Gå til innhold

Jeg er ikke lengre lykkelig. hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plutselig mistet all troen på meg selv. Selvtillit er borte og jeg er usikker på meg selv. Jeg klarer ikke lengre å gi 100% av meg selv og jeg rett og slett liker ikke meg selv så godt lengre... hva kan jeg gjøre for å få den gamle meg tilbake?

Anonymous poster hash: 480a1...9d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å trene, spis sunt (viktig!!), dra på shopping og begynn å ordne deg mer til hverdags. Funka for meg ;)

• Liker 2
Gjest Chloe87
Skrevet

Vær mye med venner og familie.

Snakk åpent om tankene dine.

Spis sunt og beveg deg.

Få mye frisk luft og god søvn.

Ha noe å se frem til.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva hendte som gjorde dette med deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva hendte som gjorde dette med deg?

Takk for alle svar! Jeg er litt usikker. Men det kan ha noe med at jeg ser så mange bra personer rundt meg som er enten mye penere og slankere eller mer trent enn meg eller at de har en personlighet som overkjører min egen. Da føler jeg meg ikke bra nok og mister selvtilliten. Jeg prøver å snu de negative tankene mine men det er utrolig vanskelig..

Gjest brutal_mann
Skrevet

Takk for alle svar! Jeg er litt usikker. Men det kan ha noe med at jeg ser så mange bra personer rundt meg som er enten mye penere og slankere eller mer trent enn meg eller at de har en personlighet som overkjører min egen. Da føler jeg meg ikke bra nok og mister selvtilliten. Jeg prøver å snu de negative tankene mine men det er utrolig vanskelig..

Hva er dine styrker da? Både som menneske, kropp, venn, kollega, ansatt o.l?

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde det på samme måte for noen år siden, så på meg selv ved siden av mine überpene venninner og følte meg bare tjukk og mislykka. Det er kanskje overfladisk å si, men hvis jeg ikke er fornøyd med utseende påvirker det alle aspekter i livet mitt. Jeg var mye sur og gretten, ville ikke bli med ut eller dra på ferie. Til slutt satt jeg meg ned og skrev ned hvorfor jeg ikke ville bli med på de forskjellige tingene, og det var lett å se at alt bunnet i mine 10 kilo for mye. Jeg begynte å trene, satte meg mål og spiste sunt. Gadd ikke å fortelle noen om dette, for ville ha det som motivasjon at skryten ikke kom før andre så resultater. jeg har nemlig lest en artikkel om at slankere som skryter av at de har endret livsstil gir opp fortere enn de som ikke forteller det til noen. Har noe med det psykologiske ved skryt, og at hvis du får skryten før du faktisk har gjort noe så mister man litt av motivasjonen.

For å motivere meg selv la jeg en bunke med ti blader på den ene siden av kommoden min. For hver kilo jeg gikk ned plasserte jeg ett magasin på den andre siden. For hver kilo jeg gikk ned ble den opprinnelige bunken mindre og mindre, og etter tre måneder var alle ti magasinene på andre siden.

Husk uansett på at alle jenter sliter med sitt, så ingen er perfekte og alle har sine komplekser. Ikke sammenlign deg selv med andre, men heller med deg selv. Tenk hvordan du kan bli den beste utgaven av deg selv. Det er umulig for deg å se ut som en kjendis, for denne kjendisen har jo sitt unike utseende, akkurat som andre ikke kan se ut som deg. Fokuser på at du er deg, og at du skal bli best på å være akkurat DEG. Om du er misfornøyd med kroppen din så ta i et tak og fornadre på det. Det er overraskende hvor fort det går om du først bestemmer deg. Når du hr nådd idealvekten din så kan du se på andre ting som plager deg. ikke vær redd for å ta tak i det. Man skal heller ikke kimse av en god motivasjonsbok eller foredrag på TED.

Lykke til :kristin:

Anonymous poster hash: 8a8d6...59e
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...