Gå til innhold

Hva tenker du om Majorstuen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hei!skal flytte og vurderer majorstuen - hva slags inntrykk har du av majorstuen?

Anonymous poster hash: 263aa...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra! Veldig mye folk her da, men nært det meste, og det er det viktigste for meg. aldri møtt noen som ikke har trivdes på maja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor her og trives mye bedre på sentral østkant(Torshov, Sagene/Grunerløkka osv).

Det er dog sentralt og nært mye - men jeg får aldri "her vil jeg bo og leve" følelsen som jeg ønsker. Ingenting føles som et nabolag - men hadde jeg vært yngre og uten barn hadde jeg nok trivdes bedre.

Bruker Frognerparken mye, da - og synes Jessenløkkenområdet er veldig hyggelig.

Anonymous poster hash: b728e...c1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig busy, men mye shopping, restauranter og t banen går jo i alle retninger derfra omtrent. Kjekt med parken ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jenseløkken - hvor/hva er det?

Ts :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jenseløkken - hvor/hva er det?

Ts :-)

Jessenløkken er der hvor du hopper av på stoppet på Marienlyst, og så går du bak de murbyggene i Kirkeveien og så nedover mot Bogstadveien bare halvannet minutt, og så er det en sånn søt liten grønnsaksforretning.

Det er rett og slett der - nærme Stensparken og Marienlyst, men man skal ha et greit budsjett for å kjøoe der altså(som ellers på Majorstuen).

Ellers er det også mer hyggelig på Briskeby synes jeg, dersom man først har en 4-5 mill å kjøpe for.

Har du lavere budsjett hadde jeg valgt en helt annen bydel hvor du får bittelitt mer for pengene og litt mer hyggelige omgivelser.

Her er det som ikke er dyrt i de mindre hyggelige gatene.

Unngå Suhmsgate og Kirkegata - der er det mye trafikk, spesielt brannbiler og utrykninger fra diverse stasjoner til endel ulike bydeler.

Marienlyst hadde jeg aldri bosatt meg på, da er det så mange andre langt hyggeligere steder synes jeg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så vil jeg legge til at jeg heller ikke synes cafeene/butikkene/retaurantene har noe unikt over seg, alt er kjedepreget. Men som sagt veldig praktisk - dog kan jeg like gjerne bo på Sagene og ta bussen ned til sentrum/spasereopp på Storo(hvor de faktisk har mer utvalg bortsett fra Zara) for å handle når jeg først skal ha noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Majorstua. Det er sentralt og alt det der, men jeg synes ikke det er noe hyggelig. Null stemning, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stortrives på Majorstua :)

Bor på Fagerborg, og det er rolig, pent, ingen søppel og tagging, mye busker og grøntområder.

Å så er det kort vei til både buss, trikk og t-banen, og til Bogstadveien som har det meste jeg trenger.

Er sjelden nede i sentrum.

Anonymous poster hash: ff223...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp på Majorstuen, og mine foreldre flyttet derfra i 2006.. så mine erfaringer er jo fra litt tilbake i tid.. Men jeg ville absolutt anbefalt det for single, uten barn som liker å ha det meste innenfor rekkevidde. Det kommer jo helt ann på hvilke behov du har og hvor du er i livet. Men det er jo helt topp for de uten barn! :)

For barnefamilier er det ikke helt optimalt altså.. Og der er ikke mye forandret siden jeg var barn sånn sett. Mye trafikk og følte jeg fikk altfor lite tøyler som barn til å løpe rundt omkring i nærområdet fordi mine foreldre var bekymret for at jeg skulle bli påkjørt.. (hvilket jeg også ble!)
Vi hadde den ene siden ut mot Kirkeveien, hvilket gjorde at vi aldri åpnet de vinduene noensinne for å lufte.

Med barn, om du har penger, så er det nydelige områder like bak frognerparken (madserud området) og ikke minst rett bak chatau neuf hvor du har Frøen. Eller så er jo området akkurat rundt Marienlyst ganske ok.. og så bak mot fagerborg er det også ganske ok. :)
Det er vel det mest barnevennlige ifht omegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal flytte til Majorstuen bør du:

Unngå: Bogstadveien, Hegdehaugsveien, Majorstuveien, Oscars gate, Kirkeveien og flere av gatene som har parkeringsplasser. (mye bråk i helgene, gjennomgående trafikk, generelt mye støy)

Vurdere: området ved Vestkanttorget/Briskeby (utrolig fint, vurderer å kjøpe der), Jessenløkken, Fagerborg, Balkebyen samt gatene mot Stensbergparken. Jeg liker de områdene best :)

Det beste er forresten å flytte i en blindvei, da slipper du trafikkstøy.

På Majorstua er det veldig store leiligheter i de gamle bygårdene, så det er mye kollektiver her.

Jeg bor i en bygning med små leiligheter, og her er det veldig stille og rolig :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd i området der i over ti år, 7 av dem på selve majorstua. Trivdes veldig godt, kanskje mest fordi det ga meg kort vei til alt (inkl skole og jobb). Utrolig deilig med alle stoppestedene for kollektivtrafikk (når man må ut i periferien), og glimrende å shoppe i Bogstadveien (jeg blir så sliten av kjøpesentre, men en shoppingtur i sola er ganske deilig).

Mange steder på M. er ganske rolige, bare kom noen gater opp eller ned fra Bogstadveien, samt inn fra Kirkeveien. Man trenger bare å være et kvartal unna Kirkeveien før trafikkstøy erstattes av fuglekvitter...

Anonymous poster hash: ad261...8c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak. Jeg elsker Oslo, men kunne aldri tenkt meg å bo på Majorstuen. Hadde jeg hatt råd til å kjøpe meg leilighet der hadde jeg heller kjøpt meg noe et annet sted i byen for å si det sånn. Det er et miljø jeg ikke trives i, sentral og greit, men foretrekker andre deler av Oslo. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ekle folk og skummelt der, men så er jeg skeptisk til hele Oslo.

Anonymous poster hash: 19a5b...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekle folk og skummelt der, men så er jeg skeptisk til hele Oslo.

Anonymous poster hash: 19a5b...7c4

Oi, ok, da bor du nok ikke i oslo nei :-)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gamle falleferdige leiligheter , er inntrykket jeg sitter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar dette under AB da jeg synes jeg er overfladisk når jeg sier dette, men jeg synes faktisk Majorstua er kvalmt. Alle vil bo der fordi det er dyrt, flott og staselig. Og alt hysteriet rundt Bogstadveien? Ta dere en bolle og slutt å lat som dere er rike. Ekle mennesker i pels som tror de er viktigere enn alle andre og alt det der. Slik synes jeg Majorstua er.

Sånn, det bare måtte ut.

Anonymous poster hash: c0245...9c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd der og trivdes. Pass deg for hospitsene de narkomane herjer rundt, ikke bosett deg i nærheten av dem.

De pusser opp og fikser hovedgaten, så det ser ikke ut, og bråker hele tiden. Logistikk er ikke enkelt nå som trikkene ofte ikke går, pga bygningsarbeid. Kjedelig å ta tbanen helt opp når man skal i midten.

Og dette med navnet da... Tatt fra Wikipedia;

Oslo kommune har godkjent begge formene for både byområdet («Majorstuen» i 1960 og «Majorstua» i 1965)[2] og stasjonen («Majorstua» i 1960 og «Majorstuen» i 1965).[3].

Lokalskolens offisielle navn er «Majorstua skole»[4], men skolen selv benytter skrivemåten «Majorstuen skole» på sine nettsider[5]. Dagens lokale uttale av navnet er omstridt.

Norsk stadnamnleksikon opplyser at uttalen er «Majorstua» (med trykk på andre stavelse og enstavelsestone).[6] Jan Sigurd Østberg, leder i Selskabet for Oslo Byes Vel, mener at den lokale sosiolekten tilsier «Majorstuen».[7

Frogner bydelsutvalg forsøkte i 2010 å vedta «Majorstuen» og endelsen «-gaten» som offisielle skivemåter i bydelen.[8] Vedtaket om å skifte ut -a med -en viste seg å være ugyldig, og gateskilt med -a har blitt beholdt.[9].

Dette er toppen av klysete oppførsel. Å fake et vedtak pga navnet... Fytti katta.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meget bra inntrykk. Det ligger sentralt og er lett tilgjengelig med kollektivtransport. I tillegg er det, bortsett fra Grünerløkka, det eneste området utenfor sentrum som har gatemiljø med godt utvalg butikker, restauranter, kaffebarer, kino, m.m.

Anonymous poster hash: db796...6cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...