Gå til innhold

Vennegjeng med barn i alderen 1-12 år som drikker HVER helg på Manglerud..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er så ekstremt patetisk og egoistisk av disse foreldrene - de er en stor vennegruppe/klikk på Manglerud i 30 årene, og de fester faen meg hver eneste helg med barna tilstede. Enten i mindre grupper, eller hele gjengen. Ferien tilbringes i sydligere strøk med alkohol omtrent hver dag. Så drikker jentegjengen på feks fredag, guttene på lørdag, neste helg er det middag som par etc etc. Høy musikk, mye fyll og unger som vaser rundt uten klare rutiner på legging, kveldsmat, familiekos, trygghet osv. Virker som de svært sjelden er alene en helg bare som familie - alltid "åpent hus" og ekstremt høy sosial faktor. Flere av ungene bærer jo også klart preg av dette - de er til tider ganske så utagerende og har alltid ekstremt høyt energinivå, og til tider veldig ufine i oppførsel - tydelig mangel på konsekventhet. Enten er de samme foreldre som fester med venner, eller bare pappa eller mamma mens den andre parten er ute og drikker, eller til nød har barnevakt fordi foreldrene er invitert ut for å drikke. Og fyllesyke foreldre dagen derpå.

Sier ikke at det er galt å ta et glass vin eller tre i hyggelig lag -men denne manglerudgjengen mangler jo totalt innsikt i hva barn trenger av nærhet, ro og ikke minst foreldrenes oppmerksomhet. Og fyllesyke forledre dagen derpå som overkompenserer med å dra de ut på resturant og all slags aktiviteter/sport for å vise at de er flinke foreldre..

Ender vel med at flesteparten av disse barna ender opp med rusproblemer eller havner i "galt" miljø. Sier sitt når lokalpuben på Manglerud heter Hylla.. Beste valget vi noensinne gjorde var å flytte derfra - det ser vi allerede på barna.

Men hva er deres synspunkt? Er jeg sær, eller er dette helt ekstremt egoistisk av de voksne som har så stort behov for å feste og være kule voksne, istedenfor å være trygge omsorgspersoner? Virker som hele gjengen er dønn avhengig av både alkohol og å henge sammen som en saueflokk. Venninnen min (som fortsatt bor der) syns jeg overdriver og at barna hennes har det kjempebra. Det jeg ser er to ufordragelige gutter som både er frekke og har adhd tendenser.

Anonymous poster hash: ef2c6...1f8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om et glass vin?

Anonymous poster hash: 84c78...0c9

Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Typisk harry østkant.

Endret av RusaPåPus
  • Liker 1
Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Herregud! Sorry, men drikker de forran ungene sine, så skulle de aldri hatt unger!

Skrevet

Jeg synes det er drøyt, men nå har jeg vokst opp med foreldre som nesten aldri rørte alkohol. Synes det er greit å ta seg en fest en gang i blant men ikke med barn til stede. Jeg synes at noe mer enn et glass vin eller en øl ikke er bra med barn rundt.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Minte meg om franske tilstander.

Der var det folk,vin,mat og unger løpende rundt. Det var ganske så vanlig hver helg. Det ble diskutert og ledd,men det var aldri vold og snøvlesnuble-fyll. Syns det var kjempehyggelig jeg! Og selv om ungene fikk være mer synlige og hørbare der,mistenkte jeg aldri ADHD.

Syns dette innlegget var litt rart sånn at du fokuserer mye på det sosiale og barn. Du nevner ikke bråk og vold.

Så hva er problemet?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Fant problemet selv. Vi er i Norge ja :-)))

Må ikke våge å skille seg ut. Og ihvertfall ikke være så sosiale.

AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om et glass vin?

Anonymous poster hash: 84c78...0c9

Verste form for alkoholikere, det der.

Anonymous poster hash: c056c...cd6

AnonymBruker
Skrevet

TS her; Vi snakker skikkelig festing - mange flasker vin, øl etc. Poenget mitt var vel mest at jeg er sjokkert over hvor egoistiske disse foreldrene er - det er omtrent HVER eneste helg drikking og og huset full av andre - hva med å dempe tempoet, ta en hvit helg og kose seg med barna? Det tror jeg faktisk jeg kan telle på en hånd at skjer i den vennegjengen. Det er reising, hytteturer, jentemiddager, guttekveld, vennemiddager osv og ALLTID med en god mengde alkohol. Syns bare det er ekstremt egoistisk, og undrer meg over hvordan dette påvirker barna.

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Herregud! Sorry, men drikker de forran ungene sine, så skulle de aldri hatt unger!

Jeg har tatt et glass vin eller to med barna mine til stede, ser overhodet ikke problemet med det. Min eldste er nærmest avholds, og min yngste drikker når han er på fest. De er voksne begge to, bare for å ha sagt det.

Da jeg vokste opp, var mine foreldre veldig sosiale. De var en vennegjeng som var sammen omtrent hver helg og i de fleste ferier. Da spiste de god mat, skravlet, spilte kort, danset og tok seg et glass eller tre. Jeg har bare gode minner fra den tiden, og har et veldig avslappet forhold til alkohol. Tar et glass vin kanskje en gang i måneden eller noe sånn.

Jeg synes du er hysterisk.

• Liker 9
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor det var viktig å få med at det er på Manglerud...

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Jeg har tatt et glass vin eller to med barna mine til stede, ser overhodet ikke problemet med det. Min eldste er nærmest avholds, og min yngste drikker når han er på fest. De er voksne begge to, bare for å ha sagt det.

Da jeg vokste opp, var mine foreldre veldig sosiale. De var en vennegjeng som var sammen omtrent hver helg og i de fleste ferier. Da spiste de god mat, skravlet, spilte kort, danset og tok seg et glass eller tre. Jeg har bare gode minner fra den tiden, og har et veldig avslappet forhold til alkohol. Tar et glass vin kanskje en gang i måneden eller noe sånn.

Jeg synes du er hysterisk.

Da mener jeg de som drikker forran barna sine til de blir fulle. Så barna ser det.

AnonymBruker
Skrevet

så hva faen er det du venter på? RIng barnevernet, din idiot.

Anonymous poster hash: 1e902...98a
Gjest Whitestripes
Skrevet

Da mener jeg de som drikker forran barna sine til de blir fulle. Så barna ser det.

Det blir jo noe annet. Alt med måte. Noen mener jo man skal ringe BV bare foreldrene tar en øl eller et glass vin til maten så ungene ser det.

• Liker 2
Skrevet

hvorfor er det relevant at de er fra manglerud? syntes du henger de ut litt jeg...

• Liker 5
Skrevet

Har du sett at det er skikkelig fyll der da? Før i tida var det vel ikke uvanlig at hele familien var med på det sosiale. Og for ikke å snakke om i utlandet, (spania? frankrike?) hvor barna er oppe sent ol. Kjenner også en del fra land i midt-østen. Der er det ikke noe alkohol, men ungene er likevel oppe sent og med på alt som er av sosiale ting. Synes det bare er koselig, sp lenge det ikke er snakk om fyll.

Gjest Blomsterert
Skrevet

TS her; Vi snakker skikkelig festing - mange flasker vin, øl etc. Poenget mitt var vel mest at jeg er sjokkert over hvor egoistiske disse foreldrene er - det er omtrent HVER eneste helg drikking og og huset full av andre - hva med å dempe tempoet, ta en hvit helg og kose seg med barna? Det tror jeg faktisk jeg kan telle på en hånd at skjer i den vennegjengen. Det er reising, hytteturer, jentemiddager, guttekveld, vennemiddager osv og ALLTID med en god mengde alkohol. Syns bare det er ekstremt egoistisk, og undrer meg over hvordan dette påvirker barna.

Du skrev jo at foreldrene "dro"ungene med på restaurant,aktiviteter ol dagen derpå. Syns da det vitner om ansvar. For å være ærlig,tror jeg du har et horn i siden til denne gjengen. Og ja,som en kommenterte,hvorfor nevne stedsnavn??

Tullete av deg.

Skrevet

Høres ut som om du ikke kjenner disse svært godt, men likevel har førstehåndskunnskap om dem? Merkelig. Og jeg kjenner veldig mange flotte folk fra Manglerud. Bor selv i et annet område av Oslo øst (ikke langt unna) og synes det er flott at de vokser opp her. Tror heller ikke de blir påvirket av at lokalpuben har et harry navn. Vet ikke noe om den familien, men vet at du virker fordomsfull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen! Dette tror jeg ikke et sekund på! Er bare for å henge ut folk fra Manglerud!

Anonymous poster hash: 55336...4ff
AnonymBruker
Skrevet

Det var en svensk familie som skulle opp å se på Norway Cup. På veien gikk de tom for bensin, da ringte faren til nærmeste bensinstasjon. Han som tok telefonen sa:
"Manglerud bensin."
Da sa svensken: "Hvordan visste du det?"

Anonymous poster hash: 55336...4ff
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...