AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 At muslimske menn har mer frihet enn dere når det gjelder giftermål og mye annet. Og at de ofte bryter islam, men det blir bare oversett. De gifter seg med ateistiske kvinner, noe som ikke er lov og har sex før ekteskapet osv. Men dere blir holdt fast på alle plan og ikke har frihet til å følge deres følelser og drømmer. Er ikke det vondt?Anonymous poster hash: 73e39...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 I de fleste kulturer ilegges kvinner et større moralsk ansvar og mindre handlingsrom.Det har å gjøre med at kvinner er "kulturbærere" (er de som er mer hjemme og ikke trenger å tilpasse seg andre folk, oppdrar barn, lager mat/holder livsgrunnlag og ikke minst, lærer barna sine morsmålet). Kulturen er på mange måter tuftet på kvinner og kvinnerollen, og dersom dette forsvinner faller også grunnlaget for et folks eksistens vekk. Jeg vil tro muslimske kvinner, i likhet med de fleste andre kvinner, nok er litt skuffet over menn på dette planet. De syns sikkert selv at de gir mye og får lite igjen. Jeg tipper også at de ikke har så mye respekt for menn men at de må føye seg fordi menn har det fysiske overtaket og kan true med vold og overgrep dersom de ikke får det som de vil. Anonymous poster hash: 34e9b...ac1 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Jeg tror muslimske menn har lov til å gifte seg med "ikke-muslimer". Det er damene som ikke har lov til å gifte seg utenfor islam. Tror jeg. Hva synes kristne kvinner om at skillsmisse er lov, mens mange kristne enda griner over homofili. Selv om BEGGE tingene er strengt forbudt i kristendommen. Anonymous poster hash: 33643...585
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Skilsmisse er ikke forbudt i kristendommen; det er gjengifte som er forbudt. Rett skal være rett. Anonymous poster hash: b27e5...02a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Jeg tror muslimske menn har lov til å gifte seg med "ikke-muslimer". Det er damene som ikke har lov til å gifte seg utenfor islam. Tror jeg. Hva synes kristne kvinner om at skillsmisse er lov, mens mange kristne enda griner over homofili. Selv om BEGGE tingene er strengt forbudt i kristendommen. Anonymous poster hash: 33643...585 Nei, de har ikke lov til å gifte seg med andre enn jøder og kristne. Men majoriteten av kvinner er ateister. Noe som betyr at de bryter islamske lover. Noe de gjør mye, men blir sett bort fra av imaner og dem selv. De følger ikke islam, men de sørger for at kvinnene gjør det, og ofte enda mindre frihet enn det.Anonymous poster hash: 73e39...ae7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Skilsmisse er ikke forbudt i kristendommen; det er gjengifte som er forbudt. Rett skal være rett. Anonymous poster hash: b27e5...02a En kvinne skal ikke skille seg fra sin mann. Men hvis hun skiller seg, skal hun leve ugift, eller forlike seg med mannen. Og en mann skal ikke skille seg fra sin kone. SKAL IKKE SKILLE SEG. men hun kan alikevell. Herregud så tvetydig du er... Ok, jeg tok feil. Anonymous poster hash: 33643...585
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Nei, de har ikke lov til å gifte seg med andre enn jøder og kristne. Men majoriteten av kvinner er ateister. Noe som betyr at de bryter islamske lover. Noe de gjør mye, men blir sett bort fra av imaner og dem selv. De følger ikke islam, men de sørger for at kvinnene gjør det, og ofte enda mindre frihet enn det.Anonymous poster hash: 73e39...ae7 Men jøder og kristne ses jo også på som vantro? Riktignok er de monoteister og ikke like vantro som ateister og polyteister, men de er likevel vantro light, i mangel av bedre ord? Anonymous poster hash: b27e5...02a
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Men jøder og kristne ses jo også på som vantro?Riktignok er de monoteister og ikke like vantro som ateister og polyteister, men de er likevel vantro light, i mangel av bedre ord? Anonymous poster hash: b27e5...02a De kan gifte seg med kvinnene av boka. Mao kristne og jøder. De skal ikke gifte seg med folkene utenom det. Da bryter de islam, og norske kvinner og europeiske generelt er ikke av boka.Anonymous poster hash: 73e39...ae7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Koranen, 5:5 Likeledes ærbare kvinner blant de troende, og ærbare kvinner blant dem som mottok skriften før dere, såfremt dere gir dem deres gave som ærbare menn, ikke som slike som driver utukt eller holder elskerinner Det holder ikke bare å være kristen eller jøde, det må være en ærbar kvinne, og den muslimske mannen må også være ærbar. Finner ingen ordbok på norks som inneholder ærbar, men synonymet er kysk, dvs. folk som ikke har sex før ekteskap. Dette gjelder også den muslimske mannen. Alle må praktisere sex kun innenfor rammene av ekteskapet før det er islamsk gyldig. Koranen 24:3 En horkarl må bare gifte seg med en horkvinne eller avgudsdyrker. Og en horkvinne, ingen skal gifte seg med henne, unntatt en horkarl eller en avgudsdyrker. Dette er forbudt for de troende. Anonymous poster hash: e0ef8...5f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå