Gå til innhold

Når slutter vi å vokse?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når er det kviner/menn stopper HELT å vokse? (I høyden, bredden er jo en helt annen sak :ler:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel litt inviduelt, jeg stoppet å vokse når jeg var 15 år. det kan man sjekke ved å ta røntgen av hånden.

Skrevet

Jeg stoppet å vokse da jeg var 12år. Jeg har tatt sånn røntgen av hånda da jeg gikk på barneskolen etter at foreldra mine hadde krangla med legen min i flere år. Legen min var fast bestemt på at jeg kom til å bli 164cm høy og ville derfor ikke gjøre noe. Da han endelig ga etter var det for seint... Fikk tatt røntgen av hånda mi og foreldra mine fikk slått fast det dem frykta. Jeg kom ikke til å bli høyere enn 150cm og den høyden har jeg nå. Hadde legen gjort noe med en gang kunne jeg blitt behandla og blitt høyere enn det jeg er nå. Men det måtte man ha begynt med før jeg kom i puberteten for hvis ikke kunne jeg komme til å krympe i steden.

Jeg er ganske fornøyd med høyden min nå i dag, men noen ganger kunne jeg ønske jeg var litt høyere. Når ikke opp i skap osv.

Skrevet

Stilig at en kan undersøke dette ved å sjekke hånda! Det visste jeg ikke.

Men jeg ville bare legge til at hofter og bryster fortsetter sin utvikling selv om lengden har nådd sitt mål. Rundt 22-23 år er gjerne brystene ferdig utviklet har jeg blitt fortalt.

Hilsen Ella

Skrevet

Ler tørt av meg selv nååå. Så jo denne tråden tidligere i dag, men nå leste jeg på nytt, bare at nå trodde jeg at vokse betydde voksing av bena osvosv.. Når slutter vi å vokse?! what! Herremingud.. På tide å sove.....

Gjest Moonshadow
Skrevet

Men jeg ville bare legge til at hofter og bryster fortsetter sin utvikling selv om lengden har nådd sitt mål. Rundt 22-23 år er gjerne brystene ferdig utviklet har jeg blitt fortalt.

Hilsen Ella

Brystene kan har det jo også med og krympe og vokse i takt med vekta da..

Skrevet
Ler tørt av meg selv nååå. Så jo denne tråden tidligere i dag' date=' men nå leste jeg på nytt, bare at nå trodde jeg at vokse betydde voksing av bena osvosv.. Når slutter vi å vokse?! what! Herremingud.. På tide å sove.....[/quote']

:hoho:

Og vi sa natta til deg, Rio :wink:

Gjest GreenSky
Skrevet

Har ikke vokst noe siden jeg fikk mensen 12 år gammel.

Gjest Virvel
Skrevet
Har ikke vokst noe siden jeg fikk mensen 12 år gammel.

Ikke jeg heller, jeg er fortsatt 1,62. Farmoren min insisterer imidlertid fortsatt på at "nei, nå har du blitt lang, Virvel!" :ler: Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fortalt henne at jeg ikke har vokst så mye som en millimeter de siste åtte årene...

Skrevet
Men jeg ville bare legge til at hofter og bryster fortsetter sin utvikling selv om lengden har nådd sitt mål. Rundt 22-23 år er gjerne brystene ferdig

Veldig sant, brystene mine var ikke ferdig før var 23, hoftene mine hadde (forhåpentligvis) "siste innspurt" da jeg var 24. (Litt kjipt å vokse ut av *alle* buksene sine på en gang ja... :evil: )

Bryster og hofter vil jo også forandre seg når man blir gravid, men det har vel egentlig ikke noe med å vokse å gjøre.

Jeg kjenner også mange gutter som ikke har begynt å legge seg skikkelig ut over skuldrene før de er 25+ Det er også først når de er nærmere 30 at mange får full skjeggvekst.

I snitt så vokser vel vi jenter 5 cm etter at vi har fått mensen, og det stemte nøyaktig for min del. Fikk mensen da jeg var 15, og i løpet av ca ett år hadde jeg nådd min fulle høyde på 160 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...