Badehette Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Jeg har endelig fått meg ut av sofaen og ned på treningssenteret :D Jeg trener for å få strammere kropp, samt få slanke, smale muskler. Hva spiser du før og etter trening for å få mest ut av økten?
KaDust Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Som regel trener jeg en times tid etter middag, siden jeg jobber og ikke har mulighet til å trene på et annet tidspunkt. Etter økten spiser jeg litt av hvert, avhengig av hva jeg har tilgjengelig. Liker best proteinpannekake med masse bær. I helger liker jeg best å trene etter lunsj, spise en banan eller lignende og noe proteinrikt rett etter trening, for så å vente en halvtimes tid før middag.
murray Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Jeg spiser feks 1 skive med laks og majones før trening og en banan rett etter trening og middag når jeg kommer hjem.
Badehette Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2014 Som regel trener jeg en times tid etter middag, siden jeg jobber og ikke har mulighet til å trene på et annet tidspunkt. Etter økten spiser jeg litt av hvert, avhengig av hva jeg har tilgjengelig. Liker best proteinpannekake med masse bær. I helger liker jeg best å trene etter lunsj, spise en banan eller lignende og noe proteinrikt rett etter trening, for så å vente en halvtimes tid før middag. Når du skal spise noe proteinrikt, steker du deg noe kjøtt eller egg, eller finnes det enklere måter å få i seg protein på?
Badehette Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2014 Når jeg googler står det at proteinshakes og energibarer er lurt før og etter trening, men dette er jo veldig dyrt i lengden (jeg er en student). Har noen erfaring med dette?
KaDust Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Når du skal spise noe proteinrikt, steker du deg noe kjøtt eller egg, eller finnes det enklere måter å få i seg protein på? Mye mat har mye proteiner. Kesam, ost, nøtter, tunfisk, bønner, skyr, erter, fisk, fugl, kjøtt, soya, egg, cottage cheese osv.
Badehette Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 29. juni 2014 Mye mat har mye proteiner. Kesam, ost, nøtter, tunfisk, bønner, skyr, erter, fisk, fugl, kjøtt, soya, egg, cottage cheese osv. Åja! Temmelig ny på kosthold og trening Takk
Gjest Badebuksa Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Spiser ingenting før? Men drikker etterpå, vann/sjokomelk
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Når jeg googler står det at proteinshakes og energibarer er lurt før og etter trening, men dette er jo veldig dyrt i lengden (jeg er en student). Har noen erfaring med dette? Det er heller ikke nødvendig å drive å proppe i seg masse proteiner fra slike ting hvis du ikke skal ta helt av i treningen. Og egentlig ikke da heller hvis du abre har et godt kosthold. Spis vanlig mat, men gjerne fokuser på å spise ting med mye proteiner. Anonymous poster hash: 9a13b...697
Supraspinatus Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Jeg trener stortsett på morgenen, og av praktiske grunner blir det flytende frokost på treningsdager. Det er en smoothie med litt fløte, eggeplomme (vitaminbombe!), litt proteinpulver, potetstivelse, kreatin og frukt/bær. Etter trening spiser jeg stortsett en lunsj som består av rundt 200g kjøtt, passelig mengde grønnsaker og gjerne noen karbohydratrike grønnsaker som potet/søtpotet. Hvis jeg vet det blir lenge til måltidet og jeg husker det blir det kanskje en proteinshake og noe frukt. Men det tilhører sjeldenhetene.
Yme Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 (endret) Jeg spiser ingen ting før jeg trener, og tar frokosten min rundt klokka 17, når jeg kommer hjem. Da blir det en proteindrikk (som blir noe sånt som 5 kroner for 20 gram protein, som er veldig mye billigere enn å spise normal mat) sammen med 5 kapsler konsentrert omega 3, så lager jeg middag som ofte blir 2 hamburgere av karbonadedeig og veldig grovt brød, eller 2 kyllinglår (rundt 400 gram når de er fryste) med grønnsaker og noe frukt. En pakke med de kyllinglårene koster 44 kroner på rema 1000, noe som gir dem en ekstremt lav kilopris på 22 kroner, og når man legger til brokkoliblanding, hvor du får en havlkilo blomkål, gulrøtter og brokkoli, for 9 kroner, blir det veldig billig mat. Endret 29. juni 2014 av Yme
Gjest Artistina Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Jeg spiser ikke noe særlig rett før trening og etter trening spiser jeg helt vanlig mat .. dvs det samme som mannen min spiser .. ikke noe hokus/pokus.
Badehette Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #13 Skrevet 29. juni 2014 Jeg trener stortsett på morgenen, og av praktiske grunner blir det flytende frokost på treningsdager. Det er en smoothie med litt fløte, eggeplomme (vitaminbombe!), litt proteinpulver, potetstivelse, kreatin og frukt/bær. Etter trening spiser jeg stortsett en lunsj som består av rundt 200g kjøtt, passelig mengde grønnsaker og gjerne noen karbohydratrike grønnsaker som potet/søtpotet. Hvis jeg vet det blir lenge til måltidet og jeg husker det blir det kanskje en proteinshake og noe frukt. Men det tilhører sjeldenhetene. Eggeplomme i smoothie? :O Så trikset er egentlig å spise måltider med mye proteiner? Er det viktig å fylle på med karbohydrater etter trening?
Supraspinatus Skrevet 29. juni 2014 #14 Skrevet 29. juni 2014 Eggeplomme i smoothie? :O Så trikset er egentlig å spise måltider med mye proteiner? Er det viktig å fylle på med karbohydrater etter trening? Eggeplomme smaker ikke så mye sammen med det andre og det inneholder omtrent alt du trenger utenom vitamin c. Økologiske egg inneholder mer omega 3 enn konvensjonelle. Nok proteiner er viktig, men det er ikke noe poeng å overdrive inntaket på bekostning av andre ting. Trener du mye har du større behov for proteiner enn hvis du er passiv. 1,5gram per kg kroppsvekt er tilstrekkelig for idrettsutøvere, men du kan godt å opp til 2g/kg uten at det er noe problem. For idrettsutøvere er karbohydrater viktig. Spesielt om man driver med idrett som bruker mye glykogen. Men om du har overflødig kroppsvekt så er det bedre å dra litt ned på karbohydratene. Jeg liker konseptet at man skal fortjene karbohydratene sine. Det innebærer at man ikke overdriver inntaket dagene man ikke trener hardt. Jeg ser også at du vil ha lange, slanke muskler. Muskler har den formen de har. Det er genetisk betinget. Det er primært bindevevet rundt musklene som avgjør hvor lang bevegelsesutslag de har. Så jeg ville ikke fokusert på at treningen skal gi "lange, slanke muskler", fremfor sterke. Les denne artikkelen om styrke for jenter: http://www.marksdailyapple.com/strength-training-women/
Badehette Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #15 Skrevet 29. juni 2014 Eggeplomme smaker ikke så mye sammen med det andre og det inneholder omtrent alt du trenger utenom vitamin c. Økologiske egg inneholder mer omega 3 enn konvensjonelle. Nok proteiner er viktig, men det er ikke noe poeng å overdrive inntaket på bekostning av andre ting. Trener du mye har du større behov for proteiner enn hvis du er passiv. 1,5gram per kg kroppsvekt er tilstrekkelig for idrettsutøvere, men du kan godt å opp til 2g/kg uten at det er noe problem. For idrettsutøvere er karbohydrater viktig. Spesielt om man driver med idrett som bruker mye glykogen. Men om du har overflødig kroppsvekt så er det bedre å dra litt ned på karbohydratene. Jeg liker konseptet at man skal fortjene karbohydratene sine. Det innebærer at man ikke overdriver inntaket dagene man ikke trener hardt. Jeg ser også at du vil ha lange, slanke muskler. Muskler har den formen de har. Det er genetisk betinget. Det er primært bindevevet rundt musklene som avgjør hvor lang bevegelsesutslag de har. Så jeg ville ikke fokusert på at treningen skal gi "lange, slanke muskler", fremfor sterke. Les denne artikkelen om styrke for jenter: http://www.marksdailyapple.com/strength-training-women/ Vet visst enda mindre om dette enn hva jeg trodde. Tusen takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #16 Skrevet 29. juni 2014 McTasty Anonymous poster hash: 4e38e...630
Nuttery Skrevet 29. juni 2014 #17 Skrevet 29. juni 2014 Spiser vanligvis havregrøt før trening, eller en banan eller noe sånt hvis jeg ikke er hjemme og kan lage mat. Etter trening spiser jeg en proteinrik middag. Har jeg ikke tid til det spiser jeg cottage cheese/skyr/tunfisk/en pk kalkunfilet pålegg f.eks.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #18 Skrevet 29. juni 2014 seks riskaker blandet med sjokoladeprotein rett etter trening! NAM Anonymous poster hash: e1157...0fd
Inwe Skrevet 1. juli 2014 #19 Skrevet 1. juli 2014 Spiser stort sett bare vanlig. Jobber turnus så det varierer litt når jeg kan trene. Om det er lenge siden siste måltid spiser jeg enten litt (2 rugsprø eller noe) om jeg skal på trening med en gang, eller neste måltid som kan være frokost, lunsj eller middag. Når jeg kommer hjem spiser jeg alltid et stort måltid bestående av proteiner og karbohydrater + noe grønt, dette er da enten lunsj, middag eller kvelds. De få gangene jeg skal noe rett etter trening tar jeg en proteinshake og en banan.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #20 Skrevet 1. juli 2014 Trener stort sett etter frokost. Til frokost pleier jeg da å lage en porsjon havregrøt, med litt yoghurt og banan. Hender jeg også legger i litt proteinpulver (gjerne hampproteinpulver da det har en allsidig aminosyreprofil, fåes kjøpt bl.a her http://www.naturalis.no/proteinpulver ) Hender jeg også tar et knekkebrød med makrell i tomat for omega 3. Etter trening spiser jeg en banan, og eventuelt noen nøtter. Dette pleier å holde for meg fram til lunsj. En sjelden gang en proteinshake dersom jeg har trent veldig hardt Anonymous poster hash: fae99...8f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå