Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:sur: Får det ikke tiiiillllllllllllllll....

Hva jeg enn prøver så får jeg meldingen:

"Avatar-en må være mindre enn 6 kB "

Har gjort bildene så små at de nesten ikke synes, men det går ikke...

Hva skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket at du har 72 dpi på bildet? Ta å komprimer det, igjen med Image Ready, som er snop btw...

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
:sur: Får det ikke tiiiillllllllllllllll....

Hva jeg enn prøver så får jeg meldingen:

"Avatar-en må være mindre enn 6 kB "

Har gjort bildene så små at de nesten ikke synes, men det går ikke...

Hva skal jeg gjøre???

Tror nok ikke det er den fysiske størrelsen som er problemet her ;). Åpne bilde i paint og velg lagre som. Lagre det som JPG-format. Last så opp det bildet med endelsen bildenavn.jpg.

Skrevet
[

Tror nok ikke det er den fysiske størrelsen som er problemet her ;). Åpne bilde i paint og velg lagre som. Lagre det som JPG-format. Last så opp det bildet med endelsen bildenavn.jpg.

Jeg har lagret som JPG format, har prøvd masse forskjellige bilder og størrelser, men den samme meldinger kommer likevel..

Blir helt gal her jeg..

Skrevet
Har du sjekket at du har 72 dpi på bildet?

:roll:

Skrevet

:roll:

Hvordan sjekker jeg det?

Er ikke så flink.. :veldigsur:

Skrevet

Hvilket bilderedigeringsprogram bruker du?

Skrevet

æsj, har ikke hørt om det. Men du må lete etter properties til bildet (for å se hva det har nå) for deretter å forandre bildets oppløsning (dpi), om det er nødvendig. Det er sikkert en help funksjon i giftworks, så søk deg fram der...

Om bildet har mye skygge og eller andre effekter så stjeler det mange KB. Less is more...

=)

Skrevet

.gif er mindre enn .jpg

Skrevet
æsj, har ikke hørt om det. Men du må lete etter properties til bildet (for å se hva det har nå) for deretter å forandre bildets oppløsning (dpi), om det er nødvendig. Det er sikkert en help funksjon i giftworks, så søk deg fram der...

Om bildet har mye skygge og eller andre effekter så stjeler det mange KB. Less is more...

=)

Står ikke i properties hvor mange dpi det er...

Skrevet

Ligger bildet ute på nett? Send en link til det på PM til meg så kan jeg fikse det for deg if you like?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
.gif er mindre enn .jpg

.jpg komprimerer mye bedre enn .gif. Hva som gir best kvalitet aner jeg ikke, men det her er jo snakk om en liten avatar da.

Skrevet

nice!!!! :blomst_opp:

Det er egentlig ikke den bilden her jeg ska ha...

( har som sagt prøvd mange..)

men jeg sender linken på pm, så håper jeg du får det til, og kan fortelle meg etterpå?!

Takker!!!

Skrevet

.jpg komprimerer mye bedre enn .gif. Hva som gir best kvalitet aner jeg ikke, men det her er jo snakk om en liten avatar da.

Ja best kvalitet får man på jpg fordi den støtter mange flere farger. Med små avatarer er det helt greit å bruke gif da, vises ikke forskjell likevel.

Skrevet

Best og best, det kommer ann på filen du har (hva det er bilde av). Til ikoner og annet 2dimensjonale greier (og animasjoner) er GIF the one. (Til samme formål kan PNG benyttes - men ikke animasjon da).

JPG/JEPG er best til å komprimere bilder (foto).

Alt til sitt formål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...