AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Hei Har et problem her som jeg lurer på hvordan jeg skal takle. Jeg og sambo bor i et nabolag på et forholdsvis lite sted. Vi har fått et problem som er vanskelig. Mannen min ser ikke det helt store i det, men jeg takler det dårlig kjenner jeg. Problemet er at vi ikke blir invitert i naboens festeligheter. Vi er såpass små forhold at alle kjenner alle. Vi er ikke selv de typene som inviterer folk for alt og ingenting, men vi inviterer selvsagt når et er på sin plass f.eks når alle har gitt gaver til oss ved runde dager osv. Naboene er ekstremt sosiale, og inviterer ofte mange til selskap. Særlig de som har "høy status" i nabolaget.... Vi har i det siste opplevd at vi ikke har blitt invitert, gjengakende har dette også hendt et nabopar til, mens de andre blir det! Jeg kjenner at jeg blir såret over dette. Jeg har selv tatt initiativ til gaver etc til babokona i det siste uten respons. I kveld var jeg igjen vitne til at alle naboene var invitert bort til bursdagsfest bortsett fra oss (det var ingen "rund dag") og sist det var feiret "rund dag" der var jeg initiativtaker til gave fra nabolaget. Hva skal jeg gjøre? det er såpass sårende at jeg i det siste har begynt å tenke på å flytte fra hele greia. litt av vitsen med naboer er jo nettopp å kunne slappe av sammen og gjerne bli invitert når andre blir det… De andre naboene er samme som oss.. ikke flinkere til å invitere de heller. Anonymous poster hash: a4c4d...521
Aurora_Versailles Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Er det virkelig nødvendig å være så opptatt av å bli invitert av naboene? En ting er å ha et fint fellesskap, her høres det ut som om det er reglene fra barneskolen som gjelder.. Nei. Ikke heng med hodet, fokuser på dine egne venner og bli heller takknemlig de fangene du blir invitert, eller de gangene naboene møter opp når du inviterer. 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Ungdomskolen tar aldri helt slutt, altså? Anonymous poster hash: 558e1...c10 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Skap ditt eget sosialliv. Jeg er veldig glad i å stelle i stand og ha folk på besøk. De som gjentatte ganger sier nei, eller ikke viser interesse for meg og mitt ellers i året, de er ikke i min nære sirkel og ei heller invitert til mindre sammenkomster. De inkluderer jeg til runde dager og ellers når gud og enhver er invitert. Helt normalt å ikke invitere folk som ikke viser intetesse mer enn 1 gang hvert femte årAnonymous poster hash: 10314...e2c 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Det høres jo ut som ts viser interesse. Men det er trist å bli utelatt fra sosiale sammenkomster, spesielt hvis man er den eneste. Sånn er det i voksen alder også, og ikke bare på ungdomsskolen! Hvis du inviterer dem hjem til deg ts, kommer de da? Anonymous poster hash: 20a0e...c97
Gjest Coolaid Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 AnonymBruker, on 28 Jun 2014 - 03:46, said: Hei Har et problem her som jeg lurer på hvordan jeg skal takle. Jeg og sambo bor i et nabolag på et forholdsvis lite sted. Vi har fått et problem som er vanskelig. Mannen min ser ikke det helt store i det, men jeg takler det dårlig kjenner jeg. Problemet er at vi ikke blir invitert i naboens festeligheter. Vi er såpass små forhold at alle kjenner alle. Vi er ikke selv de typene som inviterer folk for alt og ingenting, men vi inviterer selvsagt når et er på sin plass f.eks når alle har gitt gaver til oss ved runde dager osv. Naboene er ekstremt sosiale, og inviterer ofte mange til selskap. Særlig de som har "høy status" i nabolaget.... Vi har i det siste opplevd at vi ikke har blitt invitert, gjengakende har dette også hendt et nabopar til, mens de andre blir det! Jeg kjenner at jeg blir såret over dette. Jeg har selv tatt initiativ til gaver etc til babokona i det siste uten respons. I kveld var jeg igjen vitne til at alle naboene var invitert bort til bursdagsfest bortsett fra oss (det var ingen "rund dag") og sist det var feiret "rund dag" der var jeg initiativtaker til gave fra nabolaget. Hva skal jeg gjøre? det er såpass sårende at jeg i det siste har begynt å tenke på å flytte fra hele greia. litt av vitsen med naboer er jo nettopp å kunne slappe av sammen og gjerne bli invitert når andre blir det… De andre naboene er samme som oss.. ikke flinkere til å invitere de heller. Anonymous poster hash: a4c4d...521 Du virker som en litt såret og trassig jentunge som ikke får det som hun vil og dermed gir opp. Dersom det er så viktig for deg å være med i gjengen så må du gjøre noe for det selv. Knytt mer personlige bånd til noen av dem og jobb for å være med. Bli flinkere til å inviterer selv om det ikke er noe spesiell anledning. Selv syns jeg mannen din er den fornuftige av dere to. Han tenker at han er griseheldig som slipper dette superoversosial minisamfunnet som du så desperat ønsker å være en del av. Naboer er ikke til å sosialisere med. Naboer er folk som du sier hei til i nabolaget og som du kan spørre om de kan mate katten og ta inn posten når du er på ferie.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Takk for svar! Er helt greit å ikke bli invitert til alle sammenkomstene deres, altså.. vi har bevisst ikke vært med på den karusellen. De kommer når de blir invitert til oss en sjelden gang. Anonymous poster hash: a4c4d...521
Miss moneypenny Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Jeg håper ikke naboene dine leser dette og kjenner seg igjen, for da kan det bli kleint da... Syns ikke dette er noe å bry seg om. Du skriver selv at du inviterer en sjelden gang, da kan du ikke forvente så mye mer. I tillegg kan det hende at disse naboene har begrenset med plass, og inviterer de som de har best kontakt med, eller de som de har kjent lengst. 1
Betasuppe Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Typisk dameproblem... Drit i hele situasjonen sier jeg bare... Er de så fryktelig interessante da? Hadde sett på det som en befrielse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå