Gå til innhold

Hva koster er bryllup??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle noen tanker jeg gjorde meg i går med dere ang, hvor mye et bryllup koster.

Vi er som sagt i tidligere innlegg studenter,men jobber litt ved siden av.

Derfor har vi heller ikke hatt så mye penger å legge inn i et bryllup.

Nå de siste dagene har vi drevet med aktiv shopping for å få det meste på plass, siden det idag kun er 28 dager igjen til huset fylles opp av slekt og venner. Kjekt med alt som er unna gjort. :lol:

Men i går kveld satt jeg å regnet litt over hva vi hadde brukt, og kom fram til følgende: kr 19000, men alt er ikke ferdig ennå, og ikke alt er betalt ennå heller, så det r ikke sluttsummen.

Men for denne summen har vi fått:

Alle klær til meg ( brudekjole, undertøy, tiara, sko, smykker) :P

Kjoler og undertøy til jentene våre

Froakcoaten til samboeren, pluss sko og sokker

40 Flasker vin til mat, 2 kasser øl, cocnag, 4 sprit, 1 whiskey

Endel brus

All maten til koldtbordet ( og vi skal ha masse ting på det)

Fatene til maten

Lys servietter, og en mengde med annen pynt til bordene.

All snacks

Alt av juice og barmix ting.

Bordkort

Dresser til guttene våre.

Pynting av kirken

Alle ting jeg trenger til kakene jeg skal bake.

Alle ting til dessertbord

Invitasjoner

Ark til sanger osv

Diverse ting til blomster oppsatser.

Dette tror jeg var det meste, mye gjenstår ennå, men jeg syns foreløpig at vi har kommet godt ut av det.

Ville bare dele dette med alle dere som kommer etter oss :wink:

Lykke til vidre i planleggingen alle sammen. :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vet, da har du virkelig vært sparsommelig og flink!

Selv er vi nå oppe i nesten 100 000, og da er ennå ikke blant annet middagen betalt som alene koster ca. 60 000 + drikke. Vi er heldige og kan bruke en del på bryllupet slik at vi får det akkurat som vi vil, men jeg er overbevist om at det fint er mulig å arrangere mye billigere bryllup enn oss som allikevel kan bli flotte.

Skrevet

Jøss, dette var jo utrolig mye for den prisen!! Her har dere vært skikkelig flinke.

Hvor mange gjester skal dere ha??

Vi skal ha 60 til middag og 80 til kaffe/fest. Regner nok med at det går 50 - 60000 kroner her ja.

Enda vi skal ikke ha det på et dyrt hotell/restaurant, kun et lokalt grendehus, vi skal ikke ha fancy catering-meny. Vi skal ikke ha proffe/innleide servitører (kun perifere venner).

Skjønner forresten ikke at dette kan bli så mye :-?

Vel vel, vi gifter oss 14. september, så jeg har heldigvis litt tid på meg til finregning. Håper man kan spare inn på noe slik at det kan bli en bitteliten bryllupsreise.

:P

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere har vært utrolig flinke da ja. de største utgiftene for oss ligger jo i køær. Alt til meg kommer på ca 10000. Og så har vi fotograf, diverse pynt og masse annet.

Vi kommer nok godt over denne prisen deres ja, men vi er utrolig flinke til å velge billige løsninger. Som vi også synes er mye flottere enn de dyre. Synes det er utrolig koselig med ting som er hjemmelaget også i et bryllup jeg!

Skrevet

Vi blir ca 56 gjester i bryllupet.

I tilegg til det vi allerede har brukt kommer fotograf( dyrt fordi vi belger masse bilder 7700), lokaleie 1500, frosør, ca 2000, musikk 5500, så det var ikke den endelige prisen jeg gav dere, men det mener jeg at jeg sa.

Men jeg synes vi har vært heldige, og flinke. :lol:

Skrevet

Vi var 28 gjester og brukte totalt 18 000 kr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, jeg tror du skrev det. :wink: Men dere har vært utrolig flinke uansett. Bryllup er dyrt. Håper og tror faktisk at vårt ikke kommer på mer enn 30 000 (inkludert alt utenom bryllupsreisen). Synes ikke det er så ille heller. Og det er garantert ingen som kommer til å se eller merke at vi har prøvd å ha et sparsommelig bryllup!

Skulle vært bryllupsplanlegger for de parene med dårlig råd jeg. :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye betalte du for kjolen din da Cecilie? Og hva betalte dere for fotograf? Og hva spiste dere?

Skrevet

Vi har et budsjett som er på ca 90 000 nå. Vi skal ha 80-85 gjester. Det som koster er jo fotograf, musikk, mat (tre retters)....

og meg (10 000). Det går selvfølgelig an å få det billigere. Jeg behøver selvfølgelig ikke en dyr og flott kjole, man kan bytte ut bandet med cd- spiller.....men men.

Skrevet

Jeg synes dere har vært utrolig flinke!

vi river oss i håret for tiden for det koster mer enn man trodde i starten. Enda vi har vært svært heldige mht priser.

Søstra mi er frisør og fixer håret gratis, betaler selvf for produktene hun bruker. Jeg får låne slør og sko av ei venninne. Vennepris på bryllupsnatten, selv om det er suitten, kaker blir bakt av venner/familie. Til og med mat og kokk har vi fått rimelig. Men vi kommer opp i en stor sum alikevel, ca 40 000 før servietter, lys, frisør, fotograf, ringer, undertøy og blomster er kjøpt inn. Vi er ca 70 gjester.

Gruer meg til å se sluttsummen...

Men på dagen så har jeg ikke tenkt å bekymre meg over det, bare nyyyte!

Skrevet

Vårt bryllup vil komme på over 100 000kr..

vi får litt over 20 000 kr fra min mor, og hans foreldre betaler for mat, lokale osv. Vi skal ha festen på et hotell, så det blir jo endel penger der.. Servering, kokk, brudesuite, blomster osv er med i den potten der..

Vi må betale ca 40 000 kr selv...

Det er mye penger, men man gifter seg bare EN gang i livet!!

Vi synes det er verdt de kronene... Men vi har ikke noe/noen andre å ta hensyn til.. Ingen store hus/bil lån, ingen barn osv.. Da ville nok situasjonen vært VELDIG anderledes!!

Lykke til alle sammen! Om man bruker 15 000 eller 150 000 kr, vil det alikevel være den mest perfekte dagen vi drømmer om :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...