AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #21 Skrevet 30. juni 2014 Så lenge det er din tomt så er det jo en investering. Her gjorde vi det fordi brostein unektelig ser veldig mye flottere ut enn grus, og fordi det lå fryktelig mye spiker, skruer og så videre i grusen etter forrige eier som var hobbymekaniker. Kunne jo ikke la ungene leke ute engang med så mye rart i grusen. Etter å ha lagt brostein så har vi fått et stort lekeareale, hvor ungene sykler, krabber, sparker ball og sparkesykkel. Tomten ser veldig mye flottere ut og verdien har definitivt steget. Edit: men om du syns dette er fryktelig mye penger så er det kanskje greit å vente. Brostein koster, og det er overhodet ikke verdt å bedrive oppussing med kredittkort... Eventuelt så koster jo asfaltering kanskje 1/10 av prisen, det er heller ikke stygt. Vi har faktisk litt egenkapital og litt lån, men har blitt diskutert her i huset om vi skal investere i dette eller ikke. Ja asfalt er billigere men jeg syntes ikke det blir så fint, i tillegg får vi med kantstein som jeg syntes er fint, eneste som skiller oss og naboen er hekkene. vi har grus og faktisk gress/planter(usikker på hva) som vokser, er redd hvis vi legger på stein over så vokser det under og stikker ut etter noen år. det er stygt. Jeg har ei samboer som er 8 månd på vei, vi tenker slik som du gjorde før, at barna kan være ute .osv, men samtidig vet vi at vi ikke har tenkt til å bo her mer enn kanskje 8-9 år. Anonymous poster hash: 739ea...200 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #22 Skrevet 30. juni 2014 Kommer jo an på grunnarbeidet hvor lenge det holder. Og dersom det ikke dekkes med plast, så vil ugresset komme igjennom, men da er det bare å bruke round-up eller noe liknende innimellom. Anonymous poster hash: f1d6e...194 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #23 Skrevet 30. juni 2014 http://www.viivilla.no/hage/belegningsstein/legg-belegningsstein-slipp-vedlikehold/ Anonymous poster hash: f1d6e...194
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #24 Skrevet 30. juni 2014 http://www.belegningsstein.info/show.aspx?id=123 Anonymous poster hash: f1d6e...194
Gjest Skrevet 30. juni 2014 #25 Skrevet 30. juni 2014 Takk for mange gode svar! Jeg har bestemt meg for å IKKE gjøre dette svart. mange sier at jeg var dum som i det hele tatt tenkte på det- så jeg bestemmer meg for å gi 80.000 for hele arbeidet, men en ting til: vil dette stige i verdi? Jeg er redd hvis jeg investerer så mye penger i dette og dette vil bare falle i verdi, pusser man opp hus så stiger jo det, gjelder det samme utenfor ved å fjerne grus og legge på stein? er litt usikker på hva jeg skal gjøre her !?!? Anonymous poster hash: 739ea...200 Vi har bygget om og pusset opp inne og hadde derfor midlertidig takst på huset! Tomta var dermed gravd opp, men planert og noe trær er fjernet og på to år har selve tomta synket 100.000 i verdi pga dette! Så ja, hvordan det ser ut ute har MYE og si faktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå