AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har ikke ytret noe ønske, men han kom over et tilbud og da må han selvfølgelig alltid slå til. Tanken er fin, og jeg setter stor pris på det, men jeg ønsker meg ikke sort TV. Det virker sikkert helt dumt, men jeg er veldig opphengt i slike ting. Han sa at han kan bruke den på hytta istedenfor, men jeg føler meg skikkelig råtten. Er jeg fryktelig utakknemlig? Anonymous poster hash: 1ba26...f64 1
Gjest Eurodice Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har ikke ytret noe ønske, men han kom over et tilbud og da må han selvfølgelig alltid slå til. Tanken er fin, og jeg setter stor pris på det, men jeg ønsker meg ikke sort TV. Det virker sikkert helt dumt, men jeg er veldig opphengt i slike ting. Han sa at han kan bruke den på hytta istedenfor, men jeg føler meg skikkelig råtten. Er jeg fryktelig utakknemlig?Anonymous poster hash: 1ba26...f64 Er det fargen du ikke liker, eller skulle det stått "stort"? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Du kan vel bytte? Anonymous poster hash: 6e1aa...845 1
Corvo Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har ikke ytret noe ønske, men han kom over et tilbud og da må han selvfølgelig alltid slå til. Tanken er fin, og jeg setter stor pris på det, men jeg ønsker meg ikke sort TV. Det virker sikkert helt dumt, men jeg er veldig opphengt i slike ting. Han sa at han kan bruke den på hytta istedenfor, men jeg føler meg skikkelig råtten. Er jeg fryktelig utakknemlig?Anonymous poster hash: 1ba26...f64 Litt utakknemlig, men så lenge du ikke krever at han kjøper et annet TV til deg så er deg ok. Det blir feil at du skal ta imot noe du ikke vil ha bare for å være høflig ovenfor din egen far. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Jeg ser egentlig ikke på TV, men hvis jeg først skulle ha kjøpt meg TV, hadde jeg aldri kjøpt meg en sort TV (det stemmer, det er fargen jeg ikke liker), og ville i så fall hatt Smart-TV, slik at jeg kan bruke blant annet Netflix. Denne TVen er både sort og er ikke en Smart-TV. TS Anonymous poster hash: 1ba26...f64
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Vil forresten ikke bytte. Hvis pappa vil ha den på hytta, kan han jo bruke den der. Jeg kan ikke forvente å få bruke de pengene på noe jeg liker bedre. TS Anonymous poster hash: 1ba26...f64 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 utakknemlig ja. det er da du tar i mot gaven og takker pent.. Anonymous poster hash: dbc6b...58f 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Vil forresten ikke bytte. Hvis pappa vil ha den på hytta, kan han jo bruke den der. Jeg kan ikke forvente å få bruke de pengene på noe jeg liker bedre. TSAnonymous poster hash: 1ba26...f64 Nei selvsagt ikke. Men din far kunne jo fått pengene sine igjen ;-) Anonymous poster hash: dbc6b...58f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Men har du fortalt han hvordan du stiller deg an ang tv da? Spurte han aldri om du virkelig ønsket deg tv? Jeg ville sagt takk for omtanken, og sagt at jeg beklageligvis ikke har noe ønske om å eie tv. Kanskje din far gjorde dette fordi han egentlig ville ha tv på hytta? Hva sier din mor? Anonymous poster hash: 6e1aa...845 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Men har du fortalt han hvordan du stiller deg an ang tv da? Spurte han aldri om du virkelig ønsket deg tv? Jeg ville sagt takk for omtanken, og sagt at jeg beklageligvis ikke har noe ønske om å eie tv. Kanskje din far gjorde dette fordi han egentlig ville ha tv på hytta? Hva sier din mor? Anonymous poster hash: 6e1aa...845 Ja, jeg er enig med dette. Jeg synes ikke at du er utakknemlig når du sier det på denne måten. Anonymous poster hash: 75858...919 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 29. juni 2014 #13 Skrevet 29. juni 2014 Far kunne nå spurt først da, før han gikk hen og kjøpte TV... Nå har kan sikkert skjønt det..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #14 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har aldri ytret noe ønske om TV. Har nettopp kjøpt leilighet og han vet at det er det siste jeg vil prioritere. Jeg ser aldri på TV, noe han egentlig vet godt. Mamma hadde sagt at jeg sikkert ikke vil ha, for hun vet at jeg er opptatt av hvordan ting ser ut. Det ropte hun også til ham "jeg sa jo at hun sikkert ikke ville ha". Pappa har allerede to TVer på hytta. TSAnonymous poster hash: 1ba26...f64
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Faren din skulle spurt deg før han kjøpte deg tv. Selv om gaven sikkert er dyr og flott er det respektløst av han å bare handle inn en tv til deg som han dermed forventer at du skal plassere i stua di. Det er jo ikke akkurat noe du bare kan takke høflig for og gjemme bort i skapet. (Antar han kjøpte den fordi han kan se tv når han besøker deg). Anonymous poster hash: eaca0...ced 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #17 Skrevet 30. juni 2014 Jeg synes ikke at du utakknemlig dersom du har mottatt en gave du ikke har bedt om eller er i stand til å bytte. Må jo si jeg først trodde det hadde med lisensbetaling å gjøre. Jeg har ikke tv selv og jeg har ingen planer om å skaffe meg en i nærmeste fremtid; dersom jeg fikk en tv i gave, så hadde jeg ikke vært så fornøyd. Anonymous poster hash: 26561...c0c
Gjest Artistina Skrevet 30. juni 2014 #18 Skrevet 30. juni 2014 Faren din skulle spurt deg før han kjøpte deg tv. Selv om gaven sikkert er dyr og flott er det respektløst av han å bare handle inn en tv til deg som han dermed forventer at du skal plassere i stua di. Det er jo ikke akkurat noe du bare kan takke høflig for og gjemme bort i skapet. (Antar han kjøpte den fordi han kan se tv når han besøker deg). Anonymous poster hash: eaca0...ced Respektløst? Faren kjøpte helt sikkert TV`en for at han trodde hun ville bli glad for gaven. Jeg synes TS er mer respektløs som fremstår så utakknemlig for en gave som er gitt for å glede. 1
Gjest Sunshine23 Skrevet 30. juni 2014 #19 Skrevet 30. juni 2014 Det er en gave og jeg kan godt forstå ts jeg da. Jeg hadde ikke blitt sånn super happy hvis pappa kom på døren med kjempe stor flatskjerm liksom. Joda det er tanken som teller, men kan godt forstå ts er frustrert. Hadde vært bedre hvis han spurte deg før han kjøpte den da. Jeg vil i alle fall ikke ha en svær tv i min stue som overhode ikke passer inn. da hadde jeg heller levert den tilbake og gitt far pengene
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #20 Skrevet 30. juni 2014 Pappan min er alkoholiker, og jeg har aldri fått så mye som en tyggis av han. Skulle elsket å være i din situasjon, hvor du faktisk er så vant til å få ting gratis, at du til og med takker nei til noe! Jeg ser at du har mange her som er enig med deg, så jeg regner med at det er vanlig å ta ting for gitt når man er vant til å bare få og få. Anonymous poster hash: e1bd6...573 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå