AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Typen måtte ha bil på verksted, helt plutselig. Så alt av hans penger gikk dit denne måneden. Jeg bidro med 1500 kr. Helt uforpliktende, og tenkte at som samboere så gir man der man trenger. Ingen forventninger om å få tilbake.. Har har lite penger denne måneden, bil rep kom helt uforventende. Men fikk greit. Vi har drivstoff, masse mat i hus. Og penger på felleskontoen til mat, regninger osv. Men han er tom på sin egen konto. Gutta skulle se kamp i dag eller i går, litt usikker. Jeg er borte. En kompis har i invitert til seg, og byr på pizza. Jeg melder typen i går og spør om jeg skal overføre litt til han, siden de skulle ha guttekveld.. han sier at kompisen står for pizza, men kunne gjerne hatt en hundrings til ei brus og chips. Jeg overfører 300 kr til han, og sier at han kan bruke de, og at det ikke er pålegg og fersk mat hjemme (mat i fryser osv, men ikke pålegg. Melk. Smør osv ) slik at jeg overført heller 300.kr for han måtte jo ha litt å spise også. Ellers at felleskortet lå i den skuffa, og kunne bruke det. Jeg kommer hjem i morgen. Og denne kvelden hadde jeg tenkt å betale regninger, husleie osv. Ser da at han har brukt de 300kr på tipping, ingen mat, ingen brus men rett inn på tippinga. Fikk også meld nå at han hadde brukt felleskortet til drivstoff på bilen hans siden han ikke hadde penger.. Jeg hadde ingen forventninger om å få igjen de 300.kr. men hadde trodd de gikk til chips brus, melk, litt drivstoff kanskje. I stedet for å bruke de på tipping og ta av felles til drivstoff til han selv.. men har jeg egebtlit noe med hva han bruker pengene på ? Jeg har jo gitt de til han..Anonymous poster hash: 046b8...45d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Ja, du overreagerer. Anonymous poster hash: 91c69...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 TS her. Jeg er usikker på om jeg hadde noe med hva han bruker pengene på, når jeg har gitt de til han. Samtidig føler jeg meg lurt fordi jeg spurte om han trengte penger til mat.. Spesielt når han i tillegg bruker felles penger på egen drivstoff. Først bruker han mine penger på tipping, deretter felles penger på egen drivstoff.. Jeg kjenner at jeg er litt sint, og føler meg lurt.Anonymous poster hash: 046b8...45d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Han var uansvarlig. Det er ikke all verdens av summer, men det er like fullt kortenkt sløsing. Anonymous poster hash: 568f5...e5a 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Jeg tror dere bør ta dere en ordentlig prat om økonomi, og få satt noen skikkelige rammer for hva felles penger skal brukes til. Dette høres ut som en oppskrift på kaos. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Hvor gamle er dere? Det er ikke mye penger og ikke noe i seg selv å krangle på, men jeg ville nok hatt litt tvil ang. hans forhold til penger generelt og mangel på ansvar. Anonymous poster hash: 90aea...5b9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Vi er 25 og 27. Det er ikke allverdens med penger, men jeg er student og med sommerjobb så går det likevel bare rundt. For 300kr er likevel endel penger for meg. Vi har nokså klare regler. Penger inn på felles til felles mat, regninger osv. Vi har pratet om hva det går til. Og fra privat kontoer gjør vi som vi vil. Han har snus, tipping, egen drivstoff og abonnementer (trening, blader, sumo, osv ) TSAnonymous poster hash: 046b8...45d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Vi er 25 og 27. Det er ikke allverdens med penger, men jeg er student og med sommerjobb så går det likevel bare rundt. For 300kr er likevel endel penger for meg. Vi har nokså klare regler. Penger inn på felles til felles mat, regninger osv. Vi har pratet om hva det går til. Og fra privat kontoer gjør vi som vi vil. Han har snus, tipping, egen drivstoff og abonnementer (trening, blader, sumo, osv ) TSAnonymous poster hash: 046b8...45d Men da må du nesten bare slutte å gi han penger til mat når han har sløst bort sine egne. En mann på noenogtjue tar ikke skade av å sulte en ukes tid. Ei heller av å måtte gå på jobb fordi han er blakk. Det er noe med at en ikke er voksen før en forstår at når en ikke har penger, ja da sulter en.Anonymous poster hash: 97ce5...f4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå