AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Jeg står i en situasjon hvor jeg eget bør ta 5 eksamener til høsten (4 nye fag, ett jeg tar opp). Er det noen som har gjort dette og "overlevd" eller er det uoverkommelig? Jeg har to deltidsjobber itillegg, som tilsvarer ca 35 - 40 prosent stilling tilsammen. To av fagene er relativt ok, to vanskelige, og den eksamen jeg skal ta opp bør gå greit (vil komme meg fra C til en A). Ønsker ikke bli utslitt, men vanskelig å gjøre det på et senere tidspunkt også... Blir ikke helt klok på hva som er lurest, så tenkte noen kloke hoder eller noen erfaringer kunne hjulpet. Anonymous poster hash: f4fa3...30a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Jada. Det går helt fint. Anonymous poster hash: 5c90d...823
Pepperbiff Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Jeg tror ikke jeg hadde klart å jobbe to jobber og tatt fem eksamener, men du kjenner deg selv best 1
Surriball Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Jada, det går helt fint. Har gjort det selv, og det ekstra faget var på 15 poeng. Null problem, for stoffet er jo ikke helt nytt for deg denne gangen og du har flere knagger å henge det på.
KaDust Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Ja, det er overkommelig hvis du jobber jevnt og trutt med alle fagene gjennom hele semesteret. Lag en timeplan for deg selv hvor du skriver ned når du skal jobbe med de forskjellige fagene.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Du sier ingenting om hvor mange studiepoeng disse fagene er på… Noen steder er fagene på 15 og 20 studiepoeng, med andre ord 75 studiepoeng hvis fagene er 15 poeng (2,5 semestre på ett semester)? Jeg skjønner at fagene ikke kan være 15 studiepoeng hos dere, men det er greit å klargjøre hva man snakker om Det hørtes veldig stress ut, men hvis du finner ut at det blir for mye er det bare å melde seg av. Har du allerede har fått C regner jeg med at du kan det meste i faget, og da holder det å repetere pensum og lese noen tilleggsartikler eller øve litt på skrivingen for å komme opp på B eller A-nivå. Anonymous poster hash: f0f49...154
Munter Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Rg må i alle fall drite i sosialt liv når eg gjer det.
Gjest Vinglepetra Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 Jeg hadde ikke greid dette, spesielt med to deltidsjobber ved siden av, men du kjenner deg selv best. Du sier ikke noe om hva slags fag dette er og hvilket nivå, heller ikke noe om deltidsjobbene dine. Hvis dette er veldig krevende jobber som krever mye forberedelse er dette enda vanskeligere.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #9 Skrevet 28. juni 2014 Alle fagene er på 10 studiepoeng hver, men som sagt er to av de veldig krevende. Den ene jobben krever en del forberedelse, den andre mye energi men null forberedelse... Egentlig tror jeg at det kan bli litt mye, gått ned fra 50% stilling fordi jeg var litt utslitt dette semesteret. Går et ganske krevende studie, og sosialliv er det ikke mye av. Samtidig kan man jo strukturen tiden bedre alltid, og jeg kunne nok klart å vært litt bedre på akkurat det. Anonymous poster hash: f4fa3...30a
Munter Skrevet 28. juni 2014 #10 Skrevet 28. juni 2014 Å strukturere tida er alfa og omega. Når ein har så mange eksamenar så fungerer skippertakmetoden dårleg. Sjølv les eg mrir effektivt og strukturert når eg veit at eg faktisk må.
Munter Skrevet 28. juni 2014 #11 Skrevet 28. juni 2014 Har du muligheit til å starte lesingen no? Å bruka 2 timar på lesing pr kveld kan jo få deg gjennom pensum i eit fag i løpet av sommarferien.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #12 Skrevet 28. juni 2014 Skal det samme jeg.... 100 studiepoeng på 2 semestre.. Iiik.... Anonymous poster hash: dee4e...772
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå