Gå til innhold

Hva hadde du gjort i dette tilfelle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du ser en dame/mann som står å sparker en forsvarsløs liten hund på vegen. Hunden huler og skriker, og ingen andre er i nærheten, det er bare du som er der. Hva ville du ha gjort for å stanse henne. Jeg hadde iallfall godt bort å fillristet han/henne.

Anonymous poster hash: 47d0d...33c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

Gitt han/ henne en real runde med min aller kjæreste pepperspray, som alltid er med meg. Deretter hadde jeg tatt hunden med meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort noe. Hadde gått rett forbi.

Hadde det vært et barn derimot, da hadde jeg tatt tak i kjerringa, og gitt henne en smekk og tilkalt politi og barnevernsvakten.

Anonymous poster hash: 11e3b...5a3
  • Liker 2
Skrevet

Noen ting er det verdt å gå i fengsel for. Jeg hadde forsvart hunden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna og sannsynligvis kjeftet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror nok at jeg hadde nærmet meg mennesket med en forsiktig tone, men absolutt forsøkt å gjøre noe. Jeg er ikke så tøff i slike situasjoner, så jeg tror jeg hadde blitt usikker. Hadde nok ikke tatt med meg hunden, men fortalt hva jeg mener.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lært at man ikke skal sette seg selv i unødig fare så tror faktisk jeg hadde ringt politiet, iallefall ikke gått bort til vedkommende alene. Mennesker som er istand til å gjøre slike ting er ikke stabile.

Anonymous poster hash: 4cf2e...46a

• Liker 7
Skrevet

Hadde gått bort og tatt tak i personen og sett hva som skjedde deretter. Hadde ringt politiet etterhvert om det var mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville flydd på idioten, men det er ikke lurt, for de kan bli aggressive mot oss og. Vel, hadde ringt politiet fort og holdt meg i nærheten av fjolset, og bedt personen om å stoppe. HAdde forsvart meg om personen hadde gått løs på meg.

Anonymous poster hash: 1e8e9...f5d
Skrevet

Hadde det vært et barn derimot, da hadde jeg tatt tak i kjerringa, og gitt henne en smekk og tilkalt politi og barnevernsvakten.

:hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

:hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:

Ja, hvis du synes det var sjokkerende så har du ikke hørt mye.

Har nok med mitt eget liv, hva folk velger å gjør med dyrene sine er ikke min sak.

Er noe annet hvis det hadde vært et menneske.

Kan ikke forstå at dette skulle være så uhørt, når jeg har lest andre tråder her så er det jo mange såkalte dyreelskere som heller hadde reddet sin egen hund enn en baby, de har en skrue løs de :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har nok med mitt eget liv, hva folk velger å gjør med dyrene sine er ikke min sak.

Er noe annet hvis det hadde vært et menneske.

Kan ikke forstå at dette skulle være så uhørt, når jeg har lest andre tråder her så er det jo mange såkalte dyreelskere som heller hadde reddet sin egen hund enn en baby, de har en skrue løs de :)

Åh herregud, er det mulig. Fikk du virkelig vridd den andre tråden til å bety det i hodet ditt??

Anonymous poster hash: a1ad4...d30

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde løpt bort til ham/henne og bedt henne slutte. Og tatt det derfra. Hadde ikke latt ham/henne ta med seg hunden.

Gjest Kvinneline
Skrevet (endret)

At du hadde gått forbi, selv om det "bare var en hund", sier mye om deg.

Skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt drar inn sammeligninger med en baby og en hund i kommentarene dine heller.

Her ble det spurt om hva du ville ha gjort ved et tilfellet hvor det var en hund. Du hadde gjort feil. Dyremishandling er faktisk straffbart, og du hadde "godkjent" mishandlingen ved å gå forbi.

Jeg bryr meg ikke mindre om barn og mennesker, selv om jeg bryr meg høyt om dyr. Det er faktisk mulig å bry seg om alle skapninger. Du har en skrue løs.

Er vell du som er AB på innlegget om å føle mer for skadde dyr enn mennesker også? Og til slutt: Du har trykt "liker" på din egen kommentar med brukeren din i dette innlegget, det er jeg sikker på.

Endret av Kvinneline
  • Liker 5
Skrevet

Jeg hadde dyttet personen bort fra hunden og kjeftet han/hun huden full. Kanskje tatt og sparket denne personen også, i likhet med hva han/hun gjorde med hunden.Hadde også ringt politiet. Sånne dyremishandlere fortjener straffen de får, kanskje enda verre. Mishandling mot et dyr kan aldri forsvares!

• Liker 2
Gjest Pheel
Skrevet

Det er ulovlig å utøve vold mot dyr (heldigvis), så hadde ringt politiet og håpet på at jeg hadde hatt flaks og de faktisk hadde tid og prioritert det å komme. Og såklart samtidig prøvd å gjøre noe med situasjonen selv.

Gjest Pheel
Skrevet

Ja, hvis du synes det var sjokkerende så har du ikke hørt mye. Har nok med mitt eget liv, hva folk velger å gjør med dyrene sine er ikke min sak.Er noe annet hvis det hadde vært et menneske. Kan ikke forstå at dette skulle være så uhørt, når jeg har lest andre tråder her så er det jo mange såkalte dyreelskere som heller hadde reddet sin egen hund enn en baby, de har en skrue løs de :)Anonymous poster hash: 11e3b...5a3

Du er pliktig til å melde ifra når du ser slikt. Så du bryter loven med å ikke gjøre noe, om du bryr deg eller ikke.

Skrevet

Så du synes det at du har nok med ditt, rettferdigjør hva du ville gjort i denne situasjonen? Å ikke hjelpe et dyr i nød, er i mine øyne kaldblodig og hjerteløst. Da mener du inndirekte at dyremishandling er greit da, hvis man skal vri/se det på den måten.

• Liker 2
Skrevet

Ja, hvis du synes det var sjokkerende så har du ikke hørt mye. Har nok med mitt eget liv, hva folk velger å gjør med dyrene sine er ikke min sak.Er noe annet hvis det hadde vært et menneske. Kan ikke forstå at dette skulle være så uhørt, når jeg har lest andre tråder her så er det jo mange såkalte dyreelskere som heller hadde reddet sin egen hund enn en baby, de har en skrue løs de :)Anonymous poster hash: 11e3b...5a3

Kommer aldri til å slutte å være sjokkert over at folk syns det er greit å skade dyr.. De har faktisk like mye rett på å bli behandlet bra som mennesker, barn og dyr er noen som aldri skal skades samme hva!

Å vet du hva? Jeg er like glad i hunden min, som alle andre i livet mitt. Om det gjør meg gal, så får det bare være :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Brannfakkel :fnise:

Anonymous poster hash: 77285...25a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...