AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Søren klype, nå har jeg spist som en viking i hele helga, alt mulig dritt og lort. Nå sitter jeg her som en hval og er sur. Ny uke nye muligheter sier dem. Men jeg begynner å mistenke at jeg kanskje har spiseproblemer. Noen ganger kan jeg spise enormt mye mat, så kan det komme dager/uker hvor jeg spiser ekstremt lite. Så fortsetter det bare, jeg går opp og ned i vekt hele tiden. Hjelp meg? Anonymous poster hash: 00cf3...3a2
KaDust Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Sånn var jeg før og. Det beste rådet jeg kan komme med er å bli bevisst på det og jobbe for å få normalisert spisingen. Tving deg til å stoppe overspisingen ved å ikke ha usunne dritt-ting tilgjengelig i huset eller ved å kaste maten /gi den bort når du kjenner du er på vei til å overspise. I periodene du spiser lite må du prøve å være bevisst på å få i deg mer mat. Det lureste du kan gjøre er å sette opp en plan med tider på når du skal spise i løpet av dagen, og pass på at tidene passer rutinene dine. 2
Gjest Blomst83 Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Søren klype, nå har jeg spist som en viking i hele helga, alt mulig dritt og lort. Nå sitter jeg her som en hval og er sur. Ny uke nye muligheter sier dem. Men jeg begynner å mistenke at jeg kanskje har spiseproblemer. Noen ganger kan jeg spise enormt mye mat, så kan det komme dager/uker hvor jeg spiser ekstremt lite. Så fortsetter det bare, jeg går opp og ned i vekt hele tiden. Hjelp meg? Anonymous poster hash: 00cf3...3a2 Først og fremst Så :Hvis du mistenker at du har spiseproblemer så ligger det vel noe psykisk bak,så mitt beste råd er å ta kontakt med legen din og få henvising videre til andrelinjetjenesten(terapi).
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Kjenner meg igjen. Apiser myyyyyyye når jeg er alene. Merkelig. Kan spise fx tre biff og et lass potetmos. Anonymous poster hash: 2bf73...408
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Ja er nok noe sånn.. føler jeg tvangsspiser. Nå har jeg spist enda mer, hjertet slår i 200 og jeg har lyst å gråte.. nå må jeg stoppe! Anonymous poster hash: 00cf3...3a2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Har vært ordentlig slem mot kroppen min i det siste. Vi kan jo støtte hverandre? Ts. Anonymous poster hash: 00cf3...3a2
calio Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Sånn er jeg og. Jeg sliter med spiseforstyrrelser og vanligvis spiser jeg lite/ingenting eller overspiser og kaster opp, men jeg har også de dagene hvor jeg spiser alt jeg kommer over uten å kaste opp. Jeg råder deg til å søke hjelp dersom du ikke tror du klarer å komme ut av dette alene
pantora Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Godt mulig det er mentalt, men det er fysiologisk også. Når du spiser lite så går kroppen din i underskudd, noe som til slutt resulterer i det du kaller overspising. Så spiser du sikkert lite for å veie opp for å ha overspist, noe som til slutt resulterer i en ny overspising... Det er en ond sirkel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå