Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og dette går selvfølgelig ut over forholdet med mannen. Vi har vært gift i 10 år, og har ellers et flott samliv. Jeg er som regel sprudlende og positiv, og sjarmerte mannen med humor og smil. Han er også den typen, og derfor har vi alltid vært en perfekt match for hverandre.

Men så skjedde det noe for tre uker siden. Jeg sluttet i jobben min pga en skade, og skal omskoleres. Jeg får ikke trene på 8 uker, noe som er veldig deprimerende, da jeg eller trener 6 dager i uken.

Jeg sitter hjemme med ryggstøtten på, og opplever at jeg er veldig alene. Alle mine venninner jobber, så det er forståelig at de ikke kan besøke meg på dagtid. Til tross for denne forståelsen, føler jeg meg så ensom fra morgenen til ettermiddag når mannen kommer hjem. I tillegg har jeg lagt på meg to kg etter en operasjon vedrørende skaden, noe som gjør meg overraskende deprimert. Jeg kjenner at kroppen er hoven og full av vannvekt, men har også spist mer usunt i disse ukene, rett og slett for trøst.

Jeg har havnet i kjelleren, og ser liksom ikke lyset akkurat nå, noe som skremmer de rundt meg, da jeg er "kjent" som den glade, positive dama.

Når mannen kommer hjem er jeg ofte lei meg, sint (egentlig på meg selv), og utløser frustrasjon og tårer.

Husarbeid er noe vanskelig enda (pga skaden), og mannen har tidligere aldri vasket huset. Så når det griser seg litt til her, blir jeg ekstra negativ og trist.

Kjefter ikke på han, men kritiserer jo litt sånn negativt, slik at han også blir sint.

Han sier at han forstår at jeg er litt nede, men blir sint og trist selv, når jeg er det. Han ønsker mer kyss, glede og forelskelse, og føler at jeg har vært sint i den siste tiden. Dette stemmer jo.

Jeg er sint, lei meg, ensom, frustrert og utålmodig. Jeg gråt i armene hans i går, og måtte bare avlaste mine tanker. Sa hva jeg følte, og at jeg også var redd jeg skulle ødelegge mellom oss. Da sa han jo at jeg overhode ikke måtte være redd for det, han ville aldri gå fra meg.

Dette trygger jo meg, men jeg er ikke naiv. Sinne og depresjon i et forhold holder ikke livet ut. Jeg elsker han, og egentlig livet.

Nå er det nok! Jeg må komme meg opp igjen. Jeg må se positivt på livet, men trenger noen råd.

Har sjeldent postet her inne på KG, men vet at det sjeldent bare dukker opp positive svar. Så selv om jeg ikke må "åpne meg slik" hvis jeg ikke tåler kritikken, ber jeg dere om å ikke kommentere så negativt.

Jeg ønsker å bli meg selv igjen, og håper noen av dere kanskje har noen tips.

Har jo all verdens tid, så prøver gjerne alt.

Først og fremst tenker jeg selv at jeg må prøve å spise litt sunnere/bedre igjen, og komme meg opp av sofaen. Kan ikke trene, men jeg kan gå meg noen turer.

Setter pris på alle råd! Dette vil jeg komme meg ut av.

Hilsens sliten :-)

Anonymous poster hash: 0cb8e...ca4

Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet (endret)

Høres ut som om du har god innsikt i dine egne problemer, og det er jo godt.

Mannen din høres jo også støttende ut, men er enig i det du sier om at depresjon til slutt kan ødelegge. Det er fint at du innser at du sliter, og ønsker å komme tilbake og opp igjen :)

Tror det du selv påpeker angående sunnere mat og flere turer i frisk luft vil hjelpe deg. Det værste man kan gjøre i slike situasjoner er å synke lengre ned i sofaen. Du må finne deg i treningsstopp og omskolering, men livet stopper ikke av den grunn. To, tre, sju kg opp. Du greier å gå ned igjen, og det er normalt med væske og hovenhet i kroppen etter operasjoner. Dette kan ta uker før det forsvinner. Ikke sov alt for lenge.

Stå opp, lag deg en frisk frokost, og gå deg en tur. Ikke press kroppen din, men vær mye ut i dagslys. Det er i seg selv godt for den psykiske helsa vår ;)

Kyss mannen din, og fortell han at du prøver å snu om det negative til positive. La han hjelpe deg opp igjen. Ikke tenkt at du er ensom, for du er ikke alene, og der ligger forskjellen. Nyt tiden når venner og familie er der.

Ellers kan du prøve å finne deg en ny hobby som ikke krever alt for mye fysisk.

Få tiden til å gå. Det vil gå tregt om du sitter i sofaen hele dagen.

Dette klarer du om du forandrer litt på dagene dine :)

Endret av Kvinneline
Gjest Blomsterert
Skrevet

Har ikke så mye mer å tillegge enn Kvinneline.

Å gå turer hjelper stort sett alltid! Og sunnere mat.

Husk også at dette er en fase.

Livet er kjipt og vanskelig i perioder,av forskjellige årsaker. Det er faktisk viktig å tenke på,for da skjønner en at også bedre tider kommer.

Du virker motivert,lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...