AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Hva mener dere om folk som til tider glemmer bursdagen til partneren? Hva med de som glemmer bursdager til barn og barnebarn? Er de egoistiske og bare opptatt av seg selv, eller er de bare vimsete? Anonymous poster hash: 02530...325
Fuglen Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Det kommer jo an på om de er en egoistisk eller bare vimsete person generelt
Corvo Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Begge deler. Selv er jeg vimsete. Før sykt dårlig samvittighet når jeg glemmer slike ting, men jeg glemmer det likevel.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Det kommer jo an på om de er en egoistisk eller bare vimsete person generelt Selv vil de nok fremstille seg som den varme, omsorgsfulle og emosjonelt dype typen, men er det i virkeligheten bare når det passer seg sånn (f.eks. på facebook). Anonymous poster hash: 02530...325
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Begge deler. Selv er jeg vimsete. Før sykt dårlig samvittighet når jeg glemmer slike ting, men jeg glemmer det likevel. Når jeg selv glemmer bursdag, så er det fordi jeg er opptatt med å tenke på andre ting. Altså, jeg tenker ikke på personen som har bursdag i det hele tatt. Jeg har merket at dette ble bedre med årene. Nå bruker jeg generelt mer tid på å tenke på andre, derfor husker jeg også bursdager lettere. Jeg sliter dog med å fatte at dette er mulig for partner eller nær familie. Gjentatte ganger, endatil. Anonymous poster hash: 02530...325
Gjest Corto Maltese Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Har vel ingenting med egoisme og gjøre. har med dårlig hukomelse og gjøre Men nå er ikke dette noe problem for meg. Er faktisk ganske god på og huske datoer. 1
Corvo Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Når jeg selv glemmer bursdag, så er det fordi jeg er opptatt med å tenke på andre ting. Altså, jeg tenker ikke på personen som har bursdag i det hele tatt. Jeg har merket at dette ble bedre med årene. Nå bruker jeg generelt mer tid på å tenke på andre, derfor husker jeg også bursdager lettere. Jeg sliter dog med å fatte at dette er mulig for partner eller nær familie. Gjentatte ganger, endatil. Anonymous poster hash: 02530...325 Men jeg tenker på mamma hele tiden, men jeg aner ikke når hun har bursdag. jeg er dårlig til å huske bursdager. Jeg kan min, min samboers, min lille søster, og storesøster (men det er fordi det er en spesiell dato, og derfor husker jeg nesten min beste venns bursdag, som er 2 dager før eller etter min storesøsters). Og lille søsteren min husker jeg fordi det var en kode på en hengelås veldig lenge. Så egentlig husker jeg kun min egen og min samboers som bursdager. De andre husker jeg som andre ting. Men mamma og pappa aner jeg ikke. Jeg husker bare at det er 7 dager imellom dem.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Hva mener dere om folk som til tider glemmer bursdagen til partneren? Hva med de som glemmer bursdager til barn og barnebarn? Er de egoistiske og bare opptatt av seg selv, eller er de bare vimsete? Anonymous poster hash: 02530...325 Før jeg fikk barn og sosiale mediers tid med reminder så glemte jeg aldri en bursdag, nå glemmer jeg en drøss.... Anonymous poster hash: 02473...954
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Selv vil de nok fremstille seg som den varme, omsorgsfulle og emosjonelt dype typen, men er det i virkeligheten bare når det passer seg sånn (f.eks. på facebook). Anonymous poster hash: 02530...325 Ja. Vil du deg selv og andre vondt så gå gjerne rundt og tenk at de glemmer det fordi de egentlig ikke liker deg, eller fordi de er noen fæle, falske personer innerst inne. Jeeeez. Anonymous poster hash: 02473...954 2
Gjest Whitestripes Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Men jeg tenker på mamma hele tiden, men jeg aner ikke når hun har bursdag. jeg er dårlig til å huske bursdager. Jeg kan min, min samboers, min lille søster, og storesøster (men det er fordi det er en spesiell dato, og derfor husker jeg nesten min beste venns bursdag, som er 2 dager før eller etter min storesøsters). Og lille søsteren min husker jeg fordi det var en kode på en hengelås veldig lenge. Så egentlig husker jeg kun min egen og min samboers som bursdager. De andre husker jeg som andre ting. Men mamma og pappa aner jeg ikke. Jeg husker bare at det er 7 dager imellom dem. Hvordan er det mulig å ikke vite når foreldrene sine har bursdag? Spør dem, og skriv det ned på kalenderen din. Jeg vet enkelte som har en bursdagsliste hengende på kjøkkenet, slik at de ikke glemmer bursdager til de en bryr seg om. Verre er det ikke.
Amens Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Bestemora mi er ett helt fantastisk menneske. Hun stiller opp for barn, barnebarn og oldebarn. Og hun glemmer sin egen bryllupsdag. Og alle andre merkedager med mindre hun blir minnet på dem. Det ar ett år der de ikke feiret min onkeles bursdag, alle glemte den, inkludert han. Jeg tror ikke folk som glemmer slikt er egoistiske, de husker bare ikke på slikt. Det er verre med dem som husker bursdager, men som ikke bryr seg særlig...
Rapunzel_ Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Jeg er en slik person som har omtrent alle bursdager festet i minnet, ikke fordi jeg prøver hardt, men fordi jeg bare husker det automatisk. Likevel kan jeg forstå at andre har problemer med å huske bursdager, alle er jo ikke like. Men jeg tror det er et større "problem" å følge med hvilken dag det er i dag, enn å følge med når en enkelt person har bursdag. For eksempel så vet en veldig god venninne av meg hvilken dato jeg har bursdag, men hun er veldig dårlig på å følge med dagene generelt, noe som resulterte i at hun glemte bursdagen min for et par år siden
bortkommen Skrevet 29. juni 2014 #13 Skrevet 29. juni 2014 Noen har det vel fra oppveksten at bursdager ikke er så fryktelig viktig sånn som feks meg. Jeg kan datoene til de fleste i min nærmeste familie(alle kanskje) men vi har ikke feiret bursdager så voldsomt derfor er det blitt at det ikke er viktig. Vi prøver å tenke litt på hverandre alle de andre dagene i stedenfor å tenke kjempemye den ene dagen. X'en min husket jeg alltid og kjøpte gave(fikk jo aldri noe særlig selv på min bursdag da men pytt) ellers tar man en telefon til søster, bror, pappa eller mamma, alle andre blir det smått med. Er jo så sinnsykt mange man da skal huske på. En eller annen har jo alltid bursdag.
Gjest Keikolina Skrevet 29. juni 2014 #14 Skrevet 29. juni 2014 Jeg glemmer til og med min egen bursdag
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #15 Skrevet 29. juni 2014 Ikke godt å si! Mn jeg ser på dem som ego uansett - det går alltids an å skrive opp på kalenderen, eller sette en påminnelse på tlf...Anonymous poster hash: 52036...6ee
Zevs Skrevet 29. juni 2014 #16 Skrevet 29. juni 2014 Jeg glemmer til og med min egen bursdag Me too. Jeg liker ikke meg selv noe dårligere av den grunn
Nuttery Skrevet 29. juni 2014 #17 Skrevet 29. juni 2014 Jeg husker såvidt min egen bursdag. Kommer som oftest på det når noen minner meg på det.. 1
Gjest Skrevet 29. juni 2014 #18 Skrevet 29. juni 2014 Jeg er heller ikke så opptatt av bursdager. Ikke interessert i gaver eller oppmerksomhet på dagen, den betyr bare ingenting for meg.
Corvo Skrevet 29. juni 2014 #19 Skrevet 29. juni 2014 Hvordan er det mulig å ikke vite når foreldrene sine har bursdag? Spør dem, og skriv det ned på kalenderen din. Jeg vet enkelte som har en bursdagsliste hengende på kjøkkenet, slik at de ikke glemmer bursdager til de en bryr seg om. Verre er det ikke. Men da vet jeg det jo ikke, jeg har bare skrevet det ned en plass. Det er i juni en gang
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #20 Skrevet 29. juni 2014 TS: Den personen jeg snakker om er mer enn opptatt av bursdager, men det pleier å være vedkommendes egne dager som er mest interessant å markere. Det ble invitert til fest senere i år, hvor det forventes at folk skal valfarte fra hele landet for å delta på en rølpefest hvorpå hovedpersonen selv ikke gidder å ta seg av disse gjestene, men stikker av på ferietur dagen etter. Barnebarna blir glemt år etter år, det samme skjedde nå nylig. Greit nok å ikke få gave, det er ikke viktig, men plukk nå opp telefonen, i det minste. Jeg vet at denne personen er egoistisk og selvsentrert, og denne tråden er vel mer et resultat av frustrasjon enn et oppriktig spørsmål om det finnes sammenheng her. Anonymous poster hash: 02530...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå