Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte en rom-temperatur-måler, og soverommet var på 23-24 og på badet var det på 25..............

Ble bekymret da babyen skal ha rundt 18 på soverommet.......?

Vi har ikke vinduet på soverommet - (leier en leilighet imens vi jakter etter en ny bolig)

Er det farlig for babyen med 23 grader? Skal jeg bare tilpasse klær på babyen, evnt. sove uten dyne - kun sengetøy? Hvor varmt har dere på badet?

Anonymous poster hash: 99d5a...291
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror vi har rundt 22-24. og soverommet 18 noe som skal være det beste for søvnen på soverommet :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte en rom-temperatur-måler, og soverommet var på 23-24 og på badet var det på 25..............

Ble bekymret da babyen skal ha rundt 18 på soverommet.......?

Vi har ikke vinduet på soverommet - (leier en leilighet imens vi jakter etter en ny bolig)

Er det farlig for babyen med 23 grader? Skal jeg bare tilpasse klær på babyen, evnt. sove uten dyne - kun sengetøy? Hvor varmt har dere på badet?

Ingen rømningsvei på soverommet? Høres ut som en brannfelle....

Anonymous poster hash: 198ad...ae6

• Liker 7
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Det er vel ikke lov å ikke ha vindu på soverommet? Så det kan ikke være en godkjent utleieleilighet.

Ellers så sover minsten her kun med pysj og et lite teppe.

Må legge til; har aldri målt tempen på noen av rommene, men sørger alltid for behagelig frisk luft på soverommet.

Endret av Magdalene
  • Liker 4
Skrevet

På badet har vi det alltid varmt. 25-27 grader ca. Tar oss god tid ved stelling og bleieskift og da er det godt at baby kan ligge naken og kose seg i varmen. På soverommet prøver vi å få til rundt 18 grader, men blir litt vanskelig på de varmeste dagene. Til vanlig sover mini med vanlig pysj og ikea sovepose for 16-20 grader. På de varmeste dagene har hun kun på seg pysj med korte armer og ben + ligger i lakenpose. Legger et teppe over henne rundt 22/23 tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen rømningsvei på soverommet? Høres ut som en brannfelle....

Anonymous poster hash: 198ad...ae6

TS

Vi har ikke vindu - men et halvt vegg med forheng - så vi trekker til når vi skal legge oss.......føler det blir litt varmt inne..... Men er vindu i stua da......Ikke noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror punktumtasten din har hengt seg opp.

Anonymous poster hash: 5378b...84d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror punktumtasten din har hengt seg opp.

Anonymous poster hash: 5378b...84d

Javel, hva er ditt problem? Er ikke relevant til mitt spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier babyen å sove på badet?

Anonymous poster hash: 953c9...0cb
AnonymBruker
Skrevet

Pleier babyen å sove på badet?

Anonymous poster hash: 953c9...0cb

Sitter du og terger meg?

Stakkars babyen din hvis du har.........da forstår du tydeligvis ikke

AnonymBruker
Skrevet

Om du har sovealkove(?) ville jeg ikke trukket for gardiner, og åpnet vindu i stuen eller hvilket enn rom alkoven er mot.

Vi har heller ikke 18 grader på sommertid, men da kler vi babyen tynt, har sommerdyne som kun dekker bena, ingen sokker og sover med åpne dører inn til stua hvor vindu er oppe der og på soverom.

Anonymous poster hash: 30830...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Ikke trekk for gardinene i sovealkoven. Ha vinduet åpent i stuen. Sett gjerne opp en vifte som får til god sirkulering men pass på at det ikke blåser direkte på babyen på noe slags måte.

Er det bedre luft i stua synes jeg barnet heller skal sove der.

Anonymous poster hash: 32b2b...b62
AnonymBruker
Skrevet

TS

Vi har ikke vindu - men et halvt vegg med forheng - så vi trekker til når vi skal legge oss.......føler det blir litt varmt inne..... Men er vindu i stua da......Ikke noe problem.

Å, så "soverommet" er alkove...

Sett opp vinduet på stua når dere skal legge dere. Så får dere frisk luft. I andre land med andre temperaturer enn i Norge, er det heller uvanlig med 18 grader på soverommet. Så eneste "skaden" er vel at man får dårligere søvnkvalitet, samt at man må sove med mindre dekke/klær enn på kaldere rom. :)

Anonymous poster hash: e8c25...5f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...