Gå til innhold

fått pris på arbeid til å legge på belegningstein 100 kvm

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, håper på å få svar her .

Vi skal nå legge på belegningstein med kantstein på 100 kvm (innkjørsel).

Vi har grus nå,

Vi har fått befaring av et firma på 82.000,- inkl. moms ,

med all jobb grunnarbeidet: graving,kjøring bort av grus og tilkjøring av ny subbus.

Så fikk vi befaring av en anen mann: han snakket på å kunne gjøre det svart

for 60.000 (altså uten moms) han driver også firma og han har gode referanser,

Jeg er bare skeptisk på at jeg ikke får garanti og at dette ikke blir ordntli gjort

(siden det er svart) tenker jeg riktig?

Jeg vet jeg er i trygge hender i "hvitt arbeid" men 22.000 kr forskjell er ikke akkurat lite.

Jeg har ikke peiling, så håper på tips :)

Anonymous poster hash: 739ea...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du vil bryte loven så.

Det skrives ordentlig.

Anonymous poster hash: a26a4...b88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, håper på å få svar her .

Vi skal nå legge på belegningstein med kantstein på 100 kvm (innkjørsel).

Vi har grus nå,

Vi har fått befaring av et firma på 82.000,- inkl. moms ,

med all jobb grunnarbeidet: graving,kjøring bort av grus og tilkjøring av ny subbus.

Så fikk vi befaring av en anen mann: han snakket på å kunne gjøre det svart

for 60.000 (altså uten moms) han driver også firma og han har gode referanser,

Jeg er bare skeptisk på at jeg ikke får garanti og at dette ikke blir ordntli gjort

(siden det er svart) tenker jeg riktig?

Jeg vet jeg er i trygge hender i "hvitt arbeid" men 22.000 kr forskjell er ikke akkurat lite.

Jeg har ikke peiling, så håper på tips :)

Jeg ville ønsket befaring av enda et eller 2 firma som tar jobben hvitt, for å evt finne et firma som gjør jobben hvitt rimeligst mulig.

Kanskje huseiernes landsforbund har tips om bra firma?

Er du medlem i huseiernes landsforbund, får du også rabatt på diverse håndtverkertjenester hos enkelte firma gjennom å være medlem der.

Anonymous poster hash: 2a4d8...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil bryte loven så.

Det skrives ordentlig.

når folk kjøper belegningstein så gjør de fleste alt arbeidet selv regner jeg med, (er det å bryte loven?) jeg kan desverre ikke det og kjenner ingen som kan det. hvor skal jeg gå ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når folk kjøper belegningstein så gjør de fleste alt arbeidet selv regner jeg med, (er det å bryte loven?) jeg kan desverre ikke det og kjenner ingen som kan det. hvor skal jeg gå ?!

Hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ønsket befaring av enda et eller 2 firma som tar jobben hvitt, for å evt finne et firma som gjør jobben hvitt rimeligst mulig.

Kanskje huseiernes landsforbund har tips om bra firma?

Er du medlem i huseiernes landsforbund, får du også rabatt på diverse håndtverkertjenester hos enkelte firma gjennom å være medlem der.

Anonymous poster hash: 2a4d8...8f6

Har sjekket med 3 andre firmaer, 82.000 var laveste, ene tok en befaring og sa faktisk 100.. Nei det er jeg ikke, men har skrevet på mittanbud, og googlet opp i nærheten, Jeg bor i Elverum så er ikke så mange utvalg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når du ansetter et firma til å gjøre arbeidet for deg og unnlater å betale moms, så er det å bryte loven, ja. Les deg opp. Eventuelt les deg opp på hvordan man legger belegningsstein selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ansetter et firma til å gjøre arbeidet for deg og unnlater å betale moms, så er det å bryte loven, ja. Les deg opp. Eventuelt les deg opp på hvordan man legger belegningsstein selv.

du har vel rett! har aldri vært borti å gjøre noe sånt. jeg kan få andre til å legge på, men grunnarbeidet må gjøres ORDENTLIG :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du ansetter et firma til å gjøre arbeidet for deg og unnlater å betale moms, så er det å bryte loven, ja. Les deg opp. Eventuelt les deg opp på hvordan man legger belegningsstein selv. Anonymous poster hash: a26a4...b88

Er du dum eller? " les deg opp på hvordan man legger belegningstein selv "? Det er jo så enkelt.

Enkelte kommer med så teite svar.

TS, jeg hadde tatt de andre, hva så om det er svart? Kjenner noen som hadde et norsk firma hos seg, som gjorde jobben uten moms, de fikk ikke noe garanti, men de har godt forhold til firmaet som utførte jobben og hvis det skulle være noe så ordner de opp.

Anonymous poster hash: 29a93...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vil bryte loven så. Det skrives ordentlig. Anonymous poster hash: a26a4...b88

Tipper du også en gang har brytet loven.

Tulling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt å ta slikt svart! En i nabolaget til foreldrene mine tok det svart, alt var fryd og gammen! Så kom vinteren og alt var ok, neste vår så det også helt fint ut, men etter to-tre kraftige regnskyll på sommeren var det humpete så det holdt! Nå ser de etter nye som skal gjøre det etter at det er store krater og steiner har forsvunnet ned i store synkehull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig å i det hele tatt vurdere å kjøpe tjenester svart. Fimaene vil i utgangspunktet ha like mye betalt, men det firmaet som tilbyr svart vet at du ikke kommer noen vei ved å klage på arbeidet deres.

Å skulle spare usle 15000 for miste alle rettigheter og unndra penger fra fellesskapet er rett og slett litt smålig. I tillegg bryter du loven, og er medansvarlig (ved kjøp av tjenester over 10000), og kan dermed straffes for det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du dum eller? " les deg opp på hvordan man legger belegningstein selv "? Det er jo så enkelt.

Enkelte kommer med så teite svar.

TS, jeg hadde tatt de andre, hva så om det er svart? Kjenner noen som hadde et norsk firma hos seg, som gjorde jobben uten moms, de fikk ikke noe garanti, men de har godt forhold til firmaet som utførte jobben og hvis det skulle være noe så ordner de opp.

PMS, eller? Ja, det er så enkelt som å lese seg opp på hvordan man legger belegningsstein og hva som behøves i grunnarbeidet. Vi gjorde alt selv for halve prisen av TS' prisoverslag, og vet du hva? Gårdsplassen vår har bestått etter 10 år i vær og vind. Hvordan gjorde vi det? Vi søkte det opp. It's not rocket science.

Hva så om det er svart? Vi ville ikke hatt vårt velferdssystem om alle tenkte som deg, kjære AB. Se nå lengre enn din nesetupp.

Tulling!

Nei, tenk. Enkelte av oss klarer å forholde oss lovlydige og ikke bryte loven til egen vinning.

Peace out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tulling!

Forresten, det skrives brutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør det hvitt du. Hvis bedriften får besøk av skatteetaten og bokettersyn kommer dere også til å havne i saksa. Skatteetaten har stort fokus på entreprenører og anleggsarbeidere, så det er best å holde seg på riktig side av loven for dere også.

Anonymous poster hash: b2902...a61
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde akkurat det samme som dere i fjor, fikk et firma til å gjøre alt grunnarbeid + legge belegningsstein på vår 100 kvm store innkjørsel (grus fra før av). Vi betalte 83 000 kr for hele kalaset, hvitt. Hadde vel 5-6 ulike folk her på befaring (la ut anbud via finn.no).

Hadde aldri gjort en så stor jobb svart, det er veldig mye jobb som skal gjøres på en skikkelig måte. Hvis noe går galt underveis eller jobben blir slett gjort så står dere med skjegget i postkassa uten en god kontrakt.

Endret av Ultiva
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg ville ikke gjort det svart! Alt for mye penger å risikere hvis det ikke blir bra.

Velger du uansett å gjøre det svart så pass deg for all del for den britiske steinleggingsmafiaen... De er GALE!

Anonymous poster hash: 5c1c0...c07

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke gjort det svart! Alt for mye penger å risikere hvis det ikke blir bra.

Velger du uansett å gjøre det svart så pass deg for all del for den britiske steinleggingsmafiaen... De er GALE!

Anonymous poster hash: 5c1c0...c07

Harr vært flere avvisoppslag om dem de siste årene, og det viser seg at bakmennene inndrar passet til arbeiderene, betaler dem ikke lønn, innlosjerer dem i kummerlige forhold. Slavearbeid er det.

Arbidet er også elendig, flere av innkjørsler i mitt nabolag, har måtte bryte opp brosteinen igjen, å gjøre hele arbeidet på nytt etter å ha hatt britene inne til å gjøre arbeidet.

Anonymous poster hash: 5acc8...111

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for mange gode svar! Jeg har bestemt meg for å IKKE gjøre dette svart. mange sier at jeg var dum som i det hele tatt tenkte på det-

så jeg bestemmer meg for å gi 80.000 for hele arbeidet, men en ting til: vil dette stige i verdi?

Jeg er redd hvis jeg investerer så mye penger i dette og dette vil bare falle i verdi,

pusser man opp hus så stiger jo det, gjelder det samme utenfor ved å fjerne grus og legge på stein?

er litt usikker på hva jeg skal gjøre her !?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar! Jeg har bestemt meg for å IKKE gjøre dette svart. mange sier at jeg var dum som i det hele tatt tenkte på det-

så jeg bestemmer meg for å gi 80.000 for hele arbeidet, men en ting til: vil dette stige i verdi?

Jeg er redd hvis jeg investerer så mye penger i dette og dette vil bare falle i verdi,

pusser man opp hus så stiger jo det, gjelder det samme utenfor ved å fjerne grus og legge på stein?

er litt usikker på hva jeg skal gjøre her !?!?

Så lenge det er din tomt så er det jo en investering. Her gjorde vi det fordi brostein unektelig ser veldig mye flottere ut enn grus, og fordi det lå fryktelig mye spiker, skruer og så videre i grusen etter forrige eier som var hobbymekaniker. Kunne jo ikke la ungene leke ute engang med så mye rart i grusen. Etter å ha lagt brostein så har vi fått et stort lekeareale, hvor ungene sykler, krabber, sparker ball og sparkesykkel. Tomten ser veldig mye flottere ut og verdien har definitivt steget.

Edit: men om du syns dette er fryktelig mye penger så er det kanskje greit å vente. Brostein koster, og det er overhodet ikke verdt å bedrive oppussing med kredittkort... Eventuelt så koster jo asfaltering kanskje 1/10 av prisen, det er heller ikke stygt.

Endret av Ultiva
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...