Gå til innhold

Hjelp! (Om slør)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, nå er jeg så i tvil! :o

Har hele tiden sett for meg at jeg skal ha sløret festet rett bak tiaraen, slik at sløret ligger over og dekker det oppsatte håret. Har i utgangspunktet tenkt å ha sløret på i kirken og under fotograferingen, for så å ta det av på festen.

Men.. Nå begynner jeg å tvile. Kanskje det ville bli penere med sløret festet bak, under håret? Det vil ihvertfall bli lettere å ta av igjen, uten å ødelegge frisyren.. (sier ihvertfall frisøren min). Også er det kanskje synd å gjemme bort en fin frisyre..?

Sløret mitt er ganske langt, det når ned til bakken + litt til (er slep på kjolen), og det er en tynn satengkant på det, slik at det legger seg i bølger nedover på sidene, når det henger, om dere skjønner.. Det er også to-lags, der det ytre laget når ned til midt på ryggen ca..

Spørsmålet mitt er: Bør jeg gå for "magefølelsen" og bestemme meg for å feste det bak istedet? Vil det bli fint, ut fra hvordan jeg beskriver sløret? Eller vil det bare bli en tykk "tyll-tugg" baki der, som ikke vil se særlig fint ut? Har prøvd sløret nå og vridd meg foran speilet i et kvarter, men jeg blir ikke enig med meg selv..

Hjelp! :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes absolut du skal ha sløret festet under oppsatsen. Da får alle sett den fine oppsatsen også. Begge mine venninner hadde doble slør, og de gjorde det også på denne måten. Veldig flott var det!!!

Skrevet

Jeg skal ogsaa ha sloeret festet under/bak frisyren. Saa kan jeg ta det av etterpaa, og haaroppsatsen synes litt bedre!

Skrevet

Enig, synd å skjule en fin frisyre. Jeg ville gått for å feste det under.

Skrevet

Men hva med denne satengkanten? Noen av dere som har dette? Innbiller meg at slør uten kantebånd kanskje blir penere når man skal feste det sånn..? Eller spiller det ingen rolle? Kanten er ikke så bred da, tre-fire mm kanskje.

Grr, hvorfor skulle jeg begynne å gruble på dette NÅ da..! :tunge1:

Skrevet

Når det gjelder hvor du plasserer sløret så går det på hvor bredt du vil sløret skal bli på deg. Jo høyere opp du fester sløret jo bredere blir det Fester du det bak i nakken blir du smalere og det er mye enklere å ta det av :)

Skjønner godt at du blir i tvil. Ikke et lett valg. Siden du har så langt slør blir du veldig amerikansk hvis du fester det høyt oppe (hvis ikke sløret ditt er veldig smalt og tynt da...)

Selv skal jeg ha det under håroppsetet, uten tvil ;)

Skrevet

Jeg synes "alltid" det er finest når sløret er festet litt bakpå hodet, men under selve håroppsatset. Slår festet over alt håret, blir ofte så "brusete" synes jeg.

Skrevet

hmm jeg får alltid så mye nytt og tenke på :klø:

Skrevet

Jeg skulle i utgangspunktet ha sløret festet under frisyren, men da jeg var hos frisøren mente stylisten der at det var penere å ha det rett over frisyren i og med at sløret mitt er så langt...Men, nå skal ikke jeg ha så veldig høy frisyre da..

Skrevet

Nå greide jeg å ødelegge sløret mitt idag (!) :o , så nytt slør er innkjøpt. Det er både enklere, en-lags og kortere, så vips var problemet løst. Det var vel en mening med det hele.. (trøster jeg meg med nå som VISA'n har gått varm de siste dagene.. :oops: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...