Gå til innhold

Rusavhengig eks. Vil han aldri slutte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min har slitt med rusproblemer i flere år, i hovedsak hasj. Han har sagt han skal slutte fra og med imorgen..

På lørdag var det meningen at vi skulle spise middag ute, men jeg fikk en mld om at han ikke var i form, hadde vondt i halsen påstod han. Jeg tenkte allerede mitt, men var jo ikke sikker. Jeg sa jeg istedenfor kunne komme til han og det gjorde jeg. Da jeg kom dit så jeg med en gang at noe var galt, og joda, jeg hadde rett: på torsdag tok han amfetamin og på fredag kokain. Ifølge han selv for å frese skikkelig ifra seg før han ble nykter og amfetamin for å liksom bli slank. Jeg dro hjem.

Jeg blir så oppgitt! Vil han ALDRI kunne slutte? Oppførselen hans og alt da jeg var der minnet om en trass tenåring. Jeg er så skuffet, han som lover gull og grønne skoger, at han skal slutte med hasj, men så tar han verre ting i tillegg før han skal bli "nykter"?!

Anonymous poster hash: 3e990...49d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig problemet med rusmisbrukere? Hva er det som gjør det så negativt bortsett fra at det koster penger? Beklager at jeg spør, jeg bare vet ikke.

Anonymous poster hash: 8c843...aa1
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Om du er den jeg tror du er, så bør du trekke deg unna. Han har fått mange nok sjanser nå.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig problemet med rusmisbrukere? Hva er det som gjør det så negativt bortsett fra at det koster penger? Beklager at jeg spør, jeg bare vet ikke. Anonymous poster hash: 8c843...aa1

At de ødelegger livet sitt, helsen sin og de rundt seg?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du er den jeg tror du er, så bør du trekke deg unna. Han har fått mange nok sjanser nå.

Jeg er nok dessverre det.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Jo han vil nok slutte en gang, men det er ikke så lett. Noen slutter lett, mens andre trenger mye hjelp til det. Men det er grusomt i begynnelsen så da er det lett å sprekke. Er i den tiden de trenger mest hjelp og støtte. Må også være bestemt for å slutte.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Se på det på denne måten: Om du hadde skulle slanket deg, så hadde du ikke begynt i morgen om du var seriøs. Du hadde ikke hatt en siste gigantisk blowout med kaker, is, og sjokolade, for å få det ut av systemet. Du hadde ikke lovet kjæresten din at du skulle slutte med sukker, som var en hovedkilde til problemer i forholdet, for å så forspise deg på det like etter.

Om han vil bli nykter, må han bli det for seg selv. Du kan ikke få ham til å slutte, like lite som han kan få deg til å slanke deg. Om han ønsker å slutte, og klarer det over tid, kan du vurdere å ta ham tilbake. Jeg hadde ikke holdt pusten i påvente av dette...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan like så godt skrive med nick.

Men altså, han er seg, og du er deg. Han er en stor idiot og det er ikke mer du kan gjøre for han nå. Jeg kjenner faktisk at jeg begynner å bli like irritert på deg nå. Du må vokse opp du også, og faktisk åpne øynene og face the facts. Det blir ikke bedre, og du kaster bort tiden din på noe som aldri kommer til å fungere.

Jeg skjønner at du er glad i fyren og gjerne vil hjelpe han, men nå må du ta deg sammen selv og innse at dere er ikke kjærester lenger og det er på tide å trekke seg bort. Han har jo blitt ditt dop. Det er på tide å slutte "cold turkey" for deg også. Kutt all kontakt og gå videre med livet. Nei, det er ikke enkelt, men det er nødvendig.

Anonymous poster hash: a62b5...e53

• Liker 5
Skrevet

Aner ikke hvem du er, men støtter dette.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor blir du så skuffet? Han er en eks, skriver du. Gå videre med livet ditt. Hvis han vil ødelegge seg, er jo ikke det din sak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At de ødelegger livet sitt, helsen sin og de rundt seg?

På hvilken måte ødelegges livet og helsen? Jeg har ofte hørt folk si dette, men jeg har aldri skjønt hva det egentlig er som skjer.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet (endret)

På hvilken måte ødelegges livet og helsen? Jeg har ofte hørt folk si dette, men jeg har aldri skjønt hva det egentlig er som skjer.

Kan dø av overdose.

Endret av SoccerPlayer
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte ødelegges livet og helsen? Jeg har ofte hørt folk si dette, men jeg har aldri skjønt hva det egentlig er som skjer. Anonymous poster hash: 8c843...aa1

Får fort dårligere tenner, skjelett og lever. Eldres fortere, du har sikkert sett slitne narkomane? De ser ofte langt eldre ut enn de er. Også er det noe som ødelegges mest: psyken.

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte ødelegges livet og helsen? Jeg har ofte hørt folk si dette, men jeg har aldri skjønt hva det egentlig er som skjer. Anonymous poster hash: 8c843...aa1

De blir egoistiske, løgnere og manipulerende, endrer personlighet, slik ødelegger de forholdet til dem rundt seg.

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Om en misbruker rus,blir en for det første en stor egoist.

Alt som betyr noe er å få i seg det en trenger. På bekostning av alt annet. De får også ofte en fake personlighet,overdreven selvtillit osv,og i perioder hvor de ikke skulle få ruset seg,blir de deprimerte,få angst og kan bli vanskelige på andre måter. De er langt fra stabile for å si det sånn.

Hasjmisbrukere blir også verdens største løgnere,de pynter på alt,og forskjønner alt.

Blir en forelsket i en rusmisbruker,så har de allerede sin store kjærlighet i tusen,så en blir alltid lurt eller nedprioritert. Fysisk får de ofte vitaminmangler,ødelagt tannhelse og får ofte problemer med lever osv.

Nå snakker jeg om MISbrukere.

Ikke de som er mer moderate.

Gjest Blomsterert
Skrevet (endret)

Eksen min har slitt med rusproblemer i flere år, i hovedsak hasj. Han har sagt han skal slutte fra og med imorgen..

På lørdag var det meningen at vi skulle spise middag ute, men jeg fikk en mld om at han ikke var i form, hadde vondt i halsen påstod han. Jeg tenkte allerede mitt, men var jo ikke sikker. Jeg sa jeg istedenfor kunne komme til han og det gjorde jeg. Da jeg kom dit så jeg med en gang at noe var galt, og joda, jeg hadde rett: på torsdag tok han amfetamin og på fredag kokain. Ifølge han selv for å frese skikkelig ifra seg før han ble nykter og amfetamin for å liksom bli slank. Jeg dro hjem.

Jeg blir så oppgitt! Vil han ALDRI kunne slutte? Oppførselen hans og alt da jeg var der minnet om en trass tenåring. Jeg er så skuffet, han som lover gull og grønne skoger, at han skal slutte med hasj, men så tar han verre ting i tillegg før han skal bli "nykter"?!

Han er nok dypt forelsket. I tusen han er avhengig av. Du kan egentlig bare gi opp.

I Rusen,skulle det stå.

Endret av Blomsterert
AnonymBruker
Skrevet

Statistisk sett: Har man ført begynt med tung narkotika, så er det mer sannsynlig at man fortsetter resten av livet enn slutter.

Anonymous poster hash: bfc4a...207

Skrevet

Uff.. Føler dere er veldig tøffe mot "offeret" her nå! Ikke at jeg selv vet hvordan avhengigheten av rus føles, men har hatt kjær familie som har tapt seg til dette forferdelige stoffet..

Jeg kan forstå at du er glad i han, ts. Men dessverre er det ikke så enkelt å slutte med dette over natten. Det kreves en lyst og indre motivasjon jeg har vanskelig for å tro en utenforstående kan gi.

Hadde jeg vært deg hadde jeg endt dette, men fortalt han at du selvfølgelig er her for han og håper at han kommer seg videre i livet. Så får du se om han finner ut av dette på egenhånd. Kanskje dere kan finne tilbake til hverandre igjen en gang.. Men jeg ville ikke satset på det.

Gjest Eurodice
Skrevet

Uff.. Føler dere er veldig tøffe mot "offeret" her nå! Ikke at jeg selv vet hvordan avhengigheten av rus føles, men har hatt kjær familie som har tapt seg til dette forferdelige stoffet..

Jeg kan forstå at du er glad i han, ts. Men dessverre er det ikke så enkelt å slutte med dette over natten. Det kreves en lyst og indre motivasjon jeg har vanskelig for å tro en utenforstående kan gi.

Hadde jeg vært deg hadde jeg endt dette, men fortalt han at du selvfølgelig er her for han og håper at han kommer seg videre i livet. Så får du se om han finner ut av dette på egenhånd. Kanskje dere kan finne tilbake til hverandre igjen en gang.. Men jeg ville ikke satset på det.

TS skriver i første innlegg at mannen er en ekskjæreste. Enda kretser hennes liv rundt ham tydeligvis. Ingen kan forandre et annet menneske. Et ønske om forandring må komme innenifra vedkommende selv.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ingen slutter før de innser at de har et problem. De må ville det selv. Hvis ikke så vil de aldri bli rusfri.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...