Gå til innhold

Hvor er det kaldest i kjøleskapet?

Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke nederst da?

I vanlige rom stiger jo varmen oppover også, slik at det er varmest ved taket...

*tenker høyt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg tror nederst og innerst. Men i en annne kjøleskapstråd var det noen som sa at nye kjøleskap har vifter som sirkulerer luften rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er kaldest øverst. TV2 Hjelper Deg hadde en reportasje om det i fjor. De fortalte at folk flest legger f.eks. melken nederst i døra, hvor det er varmest, egentlig burde den ligge øverst. Nederst i kjøleskapet er det varmest, det er derfor grønnsakene skal ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kombiskap med kjøleskap nederst og fryseskap øverst.

Øverst i kjøleskapet er det et eget avlukke beregnet for kjøtt og fisk.

Nederst skal grønnsaker ligge.

Hos meg er det altså kaldest øverst. Om det har noe med fryseboksen å gjøre eller ikke vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kombiskap med kjøleskap nederst og fryseskap øverst.

Hos meg er det altså kaldest øverst. Om det har noe med fryseboksen å gjøre eller ikke vet jeg ikke.

Vi har fryseskapet nederst, likevel er det kaldest øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror varme oppfører seg likedan overalt...altså: varmest øverst...

Husker at jeg ble overrasket da jeg hørte det. Trodde liksom at frukt og grønnsaker ikke skulle ha det så innmari kaldt jeg - men så skal de ligge nederst, liksom...

Er nesten sikker på at om kjøleskap er varmest øverst altså..selv om min logikk tilsier noe helt annet..(men så er jeg ikke en kjøleskapsspesialist heller da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange forskjellige svar :D vurderer å legge fire termometere i kjøleskapet, en nederst, en øverst, en midt i og en i kjøleskapsdøra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mest logisk at det er varmest øverst. Men det har vel noe å si hvor motoren er plassert? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo mest logisk at det er varmest øverst. Men det har vel noe å si hvor motoren er plassert? :klø:

Tror nok det samme som deg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanlige på kjøleskap er at det er kaldest øverst. I vårt kjøleskap er det så kaldt øverst at ting fryser av og til.. brrr.... Men da er det bare å justere tempen litt så blir det bedre igjen.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

I vårt kjøleskap er det kaldest oppe og varmest nede. Dette er fordi det nederst er plass til grønnsaker, og de skal ikke oppbevares like kaldt som alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har hørt at det er kaldest øverst. TV2 Hjelper Deg hadde en reportasje om det i fjor. De fortalte at folk flest legger f.eks. melken nederst i døra' date= hvor det er varmest, egentlig burde den ligge øverst. Nederst i kjøleskapet er det varmest, det er derfor grønnsakene skal ligge der.

Dette så jeg også. Så nå følger jeg TV2 Hjelper Deg-kjøleskapsekspertens råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...