Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag får jeg plutselig ikke sendt mms, og alle sms'er med smileys konverteres jo til mms.. Jeg kommer på nett, kan ringe og sende sms, men altså ikke mms... Noen som har tips til hvordan jeg kan fikse det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dag får jeg plutselig ikke sendt mms, og alle sms'er med smileys konverteres jo til mms.. Jeg kommer på nett, kan ringe og sende sms, men altså ikke mms... Noen som har tips til hvordan jeg kan fikse det?

Er det noe som har skjedd i dag, eller er det slik du mener at det skal være? For smser med vanlige smileys skal ikke konverteres til mms.

Sjekk at pakkedata er slått på

Prøv å restarte telefonene.

Anonymous poster hash: e2c36...a08

Skrevet

Restarte telefonen

Prøvd det... :(

Gjest Jørild
Skrevet

Har du Netcom? De sliter med MMS i dag.

Skrevet

Er det noe som har skjedd i dag, eller er det slik du mener at det skal være? For smser med vanlige smileys skal ikke konverteres til mms.

Sjekk at pakkedata er slått på

Prøv å restarte telefonene.

Hmm.. Min har hele tiden konvertert til mms med en gang jeg legger inn en smiley. Altså symbolene som er på telefonen, og ikke de man lager selv med tegn..

Pakkedata vet jeg ikke hva er?

Prøvd å restarte, men det funket ikke da heller..

Alt har fungert fint frem til i dag, og jeg har ikke endret på noen innstillinger som jeg husker...

Skrevet

Har du Netcom? De sliter med MMS i dag.

Ah.. Har chess, og det er vel netcom?

Kanskje det rett og slett ikke er min telefon! Det hadde vært fint, for det er mye annet rart med den... ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Min har hele tiden konvertert til mms med en gang jeg legger inn en smiley. Altså symbolene som er på telefonen, og ikke de man lager selv med tegn..

Pakkedata vet jeg ikke hva er?

Prøvd å restarte, men det funket ikke da heller..

Alt har fungert fint frem til i dag, og jeg har ikke endret på noen innstillinger som jeg husker...

Hvordan vet du at den konverterer til mms? Er det vanlig smileyface med tegn?

Når du står på startskjermen på telefonen så kan du dra ned en slags rullegardin fra toppen. Øverst i denne rullegardinen ligger det en del snarveier til innstillinger. Blant annet Wifi - GPS - Lyd - Skjemrotasjon osv. Bla bortover og se etter Mobildata. Er den grå er den av, er den grønn er den på.

Skrevet

Hvordan vet du at den konverterer til mms? Er det vanlig smileyface med tegn?

Når du står på startskjermen på telefonen så kan du dra ned en slags rullegardin fra toppen. Øverst i denne rullegardinen ligger det en del snarveier til innstillinger. Blant annet Wifi - GPS - Lyd - Skjemrotasjon osv. Bla bortover og se etter Mobildata. Er den grå er den av, er den grønn er den på.

Med en gang jeg setter inn en smiley står det på skjermen "konverterer til mms". Tar jeg den bort, står det "konverterer til sms". Jeg har nok krysset av for at den skal si i fra om det, altså, eller ikke krysset det vekk er nok mer riktig! Det skjer bare når jeg velger fra listen over ferdige symboler, altså velger "sym" og deretter den smileyen ved siden av ABC-knappen. Ikke når jeg setter inn en : og en ) liksom..

Takk for alle svar! Jeg skal prøve å smøre meg tålmodighet for å sjekke om det bare er netcom, ellers får jeg finne på noe lurt! ;) Mobildata er på! :)

AnonymBruker
Skrevet

Med en gang jeg setter inn en smiley står det på skjermen "konverterer til mms". Tar jeg den bort, står det "konverterer til sms". Jeg har nok krysset av for at den skal si i fra om det, altså, eller ikke krysset det vekk er nok mer riktig! Det skjer bare når jeg velger fra listen over ferdige symboler, altså velger "sym" og deretter den smileyen ved siden av ABC-knappen. Ikke når jeg setter inn en : og en ) liksom..

Takk for alle svar! Jeg skal prøve å smøre meg tålmodighet for å sjekke om det bare er netcom, ellers får jeg finne på noe lurt! ;) Mobildata er på! :)

Høres utrolig rart ut for bare vanlig smileys. Nå har jeg s3, men opplever ikke det samme. Men det kan vel være fordi du har en annen type smileys som krever mms for å kunne sende. Men litt teit da siden det koster mer penger og mms oftere henger seg opp slik at mottakeren ikke får den før lenge etter at du sendte den.

Jeg har også på den funksjonen som gir beskjed om at det blir en mms, men det skjer kun dersom jeg setter inn et bilde (naturlig nok) eller skriver en veldig lang melding. Er det noen store gule smileys du har? Da blir de tydeligvis behandlet som bilde.

Ville uansett lastet ned swiftkey. Det er det beste tastaturet og nå har det blitt gratis. Smileyene blir ikke mms. Det er litt knotete i begynnelsen, men den er utrolig god på prediksjoner.

http://www.dinside.no/929080/naa-har-swiftkey-blitt-gratis

Skrevet

Alle mine smileyer som jeg velger når jeg bruker Swiftkey blir sendt som mms. Standard tastatur skal vel ikke sende smileyer som MMS men som en vanlig SMS.

Pakkedata = datatrafikk (3G / 4G o.l.)

AnonymBruker
Skrevet

Alle mine smileyer som jeg velger når jeg bruker Swiftkey blir sendt som mms. Standard tastatur skal vel ikke sende smileyer som MMS men som en vanlig SMS.

Pakkedata = datatrafikk (3G / 4G o.l.)

Høres utrolig rart ut. Har du samme telefon som ts? Jeg sjekket telenorappen min nå, og jeg har sendt mms for 9kr og 95 ører denne måneden, og jeg sender jo mange flere sms i løpet av en måned enn det. Så jeg kan ikke forstå at swiftkey sine smileys skal bli sms.

AnonymBruker
Skrevet

Høres utrolig rart ut. Har du samme telefon som ts? Jeg sjekket telenorappen min nå, og jeg har sendt mms for 9kr og 95 ører denne måneden, og jeg sender jo mange flere sms i løpet av en måned enn det. Så jeg kan ikke forstå at swiftkey sine smileys skal bli sms.

mms

Skrevet

I dag får jeg sendt mms, men mottaker får ikke åpnet meldingen... Kan virke som om feilen ikke ligger på min mobil da...

Skrevet

Mms på samsung s4 kan kun sendes dersom mobildata er skrudd på. Vanlige smileys : ) er ikke mms. Dersom du bruker de forhåndsinnstilte smileysene som tilhører, der du ser figurere, blir det mms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...