Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koster det noe å innfri boliglånet før tiden? Jeg har flytende rente på lånet.

Kan jeg videre gjøre på et avtalt tidspunkt før terminforfall, eller bør alt trekkes på terminforfall for å unngå ekstra kostnader om det er dette?

Anonymous poster hash: a2f54...db6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel betale renter frem til den dagen du betaler det, rentene påløper ikke plutselig på termindatoen, så banken pleier å finregne på det den dagen du betaler (det gjorde de iallefall for meg).

Eventuelle gebyrer du normalt er pålagt ved betaling på termin, vil vel bortfalle (men det er jo normalt bare 50-100 kr uansett?).

AnonymBruker
Skrevet

Du må vel betale renter frem til den dagen du betaler det, rentene påløper ikke plutselig på termindatoen, så banken pleier å finregne på det den dagen du betaler (det gjorde de iallefall for meg).

Eventuelle gebyrer du normalt er pålagt ved betaling på termin, vil vel bortfalle (men det er jo normalt bare 50-100 kr uansett?).

Takk for svar :) gebyret på kr 50 som jeg betaler på termin vil helt sikker komme når jeg innfrir før tiden isteden, men det er jo greit så sant det ikke kommer andre tilleggskostnader uten om som følge av selve innfrielsen eller at "terminen" forskyves frem i tid. Renter er jo også ok, jeg vil da uansett tjene på å innfri før termin som er om en måned.

Anonymous poster hash: a2f54...db6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...