Gå til innhold

Inkasso havnet hos namsmannen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er de til nedbetaling? Er utrolig fortvilet her. Har rotet det til, men vil veldig gjerne ordne opp :(

Anonymous poster hash: 8b742...a2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, synd. Er det stort beløp det er snakk om?

Anonymous poster hash: 991d6...f7e

Skrevet

Det er ikke namsmannen som bestemmer om du får avtale om nedbetaling. Det må du ta opp med den du skylder penger

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff, synd. Er det stort beløp det er snakk om?

7000,- :(

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke namsmannen som bestemmer om du får avtale om nedbetaling. Det må du ta opp med den du skylder penger

Det er kredinor som har sendt kravet. Hvordan bruker de å være da? Jeg kan ikke betale alt med en gang :(

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å ta kontakt med inkassoselskapet. De er som regel fleksible med nedbetalingsavtaler.

Anonymous poster hash: 32b1f...9b7
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med inkassoselskapet, som sagt. De inngår garantert en nedbetalingsavtale med deg. Har du ikkd noe skattepenger eller feriepenger du kan bruke av? Uansett, 7000,- er ikke kjempemye, dette går bra!

Skrevet

Namsmannen trekker et beløp fra kontoen sin hver Mn død. Beløpet går etter hva du kan klare å betale

Skrevet

Namsmannen trekker et beløp fra kontoen din hver mnd. Beløpet går etter hva du kan klare å betale

AnonymBruker
Skrevet

Har det først gått til Namsmann, så vil kreditoren ha trekket gjennom dem og ikke forhandle med deg. Du kan da ikke velge nedbetalingsbeløp selv, hvor mye du har råd til per måned regner Namsmannen selv ut og trekker fra din lønn.

Anonymous poster hash: afa79...fe3
AnonymBruker
Skrevet

Uansett, så blir eventuell anmarkning slettet etter beløpet er betalt. Så ikke noe å bekymre seg for.

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med inkassoselskapet, som sagt. De inngår garantert en nedbetalingsavtale med deg. Har du ikkd noe skattepenger eller feriepenger du kan bruke av? Uansett, 7000,- er ikke kjempemye, dette går bra!

Hva med å ikke gi råd, når du ikke vet hva du snakker om.

Et inkassobyrå reverserer ikke dette, hvis det først har gått videre til Namsmann.

Mest sannsynlig er årsaken til at saken havnet der, nettopp det at hun ikke har orket å kontakte inkassobyrået i tide, eller fordi hun ikke hadde råd til avdraget en måned og dermed har misligholdt betalingsavtalen hun allerede hadde med inkassobyrået.

Anonymous poster hash: afa79...fe3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Namsmannen trekker et beløp fra kontoen din hver mnd. Beløpet går etter hva du kan klare å betale

Dette er ikke riktig. Namsmannen har ikke tilgang på andres kontoer. De pålegger trekk i lønn, en de kan ikke trekke noe fra kontoen.

Anonymous poster hash: a5f05...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke riktig. Namsmannen har ikke tilgang på andres kontoer. De pålegger trekk i lønn, en de kan ikke trekke noe fra kontoen.

Anonymous poster hash: a5f05...dd2

Hvem er det som trekker da? For noen går jo inn og legger inn faste trekk.

Anonymous poster hash: 47ce8...60f

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om at de har trukket månedlige beløp fra kontoen.

Derimot har jeg hørt om saker hvor det har blitt tatt kontakt med lønningskontoret på arbeidsplassen så beløpet trekkes direkte fra lønna der. Sikker på at du ikke har misforstått?

Anonymous poster hash: 59911...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det trekkes fra de man får inntekt fra i form av lønn, ytelser fra nav osv. ikke fra konto

Anonymous poster hash: 8696b...cb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om at de har trukket månedlige beløp fra kontoen.

Derimot har jeg hørt om saker hvor det har blitt tatt kontakt med lønningskontoret på arbeidsplassen så beløpet trekkes direkte fra lønna der. Sikker på at du ikke har misforstått?

Jeg har ikke misforstått noe jeg. Jeg bare spurte hvem som trakk for jeg datet tidligere en mann som hadde faste trekk fra namsmannen. Derfor lurte jeg på hvem som trekker ut i fra tidligere svar og poster i denne tråden. Men det høres logisk ut at det er arbeidsgiver ja.

Skrevet

Arbeidsgiver får melding om trekk i lønn og lønnsansvarlig legger inn trekket.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må være ekstremt kjipt når arbeidsgiver får vite at man ikke kan/vi betale for seg.

Anonymous poster hash: 0a03b...7cb
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må være ekstremt kjipt når arbeidsgiver får vite at man ikke kan/vi betale for seg.

Anonymous poster hash: 0a03b...7cb

Uff, ja. Spesielt på en liten arbeidsplass hvor man møter lønnsansvarlig hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...