AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Huff, jeg kjenner jeg gruer meg til selve flyttingen. Synes det er så vanskelig å kaste og har liksom ikke all verden av plass heller. Har vært å spurt etter pappekser på butikker, men ser ut til at alle flytter for tiden så det er minimalt. Klær osv har jeg tenkt å legge i kofferter osv. Kopper, fat osv synes jeg er vanskelig å pakke.. tips? Anonymous poster hash: ab280...2b6
superdupermeg Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Kjøp noen esker på Clas Olsen, koster ikke mye:) og myke ting kan fint pakkes i søppelsekker:)
nicks803 Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Klær osv har jeg tenkt å legge i kofferter osv. Kopper, fat osv synes jeg er vanskelig å pakke.. tips? Anonymous poster hash: ab280...2b6 nei.
listefyll Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Vinesker fra Vinmonopolet er geniale til glass! Flytteesker fra Clas Ohlson fungerer fint. Pleier å kjøpe med silkepapir derfra også.
Bruble Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Esker, bobleplast og pakkepapir får du kjøpt på Biltema. Legg bobleplast i bunn, pakk inn tallerkner,glass og kopper og legg oppi eska. Pakker du bøker og dvder ikke ha eske stappfulle, da blir de bare alt for tunge. for å slippe halvfulle esker kan du legge puter og tepper på toppen.
happiest Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Husk å merke pappeskene, gjerne med hvilket rom de hører til også. Det er kjipt å bære opp flere esker, dersom de skal være i boden i kjelleren osv.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Pakk fat, kopper osv i klær, håndklær, sengetøy i stedet for å bruke avispapir og bobleplast, kanskje med unntak av TV'n eller slike ting. Pakk små ting inni store ting. Ikke pakk eskene for tunge! Skriv hva som er på eskene med tusj på utsiden, gjerne på flere sider. Søppelsekker er fine til dyner, puter, kosedyr osv. Anonymous poster hash: 65a52...ad7 1
Gjest Knuse Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Ha klær, sengetøy, håndklær, gardiner osv i søppelsekker og heller ting du er redd for i koffertene. De har supre esker på Clas Ohlson. Ikea har og pappesker til salgs. Europris og.
Wonders Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 (endret) og sånn får du på Claes Olson Endret 29. juni 2014 av Wonders
SiMa Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Kast mest mulig. Søppelsekker til klær, håndklær og andre myke ting. Bøker i små esker/ikke for fulle. (Gikk faktisk greit å fylle banankasser med bøker for vår del.) Pappesker får du kjøpt billig mange steder, staples, biltema, clas ohlsson, europris. Kan til og med hende du finner noen som gir dem bort på finn.no. (Det gjorde vi.) Bruk silkepapir og gamle aviser, silkepapir innerst. Fyll opp alle tomrom i eskene, jo mindre plass det er til å rulle rundt, jo lettere er det å få ting trygt frem. Pakk en "Eske nr. 1", hvor alt du trenger med en gang ligger. Litt klesskift, ev. medisiner, plaster, hodepinetabletter, mat/serveringsutstyr. Glass, eller kjøp engangsglass så du kan by flyttehjelpen på litt å drikke. Sengetøy, dyne og puter bør også være lett tilgjengelig. Merk eskene tydelig, og gjerne detaljert. Vær tålmodig, det tar tid før alt finner sin faste plass i ditt nye hjem. Lykke til.
Gjest Tekola Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Ikke pakk bøker og andre tunge ting i store esker. Bruk gjennomsiktige søppelsekker til å pakke klær, sengetøy osv i, så er det lettere å finne igjen senere. Jula har veldig praktiske esker med romdelere som er superkjekke for å pakke ned kopper og glass i!
SiMa Skrevet 29. juni 2014 #13 Skrevet 29. juni 2014 Kom på en ting til. Ha søppelsekker i to forskjellige farger, gjerne svarte og gjennomsiktige så du ser hva som er i dem. Ha alt som skal kastes i de svarte. Ha alt som skal med i de gjennomsiktige. Det er flere som har brukt svarte sekker til alt, og endt med å kaste ting de egentlig skulle ta vare på.
sofie777 Skrevet 29. juni 2014 #14 Skrevet 29. juni 2014 Gå på nærmeste matbutikk og gjør avtale med dem at du henter banankasser et par ganger i uken. De er perfekt til bøker spesielt. Jeg kjøpte flyttekasser fra C.O., men brukte ikke opp de fem som var i pakken. Brukte mest banankasser. Mindre kasser er greit til krydder, smykker og slike ting. Flere sånne esker kan plasseres i større esker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå