Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte en av mine nærmeste venninner om å bli med ut på byen forrige helg, men hun sa hun måtte stå over, fordi det hadde vært så mye drikking i det siste, så nå skulle hun og kjæresten ha litt "drikkefri". Spurte senere på kvelden om hun var heeelt sikker på om hun ikke kanskje bare ville ta noen øl hjemme, men hun orket ikke det heller. Greit nok.

Jeg drar derfor ut med en annen venninne, og nærmere midnatt kommer venninna mi, kjæresten og ett vennepar som bor i nærheten av de, valsende inn døra, i finform. Spurte hva som endret seg, å da sa hun: Vi bare tok noen øl hjemme, også tenkte vi å bare ta en liten tur hit. (Hun bor i gåavstand fra utestedene.)

Jeg ga litt faen der og da og dro videre med den andre venninna mi.

Noen dager senere møter jeg denne venninna som ditcha meg, og da kommer det frem at det ble en sen natt den kvelden og det tok helt av. Jeg ville ikke si noe mer om det, men håpet å få en unnskyldning.

Det er ikke første gang dette skjer. En annen gang avtalte vi å dra å spise på ett spesielt sted og ha en jentekveld. Vi avtalte dato, etter når jeg fikk lønn, også presterte hun å dra med en annen venninne helgen før vi skulle, og hadde dermed ikke råd til å dra når vi egentlig skulle.

En annen gang, før hun fikk seg kjæreste, og vi skulle på byen, hadde hun plutselig bedt med en annen veninne som jeg ikke kjente. Og denne venninna hadde ikke råd til å dra på byen, så det endte opp med at jeg måtte dra ut alene å møte noen andre venner. Synes det er så råttent.

Skulle gjerne tatt det opp med henne, men hun er ikke spesielt mottakelig for kritikk, og er generelt litt som en tikkend bombe.

Synes bare det er så dårlig gjort å oppføre seg sånn. Føler kanskje vi holder på å vokse fra hverandre. Synes dere jeg er urimelig som føler det sånn?

Anonymous poster hash: 59d89...26e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du reager. Hvis jeg var deg ville jeg tatt et hint. Det er tydelig at hun ikke ser på deg som en veldig nær venn lenger og vil heller tilbringe tid med andre.

Anonymous poster hash: 82cc7...f27

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du bør slutte å betrakte henne som en av dine nærmeste venner..

Anonymous poster hash: 2c630...e0d

• Liker 17
Skrevet

Ut fra det du skriver ville jeg ikke orket å ha henne som venninne. Bare hev deg over det og gå videre.

• Liker 6
Skrevet

Det første tilfellet synes jeg du overreagerte på. Jeg har ofte ombestemt meg helt på tampen og gått ut likevel. Spesielt når hun bor rett i nærheten, da er det jo bare å ta seg en svipptur.

De to andre tilfellene synes jeg er skikkelig dårlig gjort av henne. Helt unødvendig å holde på sånn.

• Liker 1
Skrevet

Typisk jenter. Ikke mer å si.

• Liker 4
Skrevet

Tror også at du bare må ta hintet altså. Slutt å inviter henne med på ting og slutt å spør henne om hun vil bli med deg ut, det høres ut som at du andre venninner som faktisk stiller opp :)

• Liker 3
Skrevet

En annen gang, før hun fikk seg kjæreste, og vi skulle på byen, hadde hun plutselig bedt med en annen veninne som jeg ikke kjente. Og denne venninna hadde ikke råd til å dra på byen, så det endte opp med at jeg måtte dra ut alene å møte noen andre venner. Synes det er så råttent.

Her kunne du godt latt være å dra ut, og heller blitt hjemme sammen med dem. Jeg forstår ikke dette med at man absolutt må ut hele tiden. Dere kunne vel fått det koselig sammen hjemme?

Her synes jeg faktisk det var du som oppførte deg råttent. Du kunne heller avlyst med de andre vennene og blitt der du var.

Om jeg hadde vært sammen med et par venninner hjemme, og en av dem valgte å dra ut, når vi andre ikke hadde mulighet, så hadde jeg følt at vi var mindre viktig enn å dra på byen. Slik oppfører ikke gode venner seg.

Og til den første problemstillingen så er det lov å ombestemme seg. Det var helt sikkert ikke ment personlig. Ofte kan en ha lyst å bare slappe av, men så får en et par øl innabords, og finner ut at en har lyst ut likevel. Syns du overtolker dette veldig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her kunne du godt latt være å dra ut, og heller blitt hjemme sammen med dem. Jeg forstår ikke dette med at man absolutt må ut hele tiden. Dere kunne vel fått det koselig sammen hjemme?

Her synes jeg faktisk det var du som oppførte deg råttent. Du kunne heller avlyst med de andre vennene og blitt der du var.

Om jeg hadde vært sammen med et par venninner hjemme, og en av dem valgte å dra ut, når vi andre ikke hadde mulighet, så hadde jeg følt at vi var mindre viktig enn å dra på byen. Slik oppfører ikke gode venner seg.

Og til den første problemstillingen så er det lov å ombestemme seg. Det var helt sikkert ikke ment personlig. Ofte kan en ha lyst å bare slappe av, men så får en et par øl innabords, og finner ut at en har lyst ut likevel. Syns du overtolker dette veldig.

Poenget var vell at de hadde en avtale om å gå ut på byn. Så føler ikke det TS gjorde var noe råtten gjort siden dette var avtalen fra starten av. Kanskje det venninnen heller gjorde ikke er av verste sort, men føler ikke TS var råtten hvertfall. Dessutten var det hun jenta hun ikke kjente som ikke kunne gå på byn, da burde nok ikke venninnen dratt henne med seg når avtalen var å faktisk dra ut på byn.

Uansett Ts. Jeg hadde nok ikke prioriter denne venninna i situasjoner hvor det sto om flere valg akkuratt. Nemlig for hun har en tendens til å tenke på seg selv virker det som.

Men ja i første tilfelle kan det virke som det ble bestemt plutselig, men dersom de var veldig fulle spørs det da. Det er nok flere enn disse tilfelle vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 2f397...09d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Planen var jo i utgangspunktet å dra på byen. I tillegg hadde jeg reist i over 1,5 time for å komme dit, for så å finne ut at hun hadde bedt hun andre, som ikke hadde råd til å bli med oss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Planen var jo i utgangspunktet å dra på byen. I tillegg hadde jeg reist i over 1,5 time for å komme dit, for så å finne ut at hun hadde bedt hun andre, som ikke hadde råd til å bli med oss.

Hva er greia med å måtte dra ut på byen?

Like koselig å finne på andre ting av og til.

Anonymous poster hash: f965c...174

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med å måtte dra ut på byen?

Like koselig å finne på andre ting av og til.

Anonymous poster hash: f965c...174

Sikkert koselig å gjøre andre ting innimellom også ja, men akkurat denne kvelden var AVTALEN å dra ut på byen. And a deal is a deal.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det venninnen din gjorde var råttent. Ang. den kvelden der hun dro ut likevel; hun visste du skulle ut, så hun kunne jo gitt deg beskjed om at hun hadde ombestemt seg. Synes ikke hun virker som en "venninne" å spare på. Kos deg med de andre vennene dine, du 😄

• Liker 3
Skrevet

Råttent ja.. Hun burde gitt deg beskjed om at hun dro ut likevel. De andre tilfellene var også råtne. Har hun alltid vært sånn, eller har det blitt sånn i det siste?

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg tror du bør plassere henne i gruppen med dine bekjente. Ikke i vennegruppen. Beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd meg også. En venninne som alltid ventet på noen bedre planer enn meg. Måtte "se det an". Møtte henne også på byen, hun løy og sa at hun ikke skulle ut, fordi hun skulle reise bort.

Jeg droppet henne etter det, gidder ikke samle på sånne "venner".

Hva skal man med venner som lyger og ikke er interessert i vennskapet egentlig? Som nesten aldri tar initiativet, og som man alltid må mase mye på for å finne på noe sammen med? Blæh.. Dårlige venner kaller man det.

Anonymous poster hash: e5b72...151
  • Liker 1
Skrevet

sånt skjer meg hele tiden. Tror jeg har sagt ørten ganger at jeg skal ha drikkestopp og ikke ut, men så plutselig begynner kjæresten/andre venner å drikke der jeg er og da hiver jeg meg kanskje på i siste liten jeg og. Eventuelt at en bare skal ha en rolig kveld og "ta et par glass" hjemme/hos noen andre, og så ender det på fylla og byen i stedet. Dette er ofte etter jeg har sagt nei til andre venner. Mener ikke noe med det, men av og til blir det bare sånn, helt uplanlagt. Liker å ta ting på sparket! Pleier ofte si fra da, at jeg endte på fylla likevel, men av og til tenker jeg ikke over det og møter de ute senere i stedet. Om de vil bli sure for det, så vær så god. Kan ha det gøy med andre jeg :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte en av mine nærmeste venninner om å bli med ut på byen forrige helg, men hun sa hun måtte stå over, fordi det hadde vært så mye drikking i det siste, så nå skulle hun og kjæresten ha litt "drikkefri". Spurte senere på kvelden om hun var heeelt sikker på om hun ikke kanskje bare ville ta noen øl hjemme, men hun orket ikke det heller. Greit nok.

Jeg drar derfor ut med en annen venninne, og nærmere midnatt kommer venninna mi, kjæresten og ett vennepar som bor i nærheten av de, valsende inn døra, i finform. Spurte hva som endret seg, å da sa hun: Vi bare tok noen øl hjemme, også tenkte vi å bare ta en liten tur hit. (Hun bor i gåavstand fra utestedene.)

Jeg ga litt faen der og da og dro videre med den andre venninna mi.

Noen dager senere møter jeg denne venninna som ditcha meg, og da kommer det frem at det ble en sen natt den kvelden og det tok helt av. Jeg ville ikke si noe mer om det, men håpet å få en unnskyldning.

Det er ikke første gang dette skjer. En annen gang avtalte vi å dra å spise på ett spesielt sted og ha en jentekveld. Vi avtalte dato, etter når jeg fikk lønn, også presterte hun å dra med en annen venninne helgen før vi skulle, og hadde dermed ikke råd til å dra når vi egentlig skulle.

Skulle gjerne tatt det opp med henne, men hun er ikke spesielt mottakelig for kritikk, og er generelt litt som en tikkend bombe.

Synes bare det er så dårlig gjort å oppføre seg sånn. Føler kanskje vi holder på å vokse fra hverandre. Synes dere jeg er urimelig som føler det sånn?

Verden er full av gode venner du ikke kjenner ennå.

Kutt ut de dårlige, de drar deg bare ned.

Jeg har skiftet ut mange venner, eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før :)

Anonymous poster hash: a8f94...f6e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes kjent ut. Hun heter tilfeldigvis ikke Silje og bor i Stavanger vel? Neida. Crappy venninner finnes vel alle steder.

Anonymous poster hash: 0afee...0aa

Anonymous poster hash: 0afee...0aa

Gjest Bettys
Skrevet

Dårlig gjort av henne. Enkelte mennesker er rett g slett egoistiske og dårlige venner. Best å kvitte seg med sånne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...