AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Jeg fikk en halvbror da jeg var 16. Har ingen andre søsken eller fettere og kusiner. Dvs at jeg ikke er vant med små unger. Jeg er rett og slett ekstremt dårlig med barn og jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg med de osv. Det hjelper jo heller ikke at jeg bare har sett denne broren av og til. Får nå høre at jeg er en elendig søster og at jeg er slem mot min lillebror fordi jeg aldri har funnet på noe med han osv. Føler jeg har prøvd så godt jeg kan å leke med han de gangene det har vært aktuelt, men som sagt så har jeg ikke barnetekke. Hvilket forhold har dere til så unge søsken? Min bror er 16 år yngre enn meg. Anonymous poster hash: 5a0ab...322
Gjest Magdalene Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 (endret) Har to søsken som er 16 og 18 år yngre enn meg (halvsøsken). Føler meg egentlig litt som en tante. Passet de da de var små. Tok de med på badeland og slikt da de var små. Etter jeg flyttet fra hjembyen for 11 år siden, så har jeg fått de inn på besøk, tatt de med på bowling, kino , bading etc.. Nå som de er i tenårene kommer de inn på shopping og slikt. Vi snakker ikke sammen i telefonen hver uke akkurat, men sender litt meldinger frem og tilbake, og sees selvsagt når jeg kommer til hjembyen. Hvor gammel er broren din da? Endret 28. juni 2014 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Jeg synes det er urettferdig å si til deg at du er en dårlig søster.... Dine foreldre burde integrert deg, du var (er???) tenåring og babyer er ikke akkurat tingen man helst driver med da. Jeg har 3 søsken og forholdet er best med han som er 8 år yngre enn meg. hjelper når de yngre søsken blir voksne..Anonymous poster hash: 25090...1a5 2
Gjest Silverstream Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Minste i søskenflokken min er også en halvbror på 8 år. Jeg er snart 20, så ikke så mange år mellom oss som det er mellom dere. Jeg leker aldri med han, er ikke interessert i å leke med småbarn. Og jeg har masse søsken, har faktisk 6 og jeg er den eldste. Men selv om jeg er vokst opp med søsken rundt meg hele tiden, så er jeg akkurat som deg, har ikke barnetekke og bryr meg ikke om dem. Alltid vært ei anna søster av meg som har tatt seg av den delen. Dessuten var han alltid redd meg, fordi jeg var den strengeste og den med minst tolmodighet, så han kom aldri til meg uansett. Så man trenger ikke være enebarn for ikke å helt takle småunger.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 jeg har en søster som er 16 år eldre enn meg og jeg må innrømme jeg kjente meg veldig igjen i det du forteller. Hun har aldri vist noen interesse for meg, da jeg var barn eller nå... Dette er vondt å tenke på da hun er den eneste søsteren jeg har. I dag er vi jo begge voksne, og det er jo selvfølgelig mitt ansvar å ta kontakt også, men det er vanskelig da vi ikke egentlig har noe forhold... Anonymous poster hash: 8c555...dde 1
Meridian Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Jeg fikk en halvbror da jeg var 16. Har ingen andre søsken eller fettere og kusiner. Dvs at jeg ikke er vant med små unger. Jeg er rett og slett ekstremt dårlig med barn og jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg med de osv. Det hjelper jo heller ikke at jeg bare har sett denne broren av og til. Får nå høre at jeg er en elendig søster og at jeg er slem mot min lillebror fordi jeg aldri har funnet på noe med han osv. Føler jeg har prøvd så godt jeg kan å leke med han de gangene det har vært aktuelt, men som sagt så har jeg ikke barnetekke. Hvilket forhold har dere til så unge søsken? Min bror er 16 år yngre enn meg.Anonymous poster hash: 5a0ab...322 Hvorfor har du bare sett denne broren din av og til? Hvem er det som sier at du er en elendig søster, og at du er slem mot lillebroren din? Jeg vil si at du ikke er slem og ikke en elendig søster. Du var 16 år da du fikk en lillebror som du nesten ikke har sett, og da får man ingen nær relasjon. Og det at du ikke er vant til barn spiller også inni. Dessuten, når man er 16 år, så lever man som tenåringer flest og tenker ikke som voksen på at man må få et nært og godt bånd til familie og slekt. Det kommer gjerne senere i livet. Jeg var 14 år da jeg fikk en lillesøster, og jeg vokste opp med henne, så vi fikk et nært bånd allerede fra fødsel av. Så har jeg en tante som er 16 år eldre enn meg. Jeg hadde nesten ingenting med henne å gjøre da jeg var liten, men da jeg kom i 20-årene fikk vi plutselig mye kontakt og har et nært bånd i dag. Så det er aldri for sent!
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Jeg synes det er urettferdig å si til deg at du er en dårlig søster.... Dine foreldre burde integrert deg, du var (er???) tenåring og babyer er ikke akkurat tingen man helst driver med da. Jeg har 3 søsken og forholdet er best med han som er 8 år yngre enn meg. hjelper når de yngre søsken blir voksne..Anonymous poster hash: 25090...1a5 Takk for det. Jeg er 22 og han 6 nå. Jeg har fått en sønn selv nå, men det er helt annerledes med sin egen. Jeg har fortsatt null barnetekke med andre barn. Dessuten er det veldig vanskelig å prøve å ta opp kontakten nå. Kan ikke se for meg at han hadde hatt det noe morsomt med meg. Spesielt siden vi ikke kjenner hverandre godt.Anonymous poster hash: 5a0ab...322
Gjest Magdalene Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 Takk for det. Jeg er 22 og han 6 nå. Jeg har fått en sønn selv nå, men det er helt annerledes med sin egen. Jeg har fortsatt null barnetekke med andre barn. Dessuten er det veldig vanskelig å prøve å ta opp kontakten nå. Kan ikke se for meg at han hadde hatt det noe morsomt med meg. Spesielt siden vi ikke kjenner hverandre godt.Anonymous poster hash: 5a0ab...322 Det er aldri for seint.. Kan du ikke gjøre en innsats for at dere skal få et forhold? Å skylde på at du ikke har barnetekke blir for slapt. Ta han med på bowling, kino,ut og spise pizza eller bade. Inviter på overnatting og spillkveld? 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #9 Skrevet 28. juni 2014 Hvorfor har du bare sett denne broren din av og til? Hvem er det som sier at du er en elendig søster, og at du er slem mot lillebroren din? Jeg vil si at du ikke er slem og ikke en elendig søster. Du var 16 år da du fikk en lillebror som du nesten ikke har sett, og da får man ingen nær relasjon. Og det at du ikke er vant til barn spiller også inni. Dessuten, når man er 16 år, så lever man som tenåringer flest og tenker ikke som voksen på at man må få et nært og godt bånd til familie og slekt. Det kommer gjerne senere i livet. Jeg var 14 år da jeg fikk en lillesøster, og jeg vokste opp med henne, så vi fikk et nært bånd allerede fra fødsel av. Så har jeg en tante som er 16 år eldre enn meg. Jeg hadde nesten ingenting med henne å gjøre da jeg var liten, men da jeg kom i 20-årene fikk vi plutselig mye kontakt og har et nært bånd i dag. Så det er aldri for sent! Fordi jeg bare var hos min far av og til. Bodde hos mamma etter at de skilte lag. Det er pappa som sier jeg er en dum søster. Håper vi kan få bedre kontakt når han blir eldre.Anonymous poster hash: 5a0ab...322
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #10 Skrevet 28. juni 2014 Jeg var 11 år når jeg ble storesøster første gang. Etter det har det kommet to til som nå er 8-9 år, og jeg selv er liksom 25 år.. Hun eldste har jeg ikke sett på kanskje 10 år, så vi har jo omtrent ikke noe forhold. Og de to yngste har jeg møtt sist for 3 år siden, men de er jo så "små" og jeg har ikke så barnetekke jeg heller, annet med mitt eget barn. Synes det ble litt rart sist også, når jeg tok med babyen min for første gang og "onkel" og "tante" på da sikkert 5 og 6 år fikk hilse på.. Vi bor i tillegg 60 mil unna hverandre, så vanskelig å bygge ett forhold når vi sees kanskje én gang i året.. Anonymous poster hash: ea909...b4a
Helen Skrevet 28. juni 2014 #11 Skrevet 28. juni 2014 Jeg har en halvbror som er 21 år yngre enn meg. Jeg har aldri følt at vi har noe søskenforhold, jeg har mer følt meg som tanten hans siden både jeg og søstrene mine fikk barn omtrent samtidig som broren vår ble født. Vi har hatt veldig tett kontakt i alle år. Jeg har vært barnevakt og har tatt meg mye av han. Men siden det er så stor aldersforskjell så blir det ikke det søskenforholdet som jeg har med mine andre søsken.
Meridian Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Fordi jeg bare var hos min far av og til. Bodde hos mamma etter at de skilte lag. Det er pappa som sier jeg er en dum søster. Håper vi kan få bedre kontakt når han blir eldre.Anonymous poster hash: 5a0ab...322 Jeg må si faren din høres ganske dum ut når han sier sånn til deg. Eller kanskje det er stemoren din som trekker i trådene? Det er aldri for sent å få god kontakt. Jeg tror de fleste forstår at du ennå er ung, og når du blir eldre blir det viktigere å ha kontakt med familien. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #13 Skrevet 29. juni 2014 Jeg må si faren din høres ganske dum ut når han sier sånn til deg. Eller kanskje det er stemoren din som trekker i trådene? Det er aldri for sent å få god kontakt. Jeg tror de fleste forstår at du ennå er ung, og når du blir eldre blir det viktigere å ha kontakt med familien. Takk. Får full støtte av min mor sin familie og tro det eller ei, min stemor får kjeft av pappa om hun er uenig. Det har visst tydeligvis mer eller mindre klikket for han, for han har sagt utrolig sårende ting til meg. Det med min bror er bare en ting. Litt ironisk at min far selv nesten aldri ser min sønn, og det er ikke min skyld .. Var litt usikker på om jeg hadde gjort feil ang min lillebror, så var greit å få noen helt fremmede sitt synspunkt i tillegg. Det kom som lyn fra klar himmel. Jeg har faktisk aldri tenkt over det før.Anonymous poster hash: 5a0ab...322 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #14 Skrevet 29. juni 2014 Har ikke noe forhold til dem i det hele tatt. Har fire yngre søsken mellom 7 og 17 år yngre enn meg. Yngste er 18 nå. Faren min kasta meg ut for 22 år siden og han nektet meg å treffe dem. Krypende kom han da stemoren min skilte seg fra ham, men da var han ikke velkommen. Anonymous poster hash: 3b095...c0f
Gjest Funky Punk Skrevet 29. juni 2014 #15 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har 5 søsken, hvor alle er betydelig yngre enn meg. Vi har et helt okey forhold. Min ene søster har jeg et nærere forhold til enn de andre. Jeg bor veldig langt unna alle mine søsken, så det er mer naturlig at de har et bedre forhold seg imellom. De bor alle på nesten samme sted og er jevngamle
Meridian Skrevet 29. juni 2014 #16 Skrevet 29. juni 2014 Har ikke noe forhold til dem i det hele tatt. Har fire yngre søsken mellom 7 og 17 år yngre enn meg. Yngste er 18 nå. Faren min kasta meg ut for 22 år siden og han nektet meg å treffe dem. Krypende kom han da stemoren min skilte seg fra ham, men da var han ikke velkommen. Anonymous poster hash: 3b095...c0f Hvorfor kastet han deg ut for 22 år siden? Du var jo bare 13??? Bodde du på hybel, da, eller? Var det stemoren din som trakk i trådene?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #17 Skrevet 29. juni 2014 Har to søstre som er 10 og 12 år eldre enn meg og har vi veldig lite kontakt. Sees noen få ganger i året. De har alltid vært i en annen fase av livet enn meg, så det er kanskje derfor vi ikke har knyttet noe særlig bånd. Anonymous poster hash: 95c36...2b7
Gjest Blomsterert Skrevet 29. juni 2014 #18 Skrevet 29. juni 2014 Takk. Får full støtte av min mor sin familie og tro det eller ei, min stemor får kjeft av pappa om hun er uenig. Det har visst tydeligvis mer eller mindre klikket for han, for han har sagt utrolig sårende ting til meg. Det med min bror er bare en ting. Litt ironisk at min far selv nesten aldri ser min sønn, og det er ikke min skyld .. Var litt usikker på om jeg hadde gjort feil ang min lillebror, så var greit å få noen helt fremmede sitt synspunkt i tillegg. Det kom som lyn fra klar himmel. Jeg har faktisk aldri tenkt over det før.Anonymous poster hash: 5a0ab...322 Nå burde det jo ha vært faren din som skulle sørget for at dere eventuelt ble bedre kjent. Ikke kaste det i ansiktet på deg nå,for du hadde ikke så store forutsetninger til å bli kjent med ham da du var 16 og bodde hos moren din. Som du sier så har du jo gjort ditt beste når du har truffet ham. Ikke la faren din sin kritikk gå innpå deg.
calium Skrevet 29. juni 2014 #19 Skrevet 29. juni 2014 Jeg er 26 og har fire yngre søsken. Eldste av de er 2 år yngre enn meg, og yngste er 11 år yngre enn meg. Jeg har et fantastisk forhold til alle fire. Jeg omtaler de som venner, så vel som søsken. Vi finner ofte på ting sammen, enten alle fem, eller bare noen av oss. Jeg føler meg heldig om har et så fint forhold til alle mine søsken.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #20 Skrevet 29. juni 2014 To av mine fire halvsøsken, på 12 og 15 år, står jeg faktisk like nært som min eldre bror - om ikke mer. Vi har samme far, og det var faktisk min mor som sto på og kjempet for at vi skulle ha et nært forhold. Jeg var lite hos pappa og kjæresten hans, men halvsøskene mine kom på besøk så ofte som mulig. Vi har et kjempefint forhold den dag i dag der jeg prater ofte med femtenåringen samt at hun kommer en del på besøk, og tolvåringen er hos meg nesten hver eneste helg. Er selv 22 Anonymous poster hash: 8ac20...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå