Gå til innhold

Bør jeg melde i fra til barnevernet om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har seg slik at vennine til datteren minnar fortalt at hun får bank av foreldrende sine. Hun har også sagt at hun blir låst ute om kveldene fordi at foreldrende hennes fester sier hun. Hun er veldig lei seg og deprimert ser jeg. Hun har grått mye når hun har vært hos oss. Jeg er nå veldig engstelig for hva hun blir utsatt for. Jeg har jhatt mye kontakt med foreldrende hennes og de virker som verdens hyggeligste. De stiller alltid opp for oss og har hjulpet oss mye. Og jeg og mannen min har hjulpet dem mye. Jeg har veldig god kontakt med moren til denne jenta. Så jeg synest at det er veldig vannskeligt å melde dem til barnevernet men jeg er i tvil om hun snakker sant og. Barn har lett for å dikte, men man kan aldri vite.

Anonymous poster hash: 1b63f...255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld inn anonymt!

Skrevet

Ikke ring før du er sikker.

• Liker 2
Skrevet

Bedre en gang for mye enn en gang for lite....

Dersom det er sant, er nok foreldrene veldig flinke til å skjule det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Meld inn anonymt!

Enig

Uenig. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Hvordan mener du at Ts kan bli sikker?

Anonymous poster hash: 59ab1...fab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt melder du fra! Det heter "bekymringsmelding" - ergo: er du bekymret for et barn så melder du fra.

Nei, du trenger ikke være sikker og du skal ikke begynne å "etterforske" dette på egenhånd. Du har bekymringsverdige utsagn fra et barn og som voksen plikter du å ta ansvar og melde fra om dette.

Anonymous poster hash: a94b7...4d3
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det har seg slik at vennine til datteren minnar fortalt at hun får bank av foreldrende sine. Hun har også sagt at hun blir låst ute om kveldene fordi at foreldrende hennes fester sier hun. Hun er veldig lei seg og deprimert ser jeg. Hun har grått mye når hun har vært hos oss. Jeg er nå veldig engstelig for hva hun blir utsatt for. Jeg har jhatt mye kontakt med foreldrende hennes og de virker som verdens hyggeligste. De stiller alltid opp for oss og har hjulpet oss mye. Og jeg og mannen min har hjulpet dem mye. Jeg har veldig god kontakt med moren til denne jenta. Så jeg synest at det er veldig vannskeligt å melde dem til barnevernet men jeg er i tvil om hun snakker sant og. Barn har lett for å dikte, men man kan aldri vite.

Hvor mange år er barnet?

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at hun gråter mye og virker deprimert. Du skriver at du er veldig engstelig. Hvilken rolle spiller det da hvordan foreldrene virker utad? Du vet ikke hvordan de er bak husets fire vegger.

Du bør velge å tro på jenta her. Det er hun som er mindreårig og må beskyttes. Du skal ikke vente til du "er sikker", for sikker blir du aldri. Meld fra anonymt og fortell hva jenta har fortalt deg. Snakker jenta sant, så finner nok Barnevernet ut av det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er mer enn nok til at jeg hadde bestemtt meg med en gang for å ringe inn bekymringsmelding til BV

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at hun gråter mye og virker deprimert. Du skriver at du er veldig engstelig. Hvilken rolle spiller det da hvordan foreldrene virker utad? Du vet ikke hvordan de er bak husets fire vegger.

Du bør velge å tro på jenta her. Det er hun som er mindreårig og må beskyttes. Du skal ikke vente til du "er sikker", for sikker blir du aldri. Meld fra anonymt og fortell hva jenta har fortalt deg. Snakker jenta sant, så finner nok Barnevernet ut av det.

Enig

Det er flott at så mange som mulig tar ansvar og kontaker BV ved mistanke.

Tenk på hvor mye lidelse mange barn kunne blitt spart for dersom folk tok ansvar ved å sende inn bekymringsmeldinger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange år er barnet? Anonymous poster hash: 59ab1...fab

Hun er ti år gammel. Så hun er ikke store jenta og visst det er sant det som hun forteller så blir jeg helt rystet. Det er helt utrolig at mennesker som virker så hyggelige gjør sånt. Men jeg skal ta kontakt med barnevernet. Det kan være at hun har fortalt dette til skolen og.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ti år gammel. Så hun er ikke store jenta og visst det er sant det som hun forteller så blir jeg helt rystet. Det er helt utrolig at mennesker som virker så hyggelige gjør sånt. Men jeg skal ta kontakt med barnevernet. Det kan være at hun har fortalt dette til skolen og.

Flott at du velger å ta kontakt med BV

Slike som deg skulle det vært mange flere av

Takk for innsatsen som du gjør :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Hva for et idiotisk råd er det å gi en som er bekymret for et barn? Er man bekymret for et barn barn melder man bekymringen til barnevernet så de kan avgjøre om det er noe galt.

• Liker 4
Skrevet

Vi lærer noe hele livet, og idag har du lært noe nytt. Du kan aldri vite hvordan mennesker egentlig er. Da må du bo med de.

De hyggeliste kan være de jævlene privat, og de jævligste kan være veldig snille og ha det så kosli privat. De som ser fattigslige ut kan være dødsrike, og de som er dødsrike ut kan ha masse gjeld og forbruksgjeld for å holde standarden.

At en 10 år gammel jente forteller deg dette og er oppriktig lei seg, bør du ta alvorlig. Om hun tuller har hun veldig god fantasi, for når jeg var 10 år kunne jeg aldri diktet opp noe sånt med mindre det skjedde meg.

Gjest Ung tøff mann
Skrevet (endret)

Endelig kom det fram en god grunn til å sende inn en bekymringsmelding til BV. Her har MANGE brukere her inne en ting å lære.

Endret av Ung tøff mann
Skrevet

Anbefaler deg å varsle politiet først. Det er deres oppgave å etterforske disse opplysningene, og de vil selvfølgelig automatisk koble inn barnevernet. Du tar heller ikke kontakt med foreldrene, eller varsler de om denne situasjonen.

Skrevet

Tull og tøys! Man kan aldri bli sikker. Og man skal absolutt ikke trenge å være sikker for å melde en bekymring. Man har PLIKT til å melde fra om en er bekymret for et barn, fordi barnet ikke kan gjøre det selv.

Her har jenta åpnet seg for deg/datteren din, og da MÅ du vise at dette ikke er greit, ved å melde i fra. Det er nok av voksne i dag som forteller at "alle visste" eller de gav beskjed til voksne som ikke gjorde noe, når de ble utsatt for omsorgssvikt eller mishandling hjemme..

Men ville også meldt anonymt, av hensyn til vennskapet mellom denne jenta og datteren din. Dersom det kommer fram at dere har meldt dem, så får nok ikke jenta være mer sammen med datteren din. Og hun trenger venner å stole på i tiden som kommer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode råd. Jeg skal melde i fra om dette anonymt.

• Liker 3
Gjest Gjespegjest
Skrevet (endret)

.

Endret av Gjespegjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...