Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen tar seg tid til å lese og hjelpe :)

Jeg og min kjære har vært sammen i over et år. Vi begge er 20 år gamle. Vi har det stort sett veldig fint sammen, ler masse og bryr oss om hverandre. Men det er en ting som virkelig gjør ting kjipt og det er kranglingen vår. Vi krangler ganske ofte. Det virker som om det går i perioder. Vi kan ha det kjempe fint uten krangling i noen uker, så krangler vi èn dag og da er det tilbake til en krangleperiode..

Vi krangler i grunnen ikke om noe viktig, bare småting. Det som er problemet er at jeg har stort behov for bekreftelser på at alt er fint, at jeg er god nok osv.. Pga tidligere forhold der de ikke har vært grei mot meg. Han har kjempe temperament og blir sur for hver minste detalj. Hvis han sier noe feil så jeg blir såret, blir han sint på meg fordi jeg blir såret. Hvis han gjør noe dumt og jeg blir sur, blir han sint på meg fordi jeg blir sur..

Noen som kan hjelpe meg? Hvordan setter man en stopper på dette? Noen som har erfaring? Tar gladelig i mot :) Tusen takk.

Anonymous poster hash: 0774e...b83
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det den hundrende gangen jeg leser dette innlegget, eller? hvis du har så stort behob for bekreftelse så får du jobbe med deg seg. Ingen orker å skulle gå rundt å bekrefte at du og alt annet er bra hele tiden.

Anonymous poster hash: 863b1...c5b
AnonymBruker
Skrevet

Er det den hundrende gangen jeg leser dette innlegget, eller? hvis du har så stort behob for bekreftelse så får du jobbe med deg seg. Ingen orker å skulle gå rundt å bekrefte at du og alt annet er bra hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke skrevet et innlegg før, og jeg har ikke SÅ stort behov for bekreftelse. Spør kun hvis jeg føler at han oppfører seg rart eller det virker som noe er gale. TS

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg har ikke skrevet et innlegg før, og jeg har ikke SÅ stort behov for bekreftelse. Spør kun hvis jeg føler at han oppfører seg rart eller det virker som noe er gale. TS

Det kan jo være slitsomt nok i seg selv, hvis det faktisk ikke er noe galt, men at du maser om dette fordi du overtolker og analyserer hele tiden. Tror dette er veldig vanlig når man er ung og usikker. Det bedrer seg når man får litt mer erfaring, tar ting litt mer med ro og ikke trenger bekreftelser hele tiden. Krangel om småting og ingenting er veldig ødeleggende! Prøv å slapp litt av.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han hadde sluttet å bli så sur hver gang du ba om bekreftelse, hadde ditt behov for bekreftelse blitt mindre. At han blir sinna for alt mulig, er en dealbreaker for meg, i alle fall, og jeg hadde ikke giddet å være sammen med ham.

Kort sagt: Dere passer ikke sammen, jeg synes ikke han høres særlig snill ut, heller.

Anonymous poster hash: cac35...dd8
  • Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

It takes two to tango ......

Bestem deg selv for å ikke delta på krangler dersom det ikke er viktig for deg. Småkrangling og nagging på hverandre skaper bare dårlig stemning. Ikke delta, da kan han ikke krangle med deg.

Helt greit å krangle men velg dine slag. Ranger kranglene dere har hatt på en skala fra 1-10. Så bestemmer du deg for å ikke delta i krangler som for eksempel ligger 1-6 på skalaen. Altså analyser dine tidligere krangler og finn ut for fremtiden hva du ikke gidd involvere deg i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...