Gå til innhold

Å date noen nye en uke etter brudd med samboer gjennom 5 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min nå eks-samboer (vi var sammen i 5 år) klikket i vinkel og anklaget meg for å ha vært utro i forholdet vårt fordi han fant ut at jeg dater noen andre nå en uke etter bruddet (det var jo ikke meningen at han skulle finne ut av det)... Jeg for min del rukte lang tid på å finne ut at vi måtte gjøre det slutt så jeg har mentalt forberedt meg på dette bruddet i et halvt års tid... Jeg føler at hvis jeg ikke begynner å date noen nye nå så kommer hele sommeren til å renne bort i sorg over det som var og kunne bli isteden for å se fremover...

Min eks derimot har 0 forståelse for at jeg kan date noen nye etter så kort tid... Det er jo ikke som om jeg er 100 % over han og ikke tenker på an og sørger på min måte, men jeg har et behov for å komme meg videre litt fort...

Hva syntes dere er dette respektløst ovenfor han? Er jeg for tidlig ute?

Anonymous poster hash: b1aa9...595
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Han har da ikke noe med hva du gjør når dere ikke er sammen lenger. Date i vei du.

AnonymBruker
Skrevet

Han har da ikke noe med hva du gjør når dere ikke er sammen lenger. Date i vei du.

men jeg er nødt til å forholde meg til han pga litt sånn orge ting, så vil nødig at han skal være sint på meg, og da lurer jeg på om jeg er urimelig?

Skrevet

Jeg forstår han godt, egentlig.

• Liker 29
Skrevet

Han har jo ingenting med det å gjøre. Det er jo ikke sånn at han eier deg heller... Jeg hadde vel blitt såra om kjæresten min hadde datet noen nye så fort, men sånn er livet..

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at han er forbanna.

Det lukter jo utroskap lang vei. Respektløst - ja.

Men likevel ditt valg. Spørsmålet er om du bryr deg nok om han til å respektere han.

Du kunne vel ventet en mnd?

• Liker 7
Skrevet

En uke er ikke så ille? Det normale er vel avhengig av hvor lenge det er til fredag??

• Liker 5
Gjest Faerunpedia
Skrevet

men jeg er nødt til å forholde meg til han pga litt sånn orge ting, så vil nødig at han skal være sint på meg, og da lurer jeg på om jeg er urimelig?

Men dere snakker vel ikke om slikt når dere treffes? Vet han nødvendigvis om det hvis du fortsetter å date?
Skrevet

For ditt eget beste, så ville jeg ha ventet lenger enn en uke. Og skjønner godt at han ble såret av det, selvom han for så vidt ikke har noe med det å gjøre lenger, så handler det litt om respekt ovenfor den andre parten.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Min nå eks-samboer (vi var sammen i 5 år) klikket i vinkel og anklaget meg for å ha vært utro i forholdet vårt fordi han fant ut at jeg dater noen andre nå en uke etter bruddet (det var jo ikke meningen at han skulle finne ut av det)... Jeg for min del rukte lang tid på å finne ut at vi måtte gjøre det slutt så jeg har mentalt forberedt meg på dette bruddet i et halvt års tid... Jeg føler at hvis jeg ikke begynner å date noen nye nå så kommer hele sommeren til å renne bort i sorg over det som var og kunne bli isteden for å se fremover...

Min eks derimot har 0 forståelse for at jeg kan date noen nye etter så kort tid... Det er jo ikke som om jeg er 100 % over han og ikke tenker på an og sørger på min måte, men jeg har et behov for å komme meg videre litt fort...

Hva syntes dere er dette respektløst ovenfor han? Er jeg for tidlig ute?

Å påstå at du har vært utro har han vel gjerne ikke grunn til? Men jeg hadde også reagert om jeg var han. Selv om du ikke mener noe med det kan det at du dater igjen så snart gi et inntrykk av at han ikke betydde noe som helst for deg, eller at du har vært interessert i noen andre i lengre tid (mens dere fremdeles var sammen).

Uansett om jeg hadde vært helt ferdig med et brudd hadde jeg aldri daten noen nye så snart, mest av respekt for den andre parten, men også fordi jeg mener at man etter et brudd trenger å ta litt tid for seg selv. :)

Endret av Blondepiken
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Men likevel ditt valg. Spørsmålet er om du bryr deg nok om han til å respektere han.

Jeg har absolutt ikke vært utro, det er bare at jeg har ligget hjemme og grått i en uke nå og da har jeg ikke lyst å bruke resten av sommeren 2014 på å være lei meg og sørge over det som ikke ble, jeg føler et behov for å gjøre noe annet, forkusere på noe annet og noen andre.... Det er absolutt ikke for å såre han (det var jo ikke meningen at han skulle vite om det) så jeg gikk på en blind date fra tinder bare for å gjøre noe... Dette var ikke en gang et menneske jeg kjente fra før av...

AnonymBruker
Skrevet

Men dere snakker vel ikke om slikt når dere treffes? Vet han nødvendigvis om det hvis du fortsetter å date?

Nei, det var jo ikke som om jeg fortalte han at jeg hadde vært på date for å være jævelig, men det kom for en dag da noen jeg kjenner kjenner sa noe etc... Føler meg litt kiiip nå altså, men jeg ble litt desperat på å føle noe annet etter den første uken med gråting...

Skrevet (endret)

Jeg har absolutt ikke vært utro, det er bare at jeg har ligget hjemme og grått i en uke nå og da har jeg ikke lyst å bruke resten av sommeren 2014 på å være lei meg og sørge over det som ikke ble, jeg føler et behov for å gjøre noe annet, forkusere på noe annet og noen andre.... Det er absolutt ikke for å såre han (det var jo ikke meningen at han skulle vite om det) så jeg gikk på en blind date fra tinder bare for å gjøre noe... Dette var ikke en gang et menneske jeg kjente fra før av...

Du trenger ikke å bruke hele sommeren på å være lei deg, men det er jo mye annet man kan gjøre enn å begynne å date med en gang. Hva med å finne på noe med venner f.eks?

Endret av Blondepiken
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min gjorde det samme og det knuste meg såpass at jeg brukte to år på å komme meg igjen. Selv om dere ikke lenger er sammen og han egentlig ikke har noe med det, så går det an å ha litt omgang i topplokket. Har han, som deg, brukt et halvt år på å forberede bruddet eller har det bare skjedd i ditt hode?

Anonymous poster hash: 4d811...11a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min gjorde det samme og det knuste meg såpass at jeg brukte to år på å komme meg igjen. Selv om dere ikke lenger er sammen og han egentlig ikke har noe med det, så går det an å ha litt omgang i topplokket. Har han, som deg, brukt et halvt år på å forberede bruddet eller har det bare skjedd i ditt hode?

Anonymous poster hash: 4d811...11a

Det er nok bare meg som har det, så jeg ser den... Men jeg føler jeg må fokusere på noen andre... Jeg fant på noe hver dag i 7 dager for å distrahere meg selv men ingenting fungerte... Det er jo ikke som om jeg er dritklar for å pule rundt med andre, bare ønsket å fokusere på noe annet... Ikke for å såre han eller noe...

PS. ikke for å være kiip men det er vel ikke din eks sitt valg om å date tidligere enn hva du var klar, for sin skyld, at du var knust i to år???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ham veldig godt, dere var tross alt sammen i 5 år.

Utroskap er det dog ikke, men skjønner hvorfor han tror dette ikke er en ny greie.

Anonymous poster hash: eba56...2de
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overrasket over svarene du har fått så langt, din eks har ingenting med dette å gjøre.

Anonymous poster hash: 7964c...a3c
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å bruke hele sommeren på å være lei deg, men det er jo mye annet man kan gjøre enn å begynne å date med en gang. Hva med å finne på noe med venner f.eks?

Jeg gjorde det i en uke, men det hjalp ingen ting, jeg bare gråt og gråt, og da ble jeg litt desperat på å føle noe annet, så da dro jeg på en date da... i ren desperasjon...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ham veldig godt. Det sender signalet "Jeg var over deg lenge før det ble slutt, så du ble lurt i lang tid", og det vet du godt. Enten det er riktig eller ikke er det det slik oppførsel indikerer.

Anonymous poster hash: cfaa2...897
  • Liker 10
Skrevet (endret)

Hvorfor lukter det utroskap dersom TS har vurdert dette bruddet i lang tid? Jeg forstår at han kan mistenke henne for å ha vært utro, men det er jo ren anklage og ikke grunn til mistanke, sånn egentlig.

Endret av pluttipott
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...