Gå til innhold

Merkelige navn på kjæledyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går hørte jeg en dame som ropte "Mamma! Mamma!" og jeg snudde meg for å se hva dette var for noe. Så viste det seg at det var en liten hund som hun ropte på. :-) Det er kanskje litt "spesielt" å kalle hunden sin for Mamma?

Er det andre spesielle/morsomme/merkelige navn på kjæledyr der ute?

Anonymous poster hash: 7f8c2...6d5
Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Ei venninne av ei venninne har to hunder ved navn Guri og Bjarnhild :ler:

• Liker 1
Skrevet

Mange synes jo typiske "menneskenavn" er merkelig å bruke på dyr, men jeg selv er veldig fan av det! Dog, et noe spesielt tilfelle er da en venninne av meg kalte hunden sin "Claus Joakim" :laugh:

Det å kalle hunden sin Mamma derimot, hørtes ikke helt optimalt ut :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Katten min heter Thormod... :) Hovedsakelig fordi det aldri var vi som navnga ham.. Men folk stusser litt når jeg sier jeg bare venter på at Thormod skal komme hjem før jeg legger meg f.eks :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

en venn hadde disse navnene på kattene sine: tar anonym for å ikke bli gjenkjent ved nick :P

Kurt kåre jonny og Kjell tore ringen (hvis man forkortet kjell tore sitt så ble det kjell T. ringen aka: kjeltringen) ;D

Anonymous poster hash: 3bf67...0ff
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har mange rare dyrenavn blant naboene; Knut, Hallgeir, Martin bla :fnise:

Anonymous poster hash: c92b8...311
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, det er merkelig å kalle hunden sin mamma. Mommy-issues?

Jeg synes generelt sett ikke at noen dyrenavn er rare. Dyr er merkelige i seg selv, da passer "rare" navn.

Skrevet

Vi har to naturkat(t)astrofer, Monsoon og Typhoon :P

• Liker 3
Gjest Knuse
Skrevet

Naboen har en katt som heter Robert. Naboen bortenfor ham igjen heter Robert, så er litt moro når naboen roper på Robert katten sin og Robert naboen kommer ut på terrassen :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om flere Lagottoer (hunder) som heter Otto. Synes det er litt søtt!

Og så vet jeg av en katt som heter Buks (det trønderske ordet for bukse) :P

Anonymous poster hash: b1aa9...e2f
  • Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Glemte å nevne hun ene som holder til på hundeklubben her. Den ene bikkja het Oida, siden den var så klumsete.

En annen hund hun har het Komma (for Kom her, så hun slapp å rope kom her + navnet)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mammas katt heter bare Lille/Lilla haha. Og min katt heter Artur!

Anonymous poster hash: c553d...e6b
AnonymBruker
Skrevet

Min hund heter Dot. Roper bare dotcom på innkalling.

Anonymous poster hash: 9c946...805
  • Liker 8
Gjest Offensive Pie
Skrevet

En prest i nærheten hadde en hund som het Svarte, kun for gleden ved å rope det høyt i skogen :fnise:

Jeg kjenner også en katt som heter Gustav, fordi Gustav Mahler.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vet om en singel mann som har en hund som heter Kona. Hysterisk morsomt når han snakker om Kona til folk som ikke vet at det er hunden.

Anonymous poster hash: ed965...ead

• Liker 16
Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Vet om en som kalte katten sin for Gunnar. :fnise:

Skrevet

Hadde en kompis en gang som hadde to katter med de særdeles originale navnene Strofe og Pult (som i skrivepult, selvsagt :lol:).

Ellers har vi jo den svære, skumle, svarte alaskan huskyen ved navn Fido, og chihuahuaen som het Rambo.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kompis en gang som hadde to katter med de særdeles originale navnene Strofe og Pult (som i skrivepult, selvsagt :lol:).

Ellers har vi jo den svære, skumle, svarte alaskan huskyen ved navn Fido, og chihuahuaen som het Rambo.

Var nok heller ment som Katapult ;) Står i stil med Katastrofe. Og begge de navnene har jeg hørt flere katter ha :)

Anonymous poster hash: f6f79...d7f

• Liker 3
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Vet om en singel mann som har en hund som heter Kona. Hysterisk morsomt når han snakker om Kona til folk som ikke vet at det er hunden.

Anonymous poster hash: ed965...ead

hahahaha :hoho:

tøft om han er ute på byn og treffer en dame hvor kjemien mellom dem klaffer med en gang, så bra at han blir med henne hjem. Alt tyder på at de skal treffes igjen, hvorpå han sier dagen derpå; "Jeg må nesten dra hjem til Kona jeg nå, men jeg ringer deg senere!" før han gir henne et raskt kyss på kinnet og går mot utgangsdøra :ler:

Endret av Noz
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...