Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søren klype, nå har jeg spist som en viking i hele helga, alt mulig dritt og lort. Nå sitter jeg her som en hval og er sur. Ny uke nye muligheter sier dem. Men jeg begynner å mistenke at jeg kanskje har spiseproblemer. Noen ganger kan jeg spise enormt mye mat, så kan det komme dager/uker hvor jeg spiser ekstremt lite. Så fortsetter det bare, jeg går opp og ned i vekt hele tiden. Hjelp meg?

Anonymous poster hash: 00cf3...3a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var jeg før og. Det beste rådet jeg kan komme med er å bli bevisst på det og jobbe for å få normalisert spisingen. Tving deg til å stoppe overspisingen ved å ikke ha usunne dritt-ting tilgjengelig i huset eller ved å kaste maten /gi den bort når du kjenner du er på vei til å overspise. I periodene du spiser lite må du prøve å være bevisst på å få i deg mer mat. Det lureste du kan gjøre er å sette opp en plan med tider på når du skal spise i løpet av dagen, og pass på at tidene passer rutinene dine.

• Liker 2
Gjest Blomst83
Skrevet

Søren klype, nå har jeg spist som en viking i hele helga, alt mulig dritt og lort. Nå sitter jeg her som en hval og er sur. Ny uke nye muligheter sier dem. Men jeg begynner å mistenke at jeg kanskje har spiseproblemer. Noen ganger kan jeg spise enormt mye mat, så kan det komme dager/uker hvor jeg spiser ekstremt lite. Så fortsetter det bare, jeg går opp og ned i vekt hele tiden. Hjelp meg?

Først og fremst :hug: Så :Hvis du mistenker at du har spiseproblemer så ligger det vel noe psykisk bak,så mitt beste råd er å ta kontakt med legen din og få henvising videre til andrelinjetjenesten(terapi).

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen. Apiser myyyyyyye når jeg er alene. Merkelig. Kan spise fx tre biff og et lass potetmos.

Anonymous poster hash: 2bf73...408

AnonymBruker
Skrevet

Ja er nok noe sånn.. føler jeg tvangsspiser. Nå har jeg spist enda mer, hjertet slår i 200 og jeg har lyst å gråte.. nå må jeg stoppe!

AnonymBruker
Skrevet

Har vært ordentlig slem mot kroppen min i det siste. Vi kan jo støtte hverandre? Ts.

Skrevet

Sånn er jeg og. Jeg sliter med spiseforstyrrelser og vanligvis spiser jeg lite/ingenting eller overspiser og kaster opp, men jeg har også de dagene hvor jeg spiser alt jeg kommer over uten å kaste opp. Jeg råder deg til å søke hjelp dersom du ikke tror du klarer å komme ut av dette alene :klem:

Skrevet

Godt mulig det er mentalt, men det er fysiologisk også. Når du spiser lite så går kroppen din i underskudd, noe som til slutt resulterer i det du kaller overspising. Så spiser du sikkert lite for å veie opp for å ha overspist, noe som til slutt resulterer i en ny overspising... Det er en ond sirkel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...