Gå til innhold

Vi kan kanskje slippe å levere selvangivelsen vår i fremtida

Saeria

Synes du dette hadde vært en grei ordning?  

1. 1. Synes du dette hadde vært en grei ordning?

• Ja
      14
    • Nei
      2
    • Vet ikke/ikke helt sikker.
      5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Usikker. Tror mange vil gå glipp av fordeler fordi de er late, og det er jo synd.

Men for MEG er det helt ok, jeg vil gå igjennom slik jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den straffeskatten man blir tildelt dersom man ikke leverer er så horribelt høy og urettferdig, at dette synes jeg høres helt greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det høres ut som en svært fornuftig ordning. For meg er det dustete slik det er i dag.

De som aksepterer, får likning slik den ble presentert for en, og for de som har fradrag og /eller egen næring får bare gjøre om slik de pleier.

En win-win- situasjon. Staten viser dessuten med en slik ny ordning at den er villig til å redusere statlige utgifter som dagens ordning medfører.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Synes den forenkla selvangivelsen er ok jeg.. Er vel en av de få som likte den gamle også selv om det var litt tungvint :roll: Liker å følge med selv og da synes jeg det er greit at jeg får noe skriftlig...

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Staten driver en utrettelig kamp for å få flest mulig til å overlate større og større deler av livet til nettop staten.

Dette forslaget føyer seg pent inn i rekken.

Og folk flest blir lykkeligere og lykkeligere jo større del av livet som staten overtar - det ser vi jo på svarene på denne tråden.

Forenklet selvangivelse var et overgrep.

Dette forslaget er enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Tror mange vil gå glipp av fordeler fordi de er late' date=' og det er jo synd.[/quote']

Det samme tenker jeg...

Synes det er greits om det er jeg, er da ikke så mye pes med å titte igjennom den for å godkjenne. Men jeg hadde nok ikke protestert om det ble slik "stille aksept" heller, jeg hadde klart å titte igjennom i tide uansett jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit for de som ikke har noen endringer.. - og for de som ikke gidder å sjekke likevel, men jeg har enda ikke hatt ett år hvor jeg ikke har hatt et eller annet form for fradrag som ikke var med .. eller noe annet.. så jeg kommer til å gå like nøye igjennom den.

(Og det vil kanskje bli mindre press på ligningskontorene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...