Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært samboer, men har hatt kjærester. Men hva gjør man egentlig som samboere sammen? Når jeg er hjemme så gjør jeg ikke stort.

Når jeg har hatt kjæreste har vi ikke bodd sammen, men møttes hjemme hos hverandre feks for å spise eller se film, men det blir vel kjedelig i lengden? Også har vi sex, men vi klarer ikke pule hele dagen heller?

Hva gjør man feks som samboere på en søndag som dette da ikke mye skjer? Redd det skal bli kjedelig å bli samboer, men liker veldig godt å ha kjæreste da man kan treffes når man vil og savne hverandre når man vil.

Anonymous poster hash: 7b8e5...7ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slappe av sammen, det er noe jeg å kjæresten gjør på dager som en søndag :)
Ikke bare sitte i sofaen sammen hele dagen, men for eksempel skulle gå en tur, eller å gå inn til byen siden vi bor så nærme - da kan vi gå på cafee sammen, eller kjøpe med noe asiatisk / indisk mat osv .. Så er vi egentlig to personer som trenger å slappe av alene, så hvis jeg sitter å pusler med mitt og han gjør det samme - så er det bare fint for begge to, så vi matcher hverandre.... :yvonne:

Men er jo alltids gøy å planlegge litt med samboeren sin om hva man skal gjøre til helgen, litt sånn utenom det "vanlige".

Det blir nok noen av de dagene hvor man har det kjedelig å, litt for mye film titting sammen osv, men det hører liksom med. Så er nok det som er mest positivt med å være bare kjærester, for da er det mer spennende å endelig møte hverandre igjen, hehe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå sitter jeg inne i sofaen, siden jeg måtte lade pcen litt. Har frem til nå sittet ute på terrassen. Samboer satt inne med pcen sin, men har nå gått ut og ligger i en solstol og soler seg og hører på musikk på terrassen. Når jeg går forbi ham gir jeg han et kyss eller stryker litt på brystet hans (siden han ikke har på seg skjorte :wow: ). Ellers har vi veldig lite med hverandre å gjøre. :fnise:

Senere i dag kommer jeg til å gå ut i hagen og jobbe litt, så kommer vi til å lage middag sammen - det gjør vi hver dag, og så kommer han til å se på fotball i kveld mens jeg sitter med dataen/leser. Mest sannsynlig blir det en tur i sengen, siden vi begge er opplagte og lettkledde.

Anonymous poster hash: 4938f...ac9
Skrevet

Slapper av sammen i sofaen med hver vår pc, leser en god bok eller gjør våre ting hver for oss, ser på tv-serier og filmer sammen, lager mat sammen og gjør i grunn alle andre ting vi ville gjort alene, da bare enten sammen med hverandre eller hver for oss.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg og samboeren min er venner, bestevenner faktisk. Så vi gjør alt og ingenting ilag. Vi planlegger ting, vi finner på ting sammen med venner, vi lager måltider sammen, vi går turer osv. Og så er vi selvsagt sammen med våre egne venner uten hverandre også. Men jeg har ingenting imot å bare sitte i sofaen ved siden av hverandre å se på tv/film =)

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør mye av det samme som de andre som har svart. Og jeg tror det er viktig å gjøre ting hver for seg av og til selv om man bor sammen, Mannen min og jeg er ganske forskjellige. Han er interessert i fiske,jakt og actionfilm - det er jeg 0 % interessert i. Jeg liker foto, data og tegning, det bryr han seg ingenting om.I begynnelsen ville han ikke at jeg skulle gjøre mine ting,vi skulle altid være sammen. Men etterhvert sa jeg ifra at jeg ikke trivdes med det.Vi må gi hverandre luft av og til. Men reising, se på tv, cafe og gåturer for eksempel gjør vi gjerne sammen.

Anonymous poster hash: 6d94b...07b
Skrevet

Selv om man er samboere, må man jo ikke underholde hverandre hele tiden. Vi har da lov å leve våre egne liv selv om vi bor sammen :)

I dag har vi stort sett holdt på med hver våre ting. Spiste middag sammen og nå sitter vi i hver vår ende av sofaen. Hun med serie eller noe på nettbrett, jeg surfer litt på nett.
Så sender vi hverandre noen kjærlige blikk inn i mellom uten at vi trenger å si noe. Vi kan gå en hel dag uten å snakke særlig sammen, får så en annen dag skravle i flere timer.

Så lenge en har det bra sammen og lar hverandre få ha et eget liv er det ikke noe stress å være samboer ;)

• Liker 2
Skrevet

I dag: sovet lenge sammen. Jeg lagde frokost på senga til han, og holdt han med selskap mens han spiste. (Jeg sto opp tidligere, og hadde spist frokost.) Senere i dag skal jeg bort, og han skal være hjemme.

Ellers kan vi gjøre det meste sammen. Hverdagsting som å lage og spise middag, vaske klær og gjøre husarbeid. Vi går turer på kvelden sammen. Sitter/ligger henslengt i sofaen med hver vår pc, viser frem ting vi synes er interessant/morsomt/spennende på nettet. Vi kan lese kokebøker sammen. Spille spill, både på playstation og brettspill. Snakker om alt og ingenting, hva vi har lyst til å gjøre, hvor vi skal henge bilder, litt bryllupsting siden det begynner å nærme seg. Minst en gang i uka er vi helt enige om at vi snart skal begynne å trene. Ser filmer og serier sammen. Og har sex, selvfølgelig.

Det er veldig koselig å ha ham her selv om vi ikke gjør noe sammen. Bare å sitte i sofaen som nå, og titte bort på ham og få verdens mest sexy smil tilbake. Et kyss eller et klapp på rompa når vi går forbi hverandre. En hånd som stryker litt. En "hei sexy" når han ser på meg.

Vi hadde egentlig ikke noen lang tid som "bare kjærester", det tok bare noen måneder før vi tilbrakte så og si all tid sammen (når vi begge var hjemme). Han fikk nøkkel av meg og var ofte hos meg selv om jeg ikke var hjemme. Det å få tid til å savne hverandre har vi aldri satt pris på. (Vi prøvde det en gang da jeg var borte noen dager, det holdt.)

Skrevet

Selv om man er samboere, må man jo ikke underholde hverandre hele tiden. Vi har da lov å leve våre egne liv selv om vi bor sammen :)

I dag har vi stort sett holdt på med hver våre ting. Spiste middag sammen og nå sitter vi i hver vår ende av sofaen. Hun med serie eller noe på nettbrett, jeg surfer litt på nett.

Så sender vi hverandre noen kjærlige blikk inn i mellom uten at vi trenger å si noe. Vi kan gå en hel dag uten å snakke særlig sammen, får så en annen dag skravle i flere timer.

Så lenge en har det bra sammen og lar hverandre få ha et eget liv er det ikke noe stress å være samboer ;)

Perfekt. Sånn har vi også det.

Gjest lillelarve
Skrevet

Kjedelig kan det bli uansett om du bor sammen med noen eller ikke. Det må man bare forvente. Alle har nok dager der ingenting skjer, men det gjør ingenting.

Jeg liker å bo sammen med kjæresten, og selv om vi ikke ofte gjør spennende ting er det likevel fint og koselig. Vi trives i hverandres selskap og snakker mye. Trenger ikke finne på all verdens for å ha det fint :)

Skrevet

Stikkordet er kanskje hobbyer. Jeg har mine, hun hadde sine. Så er man sammen og slapper av egentlig og lader litt opp til neste dag. Det som er viktig føler jeg er at man ikke legger opp til at det alltid er en som skal underholde den andre. Nå for tiden synes jeg det nesten er blitt et fyord å kjede seg. Noe eller noen skal alltid underholde seg. Jeg synes det er greit å kjede meg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...