Gå til innhold

Hvor er best å bo for familier i Oslo og omegn? Jobber på Helsfyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på fire som nå bor midt i Oslogryta, men som skal flytte ut til enebolig/rekkehus og hage... Hvor i Osloområdet syns dere det er fint å bo for en familie?

Ønsker ikke å bo på steder som er veldig vestkant eller østkant.. Har budsjett på maks 7 mill og vil gjerne bo slik at det er raskt å komme seg kollektivt til Helsfyr.

Anonymous poster hash: 1b6ab...a06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk Østensjø. Nært med bane til jobben din, nært marka og hyggelig nabolag. Feks på Høyenhall

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Hasle og lille Tøyen haveby! Veldig hyggelige og sjarmerende steder. Nært til sentrum, og ikke langt unna helsfyr- man kan ta buss 21 fra Hasle til Helsfyr på 1,2,3 :)

Anonymous poster hash: bc336...474

AnonymBruker
Skrevet

Majorstuen i Frogner bydel er veldig bra! Superfornøyd med både skoletilbud og nabolaget! alle mulige ulike mennesker her, men likevel sentralt og umiddelbart ok beliggenhet. Det liker jeg:-)

Anonymous poster hash: c10d2...690

AnonymBruker
Skrevet

Det er forøvrig vanskelig iht Helsfyr da Helsfyr ER østkanten. Alt etter Nationaltheatret er østkant :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forøvrig vanskelig iht Helsfyr da Helsfyr ER østkanten. Alt etter Nationaltheatret er østkant :-)

• Liker 1
Skrevet

Sjekk i en viss radius rundt jobben din, masssse fine områder!

AnonymBruker
Skrevet

Majorstuen i Frogner bydel er veldig bra! Superfornøyd med både skoletilbud og nabolaget! alle mulige ulike mennesker her, men likevel sentralt og umiddelbart ok beliggenhet. Det liker jeg:-)

Majorstua er da veldig vest.

Anonymous poster hash: bad55...f77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde definitivt valgt Østensjø :)

Bor selv nå på Majorstuen med barn og vil bort :)

Anonymous poster hash: 1cbbd...394

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hasle er flott! veldig stille og rolig :) føler ikke at du bor i en by der :)

Anonymous poster hash: fdb75...db7
Skrevet

Ryen, Manglerud ...Bryn

Ikke langs linje 5 oppover Groruddalen, for det er ikke sammenkobling med Helsfyr. Carl Berner er da siste mulighet, så går tbanen i eget spor oppover på feil side for Helsfyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet akkurat til rekkehus i Østensjø med mann og barn. Vi bor like ved marka på Oppsal og kunne ikke vært mer fornøyd. Utrolig ressurssterkt strøk uten å være snobbete. Anbefales!

Anonymous poster hash: b0d6b...a77

• Liker 3
Skrevet

Jeg flyttet akkurat til rekkehus i Østensjø med mann og barn. Vi bor like ved marka på Oppsal og kunne ikke vært mer fornøyd. Utrolig ressurssterkt strøk uten å være snobbete. Anbefales!

Anonymous poster hash: b0d6b...a77

Veldig enig i det, det må jo være ideelt i forhold til ikke veldig østkant/vestkant... Lett å komme seg til Helsfyr etc... Østensjø, Godlia, Høyenhall, Oppsal etc... fine områder!

Skrevet

Vi trives veldig godt da vi bodde på Oppsal. Kjempe fint område og nært marka. Der er det turområder og fine badevann. Rundt om ellers er det masse barnehager, lekeplasser, skoler og barnefamilier. Jeg ville aldri bodd midt i byen med barn.

Eneste grunnen til at vi flyttet vekk var at vi ikke hadde råd til å kjøpe noe større der da vi ønsket det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Ser ut som det blir Østensjø. Er det områder lokalt som er bedre/tryggere/finere/koseligere enn andre? Er det forskjell på skolene i bydelen? Faren min vokste opp der og da var det visst litt belastet, men det har vel endret seg litt?

Ts:)

AnonymBruker
Skrevet

Bor på Lambertseter selv og trives kjempegodt!

T-bane rett til Helsfyr herfra.

Kort vei til kjøpesenter, trening, svømmehall, kino, lege, tannlege, skole, barnehage og turområder :)

Veldig koselig miljø og masse grønne områder med busker og trær.

Anonymous poster hash: 11fff...a2b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Ser ut som det blir Østensjø. Er det områder lokalt som er bedre/tryggere/finere/koseligere enn andre? Er det forskjell på skolene i bydelen? Faren min vokste opp der og da var det visst litt belastet, men det har vel endret seg litt?

Ts:)Anonymous poster hash: 1b6ab...a06

Jeg har jobbet på SFO på en av skolene der. Vi besøkte hverandre mange ganger og jeg sitter igjen med best inntrykk av Trasop og Godlia skole :)

Anonymous poster hash: bc336...474

Skrevet

Ts:)

Godlia har jeg fått et godt inntrykk av :)

Skrevet

Bydel Østensjø er veldig fint. Særlig Godlia, Skøyenåsen, Hellerud og Oppsal, synes jeg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...