Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har endelig kjøpt oss leilighet, nå lurer vi litt på hva som bør være med i en samboerkontrakt.

- Han skal stå for alle utgifter på den nye boligen det første året grunnet at jeg studerer i en annen by. (men jeg eier også leiligheten på papiret)

- Hvordan blir det med skattefradrag når en betaler hele lånet? går det automatisk til den som betaler?

-Jeg vil i den andre byen fortsette å leie den leiligheten vi har nå og ha alle utgifter på denne.

Hvordan kan min samboer "tjene" på dette hvis det skulle skjære seg mellom oss i framtiden, jeg vil ikke "snylte" og vil at det skal være rettferdig at han får igjen mer enn meg grunnet at han har hatt alle utgifter et år mer.

Vi er begge opptatt av en god samboerkontrakt, da vi ikke ønsker å være naive hvis noe skulle skje.

Hilsen fersk huseier :-)

Anonymous poster hash: 3c21d...bc8

Anonymous poster hash: 3c21d...bc8
Videoannonse
Annonse
Gjest Whitestripes
Skrevet

Du finner standard samboerkontrakter på nett som dere kan printe ut og fylle ut, eller dere kan bruke noen kroner å få en advokat til å hjelpe dere. Dere må ha to vitner til å signere kontrakten.

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Bruk noen kroner på advokat. De lappene dere bruker vil dere ikke angre på senere. Skulle dere gå fra hverandre, den ene falle fra osv, så er det best for dere begge og alle andre at dere har orden på greiene. Har nylig en venninnen som mistet sambo i en ulykke. Han hadde barn fra før også, og det ble et helvete med arv av huset de bodde i. Det var like før hun mistet hjemmet var med å eide.

En advokat tenker på tusen ting angående dette som dere ikke hadde tenkt på. Å kjøpe sammen er en stor greie. Da bør der ta det alvorlig og gjøre det skikkelig som du skriver at dere begge vil. Da er advokat tingen :)

Endret av Coolaid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...