Gå til innhold

Smerter på siden av leggen, kan ikke jogge, hva med spinning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den siste måneden vært plaget med smerter på siden av leggen. Å jogge er helt uaktuelt, kan ikke jogge et par meter engang, får ubehag og smerter. Vet ikke hvor lenge jeg må vente før dette går over, så da lurte jeg på om jeg kan trene spinning?

Anonymous poster hash: 35ac9...90d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å spinne. Og så må du ta deg en tur til en behandler (manuell, fysio, naprapat ol - ikke kiro) og få gjort noe med den leggen før det blir betennelse. Gjør satans vondt å få massert opp, men må rett og slett bare gjøres. Og før du skal begynne å løpe igjen, så må du sjekke ut skoa. Har nylig vært der selv og alt løsna når benet fikk behandling og skoene ble bytta ut ;)

Anonymous poster hash: f23dc...973
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å spinne. Og så må du ta deg en tur til en behandler (manuell, fysio, naprapat ol - ikke kiro) og få gjort noe med den leggen før det blir betennelse. Gjør satans vondt å få massert opp, men må rett og slett bare gjøres. Og før du skal begynne å løpe igjen, så må du sjekke ut skoa. Har nylig vært der selv og alt løsna når benet fikk behandling og skoene ble bytta ut ;)

Takk for svar:)
Er det kanskje bedre å bestille en time hos fastlegen, slik at hun kan henvise meg til fysio? Mistenker at jeg har fått betennelse, det gjør vondt når jeg går fort også, derfor jeg lurte på om det var lurt med spinning. Har veldig lyst til å starte med spinning, men håper ikke det forverrer smertene\gjør skaden større, etc. Kan jeg spørre deg hvilken behandling du fikk og hvor mye du måtte betale?
Har for øvrig kjøpt meg nye sko som er tilpasset tråkket mitt :-)

Anonymous poster hash: 35ac9...90d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lot min naprapat se på beinet. En behandig og benet ble bra igjen (har tatt en løpepause også så klart). Jeg droppa legen. Tar bare ekstra tid. Kosta en vanlig naprapatbehandling.

Hadde selv vondt for å gå før behandling. Det verka konstant og holdt meg våken om natta, men var ikke blitt betent ennå, men var helt på nippen. Leggen var grusom vond dagen etter behandling også, men det løsna. Musklene var rett og slett overarbeida og stressa og trengte en real runde med akupressur og massasje.

Skrevet (endret)

Sykling eller spinning innebærer mye lavere belastning for sener og ledd, siden det ikke er noe sammenstøt, bare en jevn belastning.

Mange som har skader som hindrer dem i å løpe vil klare å sykle. Det forutsetter at du bruker passe lette gir, du skal ha en tråkkfrekvens på minst 70-90 omdreininger per minutt. Det er bedre å ha lett gir og tråkke fortere enn et litt for tungt gir og tråkke med lav frekvens.

I tillegg er det viktig at (spinning)sykkelens sete er korrekt innstilt. Det skal stå så høyt at du har nesten strakt bein hvis du setter hælen på pedalen, da blir det en liten bøy når du har tåballene på pedalen, slik man vanligvis har når man tråkker. I tillegg skal setet stå så langt framme at du har omtrent 90 grader i kneet når beinet står i klokka tre-posisjon.

Endret av Wiggins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...