AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Snuppa har kastet opp 6x i dag. Ingen diaré eller feber. Ville ikke ha mat, har slitt med å få i drikke. Er det greit å gi henne vann i natt om hun våkner, eller bør jeg vente til morgenen. Er bekymret for at hun skal bli dehydrert. Lysegul urin men liten mengde i løpet av dagen. Alder på barnet 20mnd. Lang og slank, ca 12kg.Anonymous poster hash: 45ed9...e7d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Viktig å få i barnet væske så du bør gi henne vann hvis hun er tørst på natta. Når en kaster opp så kan en bli veldig tørst. Anonymous poster hash: b90ed...296 2
Gjest Magdalene Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 La henne få drikke, men ikke så mye av gangen. En slurk eller to, ofte. 2
AnonymBruker 42 Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Dette er noe jeg virkelig ikke har peiling på, men jeg vill tro det beste er å lå hun drikke så mye hun bare klarer Det vondeste som finnes her i verden er jo å kaste opp på tom mage, da er det jo bare syre igjen. Uansett, hun har min aller dypeste sympati.... Omgansyke er VERST!!!
Ciara Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Det er viktig å få i barn drikke. La henne drikke så mye hun vil. Vil hun ikke drikke får du prøve å lirke i henne småslurker. 1
Gjest Magdalene Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Det er viktig å få i barn drikke. La henne drikke så mye hun vil. . Det er jo fryktelig dumt å la de hyle nedpå, for da kaster de jo ofte opp alt igjen. Da er det bedre å gi litt og litt.
Ciara Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Det er jo fryktelig dumt å la de hyle nedpå, for da kaster de jo ofte opp alt igjen. Da er det bedre å gi litt og litt. Det varierer sikkert, men jeg har aldri opplevd det. Dvs det virker som om de regulerer det selv, er de i den aller kvalmeste fasen vil de som regel ikke bøtte nedpå likevel. Men det er bare min erfaring, behøver ikke være slik for alle. 1
Gjest Jørild Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 Vi gir så mye de vil ha. Ingen begrensninger.
Tante-Sofie Skrevet 28. juni 2014 #9 Skrevet 28. juni 2014 Jeg så et foredrag om dette av en barnelege en gang og han mente man skal gi en ts, og hvis det går bra etter fem minutter, gi en ss. Går det bra også etter fem minutter kan man gi en halv dl.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #10 Skrevet 28. juni 2014 Her får de drikke det de vil, men vi prøver å begrense inntaket litt om det har veldig lett for å komme oppp igjen. På sykehuset fikk vi beskjed om 5 slurker hvert 10. min, resulterte i masse skriking og oppkavet baby. Fungerte mye bedre at han fikk drikke det han ville. Anonymous poster hash: 6a0a7...4db
Harlekin Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Vårt barn får så mye drikke hun vil ha. Det er kjempeviktig å få i seg nok drikke, selv om de av og til kaster opp noe av det de drikker.
Sol79 Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Jeg ville gitt bare litt om gangen. Lettere for at det fester seg da. Blir det for mye på en gang, kommer alt sammen opp igjen.
ViljaH Skrevet 29. juni 2014 #13 Skrevet 29. juni 2014 Jeg gir drikke med teskje ved omgangssyke så skal klare holde på det.. Ofte. Min har ikke villet drikke så har ikke måttet nekte.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #14 Skrevet 30. juni 2014 Husk å pusse tenne etter hver gang hun har kastet opp og gi litt drikke slik at hun får skjylt vekk oppkast / magesyre fra munnen. Magesyre tærer veldig på tennene.Anonymous poster hash: 21468...175
Gjest Magdalene Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Husk å pusse tenne etter hver gang hun har kastet opp og gi litt drikke slik at hun får skjylt vekk oppkast / magesyre fra munnen. Magesyre tærer veldig på tennene.Anonymous poster hash: 21468...175 Rgener med tannbørsten blir byttet hver gang da? Ellers kommerjo bakteriene igjne, og igjen..
Sol79 Skrevet 30. juni 2014 #16 Skrevet 30. juni 2014 Husk å pusse tenne etter hver gang hun har kastet opp og gi litt drikke slik at hun får skjylt vekk oppkast / magesyre fra munnen. Magesyre tærer veldig på tennene.Anonymous poster hash: 21468...175 Pusser du rett etter oppkast eller inntak av drikke, så ødelegger du i allefall emaljen. 1
Wit Skrevet 1. juli 2014 #17 Skrevet 1. juli 2014 Det beste er om barnet kan drikke så mye det vil, men kommer alt opp med en gang er ofte ikke det så lurt. Da starter man med skjeer. Og lag blanding av eplejuice og farris/bris. Det ble vi anbefalt på sykehuset. Når barn er syke og kan bli dehydrerte trenger de sukker og salt. Vi ble innlagt på sykehus når hun ikke lenger hadde noe i bleia etter en hel natt, og det ikke kom noen de første timene om morgenen. Da fikk hun tilført væske. Vår datter var syk lenge og vi brukte faktisk sprøyte for å måle hvor mye væske vi fikk i henne. Pass bare på at inntak blir større enn det som kommer ut, og at bleia faktisk er våt innimellom.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #18 Skrevet 1. juli 2014 Du burde gi henne drikke, men ikke mye. En sipp av glasset, så en pause og gjentagelse burde være nok. For mye væske på en gang vil bare forverre situasjonen.. Anonymous poster hash: f2008...f6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå