Gå til innhold

9 åring med problem ved leggetid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på 9 år. Han har mange venner, er flink på skolen, fornuftig osv. Det er ingen ting på dagtid som tyder på at han har problemer. Bekymringen min nå er at han sovner ofte etter å ha ligget lenge våken. Forleden kunne han fortelle til sin eldre bror at han tror han trenger en psykolog. At han ligger ofte å grubler over ting, som f.eks jordas undergang, teknologiens utvikling, alle barna som har det vanskelig i krigsherjede lang osv.

Hadde en del problemer de første årene av hans liv med hans psykisk/ fysisk/ seksuelt voldelige far. Dette var nok med på at min voksne sønn i dag sliter en del psykisk. Han får hjelp for dette, men det tærer en del på resten av familien da han fremdeles bor hjemme. Sønnen min sier han er redd for at han skal ende opp som sin bror.

Har forøskt å skjerme min yngste sønn, men er jo samtidig redd for at han skal forstå hva hans far tidligere har gjort, samtidig som hvordan han vil reagere om han får vite dette. Han har i dag en del kontakt med sin far, etter hva retten har bestemt. Faren har de siste årene oppført seg greit, og vi han en noen lunde grei tone oss i mellom.

Noen med erfaring som har gode råd. Er det på tide å ta kontakt med fastlege evt BUP, eller skal jeg avvente litt? Han fungerer som sagt helt fint utenom leggetid.

Anonymous poster hash: dac17...4fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt på 9 år. Han har mange venner, er flink på skolen, fornuftig osv. Det er ingen ting på dagtid som tyder på at han har problemer. Bekymringen min nå er at han sovner ofte etter å ha ligget lenge våken. Forleden kunne han fortelle til sin eldre bror at han tror han trenger en psykolog. At han ligger ofte å grubler over ting, som f.eks jordas undergang, teknologiens utvikling, alle barna som har det vanskelig i krigsherjede lang osv.

Alt det andre du skriver tyder jo på nettopp dette... Siden han selv sier at han trenger noen å snakke med, kanskje du skal gi han noen å snakke med? Synes også det er litt rart at du sier ''Han fungerer som sagt helt fint utenom leggetid.'' Du må huske på at folk skjuler disse følelsene og at det offte er bak de størte smila at det finnes de størte sorger!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...