Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har kjøpt oss leilighet sammen. Jeg er student og han jobber. Vi eier like mye, har betalt like mye i egenkapital og skal betale like mye i faste avgifter.

Om vi setter hele lånet på han i selvangivelsen, og han får fradrag på rentene, synes dere det er rettferdig om vi deler denne summen på to? F.eks han får 1500,- i mnd og gir 750 til meg. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å tjene nok til å betale skatt til neste år.

Anonymous poster hash: 0f596...bba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvordan det ville sett ut om dere deler beløpet mellom dere, men hvis dere begge to er fornøyde så har det lite å si om det er "rettferdig".

Tviler på at du ville tjent på å ha halve beløpet stående på deg utifra hva du skriver i hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det på samme måte, og hele lånet står på meg. Jeg får hele skattefradraget, og halve summen for dette fradraget skal gå til samboeren min. Da vi ikke hadde eid felles leilighet hele året før, måtte jeg finne ut hvor mye som tilhørte min gamle leilighet og hvor mye som tilhørte den nye. Han får sin del når jeg får skattepengene mine, og tror det hadde blitt vanskelig å dele hver måned. Mulig det er veldig enkelt, men da må vel skatt for leilighet stå et sted for hver mnd?

Anonymous poster hash: cfaae...0b9
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det på samme måte, og hele lånet står på meg. Jeg får hele skattefradraget, og halve summen for dette fradraget skal gå til samboeren min. Da vi ikke hadde eid felles leilighet hele året før, måtte jeg finne ut hvor mye som tilhørte min gamle leilighet og hvor mye som tilhørte den nye. Han får sin del når jeg får skattepengene mine, og tror det hadde blitt vanskelig å dele hver måned. Mulig det er veldig enkelt, men da må vel skatt for leilighet stå et sted for hver mnd?

Anonymous poster hash: cfaae...0b9