Lykkelit11 Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Hei alle ☺️ Vi sterilisere vår kjære pusejente på torsdag. Hun ble operert klokken 12 og kunne hentes 15.30. Da var hun våken men fremdeles veldig sløv. Da vi kom hjem spiste hun litt mat, og sov ellers resten av kvelden. På natten hadde hun klart å få av seg bodyen, så jeg dro på fredag og kjøpte dn ny. (Den de hadde hos veterinær var litt liten for pusen vår + at jeg syns den var veldig uhåndterlig!) Idag er det lørdag, pusen spiser og drikke godt men sover hele tiden!! Såret er nok ømt, hun knurrer veldig når vi prøver å rette på bodyen eller ta den på på nytt. (ja, hun får den av på merkelig vis..) Hun hopper opp på sofaen/stolene går på do osv, men sover hele tiden, virker veldig sløv igrunn. Mulig vi er ekstremt hysterisk, hun har det jo bra pg spiser og drikker.. Men leser så mye på nettet om at andres katter var i farta etter dag 1?? Vi har også funnet ut at hun hater bodyen og virker som om hun prøver å bevege seg minst mulig med den.. Hun har fått innvendig og utvendig sting som skal tas etter 10 dager. De utvendige stingene "stikker" liksom litt ut fra bodyen, så jeg lurer litt på kan jeg plaster med sånn medisinteip over stingene under bodyen sånn i tilfelle hun får den av iløpet av natta?? Og hva tenker dere ellers om formen til pus..burde hun vært piggere nå? Hysterisk pusemor🙊
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 IKKE rør stingene! ikke med teip eller noe annet. syns det var rart at dere har fått sting som skal fjernes :s har jeg aldri opplevd. men nå har aldri mine katter behøvd å bruke body heller (dyrlegene som har sagt det) Anonymous poster hash: f089d...aa7
Lykkelit11 Skrevet 28. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2014 IKKE rør stingene! ikke med teip eller noe annet. syns det var rart at dere har fått sting som skal fjernes :s har jeg aldri opplevd. men nå har aldri mine katter behøvd å bruke body heller (dyrlegene som har sagt det) Anonymous poster hash: f089d...aa7 Nei jeg har også lest flere innlegg på forskjellige forumer hvor katteeiere skriver at de aldri har brukt verken body eller krage Men i dette øyeblikk virker det faktisk som det går bedre… Hun er oppe å går, hopper rundt, spiser, drikker, lager koselyder.. Ser derimot ganske rart ut der hun går, ser ikke akkurat behagelig ut å bevege seg i den bodyen, men men Tidligere idag når hun fikk en "pause" fra bodyen, var det rett ned på såret og nappe i stingene med det samme, og den tråden som er brukt er på en måte såpass stiv at den faktisk stikker seg gjennom bodyen.. Derfor jeg tenkte på det med teipen, men det er altså ikke lurt da?
Gjest Lille-pus Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Det varierer litt fra vetrinær til vetrinær. Her fikk Frøken Fryd bare en plasterlapp over stingene, med beskjed om at dersom hun ble veldig opptatt av å plukke på stingene så kunne jeg komme tilbake å kjøpe en body til henne. Nå gikk det svært bra og hverken plaster eller sting ble plukket på. Hun er innimellom en veloppdragen liten pusefrøken... innimellom, ikke alltid
Gjest Pheel Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Du må ha det om det er utvendige sting, er ganske vanlig med innvendige såvidt jeg har forstått og da burde man bare passe litt på pus, men da får jo ikke katten dratt opp sting. Og regner med at du har kastert og ikke bare sterilisert, altså fjernet livmor og alt? Er nok normalt at de er litt redusert hvertfall noen dager da, men å ta tempen er helt klart lurt, og holde øye med at såret ikke blir rødt og betent, da det er infeksjonsfare. Som regel går det derimot helt smertefritt.
Minya Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Hvor godt kjettene tåler narkosen de får under kastrering varierer kjempemasse. Som oftest er det monsene som er like spretne rett etter kastrering, mens kjettene kan være uvel og ha dårlig balanse og koordinasjon alt fra noen timer til et par dager. Prøv så godt du kan å holde bodyen på, i verste fall kan du lage en hjemmemekket body av en nylonstrømpebukse, det funker ofte enda bedre enn de du får kjøpt
Meridian Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Hvor godt kjettene tåler narkosen de får under kastrering varierer kjempemasse. Som oftest er det monsene som er like spretne rett etter kastrering, mens kjettene kan være uvel og ha dårlig balanse og koordinasjon alt fra noen timer til et par dager. Prøv så godt du kan å holde bodyen på, i verste fall kan du lage en hjemmemekket body av en nylonstrømpebukse, det funker ofte enda bedre enn de du får kjøpt monser og kjetter?
Gjest Lille-pus Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 monser og kjetter? Monser er hankatter og kjetter er hunkatter 1
Lykkelit11 Skrevet 28. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 28. juni 2014 Så ingen plasterlapp over stingene til pus ikveld, altså? Da mener jeg ikke å teipe rett på, men ta på medisinteip med bandasje der selve stingene er.
minienthe Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 har du ikke fått smertestillende til henne ?
Sool Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Begge mine katter (jente og gutt) kom seg etter 1 dag. Men vi hadde ingen sting Som måtte tas av. Og vi har aldri brukt body. Men vi ga smertestillende i 3 dager. Men hun spiser og drikker å det er jo flott
tingeling Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Pusefrøken her var veldig rolig i de ti dagene hun hadde på body. Ville ligge på fanget hele tiden ( det vil hun sjelden ellers) og tisset på seg flere ganger. Var ti lange dager, men hun kom seg veldig når søringene ble fjernet. Det er jo en stor operasjon. Hun hadde dessuten løpetid når hun ble sterilisert, så det er mulig det hadde stor hormonell innvirkning på henne.
Perelandra Skrevet 1. juli 2014 #13 Skrevet 1. juli 2014 Hva slags body har du på katten? Min katt går for tida med denne (BeAu Sårbeskyttelse) på seg på grunn av et sår. Han kan bevege seg ganske fritt, og klarer fint gå på do med drakta på. Den fungerer mye bedre enn både krage eller body som er tett i ryggen.
Mango Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Katta mi fikk innvendige sting og body. Formen var grei nok dagen etter, men hun holdt seg rolig til bodyen endelig kunne taes av. Da var det full rulle igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå