AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 I mai fikk vi vår førstefødte. For to dager siden dro han på guttetur til Rhodos og er borte i 3 uker. Hans familie syns det er flott at jeg er hjemme å passer jenta vår, men min familie syns det er forkastelig å etterlate mor og nyfødt barn hjemme alene i 3 uker for at han skal på fylletur, så er litt forvirret over hva som egentlig er greit. Forholdet skranter og jeg orker snart ikke mer. Hva mener dere? Anonymous poster hash: e42b7...613
SiMa Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Enig i at han ikke burde reist på tre ukers fylletur og latt deg være alene med babyen. Hva du skal gjøre, fortsette forholdet eller ikke, synes jeg bør komme an på andre (flere) ting. Uansett, tenk deg godt om og husk at du og kroppen din fortsatt er i litt "unntakstilstand" pga graviditet, fødsel og amming. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 I mai fikk vi vår førstefødte. For to dager siden dro han på guttetur til Rhodos og er borte i 3 uker. Hans familie syns det er flott at jeg er hjemme å passer jenta vår, men min familie syns det er forkastelig å etterlate mor og nyfødt barn hjemme alene i 3 uker for at han skal på fylletur, så er litt forvirret over hva som egentlig er greit. Forholdet skranter og jeg orker snart ikke mer. Hva mener dere? Anonymous poster hash: e42b7...613 Jeg synes at det ikke er greit at han reiser bort på det opplegget der, nå, når dere har lite--barn som han burde tatt ansvar for i tillegg til å støtte og hjelpe deg Anonymous poster hash: b5d48...d78
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Jeg tenker at dette er noe du og barnefar burde snakket om i forkant av reisen. Snakker dere ikke sammen og blir dere ikke sammen enige om hvordan dere ønsker å ha det? Anonymous poster hash: c88d3...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Når han starter så tidlig med sånn der tull, så tror jeg du har mye mer frustrasjon i vente. Han er tydeligvis ikke klar for å være far. Anonymous poster hash: 81e89...b2c 1
mara2012 Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Ikke uvanlig, men synes han høres veldig umoden ut. Han legger liksom lista nå for hvordan han kommer til å være som far..
Gjest Artistina Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Ikke uvanlig, men synes han høres veldig umoden ut. Han legger liksom lista nå for hvordan han kommer til å være som far.. Hva mener du med "ikke uvanlig"?
Ellevill Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Høres ut som en egoistisk og uansvarlig fyr. 1
Miss Indi Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Det et helt forkastelig. For ehm usmakelig fyr. Ikke moden eller klar for å bli far.
Ava Mae Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Ikke uvanlig, men synes han høres veldig umoden ut. Han legger liksom lista nå for hvordan han kommer til å være som far.. I min verden er det relativt uvanlig at en nybakt pappa drar på en 3 ukers kompis/fylletur til syden og her i huset hadde det ganske enkelt ikke skjedd. En ting er at mannen min aldri ville vist en så dårlig vurderingsevne, men hadde han mot formodning gjort det og holdt hardnakket på at denne turen skulle gjennomføres så hadde han dratt som singel! Én ting er å ha et behov for en helg med kompiser for å koble av litt, men en tre ukers fylletur mens et nyfødt barn og mor sitter igjen hjemme? Jeg skjønner ikke tankegangen en gang! Ethvert oppegående menneske med nogen lunde sosiale antenner på plass vil da vel tenke at ideen ikke er spesielt god? Snakket dere ikke om dette før han dro TS? 6
Gjest Artistina Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Jeg tror kanskje dere er et ungt par som har fått barn? Mitt forslag er at dere får hjelp til å snakke sammen skikkelig. Ta gjerne med familiene deres også. Det er IKKE voksent og bra å reise fra deg og den nyfødte - men jeg mener at man skal prøve å få et forhold til å holde når det er barn involvert. Dere har ikke bare dere selv å ta hensyn til og det er bedre at dere får snakket skikkelig sammen og lagt føringer for forholdet deres nå enn å splitte opp den lille familien. 1
mulberrygal Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Synes dere skal snakke grundig sammen når han kommer tilbake. Du må forklare han at du trenger han mye og at det er unntakstilstand rett etter fødsel og du setter pris på å ha han i nærheten. Han er jo en mann, det er ikke sikkert han klarer å ha den samme forelskelsen som du har for babyen med en gang den er født selv om det er hans barn og tenkte at det gjør ikke noe å være borte når den bare ammer og sover uansett. Er den her turen bestilt lenge på forhånd?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #13 Skrevet 29. juni 2014 Her hadde ikke det skjedd. Vi avtalte at alt som innebar at han ville være borte skulle vente til vi følte at alt var under kontroll/jeg var komfortabel med å være alene over lengre tid osv. Etter omsorgspermisjonen begynte han med treningene sine igjen, og dro på noen fototurer (dagsturer) med kompiser. Etter tre måneder hadde han første overnatting borte (30-årsdag til en kompis). Nå er babyen 6 måneder, og pappaen skal på første lengre tur, en jobbreise som vil ta ca 10 dager. Jeg hadde syns at det var veldig merkelig hvis han i det hele tatt vurderte å dra på 3-ukers fylletur når babyen var 3 uker gammel, for å være ærlig.Anonymous poster hash: 0e648...b02
Gjest Artistina Skrevet 29. juni 2014 #14 Skrevet 29. juni 2014 Her hadde ikke det skjedd. Vi avtalte at alt som innebar at han ville være borte skulle vente til vi følte at alt var under kontroll/jeg var komfortabel med å være alene over lengre tid osv. Etter omsorgspermisjonen begynte han med treningene sine igjen, og dro på noen fototurer (dagsturer) med kompiser. Etter tre måneder hadde han første overnatting borte (30-årsdag til en kompis). Nå er babyen 6 måneder, og pappaen skal på første lengre tur, en jobbreise som vil ta ca 10 dager. Jeg hadde syns at det var veldig merkelig hvis han i det hele tatt vurderte å dra på 3-ukers fylletur når babyen var 3 uker gammel, for å være ærlig.Anonymous poster hash: 0e648...b02 Ja, men det er ikke alle som er så "perfekte". I TS sitt tilfelle så har det skjedd så det er ikke nødvendig å komme med egne solskinnshistorier. De fleste av oss har sider ved oss som ikke er bra .. det har jeg og det har min mann selv om han ikke reiste fra meg med nyfødte barn hjemme. Her gjelder det å se løsning og unngå at babyen blir nok et barn av skilte foreldre med alt det medfører av sorg og irritasjoner. Det er selvsagt idiotisk gjort, men det er gjort og det er uansett ikke verdens undergang. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #15 Skrevet 29. juni 2014 Mange her som kritiserer far, men hva sa du i forkant da TS?? Om ikke du gav sterkt uttrykk for at han ikke skulle dra så er det jo ikke så rart han dro. Snakket dere ikke om dette på forhånd? Han sto vel ikke opp en dag og bare dro vil jeg tro. Anonymous poster hash: b0d31...aa2
Gjest Blondie65 Skrevet 29. juni 2014 #17 Skrevet 29. juni 2014 Kall meg gjerne rar men jeg synes ikke tre ukers guttetur hører hjemme i et forhold uansett. En uke er en ting, men man har jo ikke ubegrenset ned ferie og hvis mange av disse tilbringes uten kjæresten så er det åpenbart noe galt med prioriteringene. Å planlegge å dra på tre ukers guttetur og siden gjennomføre det når man nettopp er blitt far er helt bak mål. Men jeg stiller meg spørsmålet hva trådstarter sa om dette da turen ble planlagt. Det kan da ikke ha kommet som en overraskelse at en tre ukers guttetur nærmet seg? Under planleggingen burde man kunne stilt spørsmål som "er det greit at jeg overlater babyen til deg i tre uker for å dra på jentetur"? Hvis svaret på det er nei (og hopp over akkurat det med amming, det er ikke poenget her) så er det helt opplagt at i et likeverdig forhold kan ikke den ene gjøre det en ikke aksepterer at den andre gjør. Men, her har hva som ble sagt når turen ble planlagt stor betydning. Hvis man ikke protesterte da har man ingen sak nå. Protesterte man, og han dro likevel så er det ikke helt urimelig å komme tilbake til tomt hus der en finner en innkalling til familievernkontoret for å diskutere kriterier for fortsatt forhold eller brudd og samværsavtale.
Glitnir Skrevet 29. juni 2014 #18 Skrevet 29. juni 2014 Mange her som kritiserer far, men hva sa du i forkant da TS?? Om ikke du gav sterkt uttrykk for at han ikke skulle dra så er det jo ikke så rart han dro. Snakket dere ikke om dette på forhånd? Han sto vel ikke opp en dag og bare dro vil jeg tro. Anonymous poster hash: b0d31...aa2 Synes nå deg er ganske rart at han dro uansett jeg, selv om TS ikke har sagt noe. Det sier noe om både hans innsikt og prioriteringer dersom han tenker i så mye som ett sekund at det er greit å dra fra sitt 1 mnd gamle barn og dets mor i tre uker på fylletur.
Veggdyret Skrevet 29. juni 2014 #19 Skrevet 29. juni 2014 Kan ikke skjønne at noen ønsker å dra fra sin nyfødte baby i 3 uker, de forandrer seg jo så utrolig fort de første ukene/månedene. Man kommer jo (nesten) tilbake til en helt annen baby om man er borte i 3 uker. (Mannen min var forresten veldig i tvil om han klarte å være borte fra vår i 1 uke da hun var 6 mnd... Han dro, men savnet babyen helt forferdelig.)
Missy1 Skrevet 29. juni 2014 #20 Skrevet 29. juni 2014 Ts burde ikke trenge å fortelle han at det er feil. Å reise fra kjæresten og sitt nyfødte barn for å dra på FYLLATUR i 3UKER burde jo ikke vært i hans tanker engang hvis han bryr seg noe om de. Minner om far til mitt barn. Han skulle reise bort hele den mnd jeg hadde termin for å feste med vennene sine. Det var dråpen for meg, jeg ba han velge mellom familielivet og det rølpelivet og han valgte vekk oss. Er så glad for at jeg satte ned foten for jeg vet at det ikke ville blitt noe bedre om jeg hadde fortsatt å kjempe for at forholdet skulle fungere, han ville jo ikke. Hadde han brydd seg om meg og sitt ufødte barn så ville han ikke engang vurdert å reise bort og gå glipp av fødselen. Jeg vet ikke hvordan forholdet deres er ellers, men hvis han alltid er så selvsentrert så er han nok bare en byrde for deg ts og et forhold kan ikke jobbes med hvis kun den ene parten ønsker at det skal fungere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå