Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå høres jeg kanskje ut som verdens verste vert, men jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke.

Jeg ligger med dårlig rygg for tiden og får ikke kommet meg så mye ut, dessverre. I den anledning får jeg en del besøk av en fast vennegjeng på 3. Det er kjempekoselig at de kommer, men problemet er at når de drar, ligger det igjen hauger med oppvask, for vi spiser gjerne sammen middag som jeg ordner, og de forsyner seg av nye glass hver gang de drikker, eller andre ting fra kjøkkenet. Og det må de jo få lov til, men.. Burde jeg ikke forvente at de kunne hjulpet meg med å sette det på benken, eller kanskje til og med i oppvaskmaskina med tanke på hvor tungt det er for meg å bevege meg rundt for mye?

Eller burde jeg som vert ikke en gang tenke tanken, og rydde selv?

Det er veldig nære og gode venner av meg.

Anonymous poster hash: d64eb...b1b
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Genic
Skrevet

Så be dem om å hjelpe deg å rydde, da.

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror folk rett og slett ikke tenker seg om. Når dere er ferdige med å spise, ville jeg ha mint de på at du har vondt i ryggen, så hadde vært supert om de ihvertfall kunne hjelpe til med å sette inn i maskinen (med et smil). Plutselig gjør de det meste. Men folk trenger ofte en påminnelse er min erfaring :)

• Liker 14
Skrevet

Jeg vet ikke med andre, men jeg setter ALLTID fat/kopp/glass eller hva jeg nå har brukt på kjøkkenet før jeg drar hjem. Noen ganger setter jeg i oppvaskmaskin, andre ganger bare skyller jeg og setter det på benken. Tenker ikke stort over det når folk ikke gjør det samme hos meg, men ville kanskje tenkt over det om jeg var syk eller skadet. Jeg ville nok sagt ifra om jeg var deg, tipper de ganske enkelt ikke tenkte over det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser problemet ditt, men samtidig synes jeg du er veldig heldig som har så gode venner. Jeg ville fokusert på det positive.

Og forresten: Det verste du kan gjøre for ryggen er å ligge i ro. Husarbeid og turer i ulendt terreng er den beste medisin.

Anonymous poster hash: 7849a...ad0
  • Liker 3
Skrevet

Det er vel igrunn bare å spørre de om de gidder å rydde det opp igjen for du har vondt i ryggen? eller så får du få dem til å ta med seg engangs tallerken og glass selv da de kommer så det bare er å kaste det.

AnonymBruker
Skrevet

Og en annen ting du kan gjøre er å rydde etterhvert mens du har besøk. Da blir det lettere for de å holde orden på glassene sine og du kan også spør om hjelp.

Anonymous poster hash: 7849a...ad0
  • Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Neste gang de kommer og de er i ferd med å gå, så spør du bare om de gidder å hjelpe deg med å få tallerkener og glass inn på kjøkkenet og på benken. Jeg vil da tippe at ved fremtidige besøk trenger du ikke spørre flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Har liksom ikke lyst å spørre, men det ble lagt frem en fin måte her, med et smil og forsiktig oppfordring, takk :)

Sjenert som f jeg..

Ryggskaden min er av den typen som ikke blir bedre med mye bevegelse og trening, enda, er ting som må gro sammen først, men takk for råd. Er veldig kjedelig å ligge her og vente, gleder meg til rehabilitering og trening.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Nå høres jeg kanskje ut som verdens verste vert, men jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke.

Jeg ligger med dårlig rygg for tiden og får ikke kommet meg så mye ut, dessverre. I den anledning får jeg en del besøk av en fast vennegjeng på 3. Det er kjempekoselig at de kommer, men problemet er at når de drar, ligger det igjen hauger med oppvask, for vi spiser gjerne sammen middag som jeg ordner, og de forsyner seg av nye glass hver gang de drikker, eller andre ting fra kjøkkenet. Og det må de jo få lov til, men.. Burde jeg ikke forvente at de kunne hjulpet meg med å sette det på benken, eller kanskje til og med i oppvaskmaskina med tanke på hvor tungt det er for meg å bevege meg rundt for mye?

Eller burde jeg som vert ikke en gang tenke tanken, og rydde selv?

Det er veldig nære og gode venner av meg.

Ja,du burde forvente det. Uavhengig om du har vondt i ryggen også,men ihvertfall da.

Trodde det var vanlig at en ryddet sånt bort når en spiser flere sammen jeg...

Skrevet

Du får be dem om de ikke kan være så snille å rydde inn i oppvaskmaskinen etter seg da :) Er nok bare at de ikke tenker seg om.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom de er nære venner burde det jo ikke være noe problem å be dem rydde etter seg? Bare si helt casual "gidder dere å sette det inn i maskina" med et smil :) jeg pleier alltid å rydde inn i oppvaskmaskina det jeg har brukt, både hjemme og hos andre.. Dette har blitt innprentet hos meg.

Anonymous poster hash: 329ba...3e9
Skrevet

Hvis du har vondt i ryggen og de er nære venner syns jeg det er dårlig gjort. Ville nevnt det.

AnonymBruker
Skrevet

Har liksom ikke lyst å spørre, men det ble lagt frem en fin måte her, med et smil og forsiktig oppfordring, takk :)Sjenert som f jeg.. Ryggskaden min er av den typen som ikke blir bedre med mye bevegelse og trening, enda, er ting som må gro sammen først, men takk for råd. Er veldig kjedelig å ligge her og vente, gleder meg til rehabilitering og trening. Anonymous poster hash: d64eb...b1b

Jeg synes det er snodig at det er du som lager middag, og, jeg. Om gode venner er syke så er det minste en gjør å handle inn mat (eller lage den hjemme) og komme på besøk og servere. Og så rydder en opp igjen og setter igjen noen rester til lunsj.

Anonymous poster hash: 742c8...467

Skrevet

Hos meg forventer jeg at besøket setter tallerkener og glass og sånn i oppvaskmaskina.

Det kommer litt an på da, men vanligvis gjør jeg det sånn. Er ikke verre enn at jeg begynner å rydde også spør jeg om de kan hjelpe til :)

Skrevet

Jeg ser problemet ditt, men samtidig synes jeg du er veldig heldig som har så gode venner. Jeg ville fokusert på det positive. Og forresten: Det verste du kan gjøre for ryggen er å ligge i ro. Husarbeid og turer i ulendt terreng er den beste medisin. Anonymous poster hash: 7849a...ad0

Det kommer helt an på hva slags ryggvondt det er. Ved noen lidelser er det bare hvile som hjelper.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer ikke at besøket mitt skal rydde og sette inn i oppvaskmaskinen. Hyggelig om de vil hjelpe til, men kunne ikke falle meg inn å bli fornærmet om de ikke gjorde det.

Dog er jo din situasjon annerledes ts, da du har vondt i ryggen. Da jeg slet med ryggproblemer, så sa jeg ganske enkelt i fra om at jeg ble glad for all hjelp jeg kunne få. Og masse hjelp fikk jeg :)

Anonymous poster hash: 6a55f...21d

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

De burde se behovet ditt i og med at du har ryggproblemer. De er nok bare uomtenksomme. I tillegg vil de sikkert ikke trå over i hjemmet ditt, kanskje de til og med er redd for at du skal tro at de skal behandle deg som om du ikke klarer noen ting.

Vet det er vanskelig men spør det om de bare gidd sette det i oppvaskemaskinen. De er sikkert bare glade for å kunne hjelpe til :)

Gjest Timber
Skrevet

Kan du ikke bare spørre de om å gjøre det? Om de er så gode venner, burde det jo ikke være noe problem å be de gjøre det. De tenker sikkert ikke over det engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...