AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Del Skrevet 27. juni 2014 Datteren opppdaget en hard veldig synlig utstikkende kul på sitt kragebein, og sa at hun følte den var ubehagelig og i veien. Jeg ble fryktelig engstelig for jeg synes at denne kulen satt fast helt inn i beinet og var rød og veldig tydelig. Datteren mener at den alltid har vært der, men hun føler selv at den er ganske stor og skjemmende. Jeg tenkte at det kunne jo være skjelettet eller hva en ser, men ble redd det var noe mer alvorlig, spesiellt kreft. Og i så tilfelle så vil jo jeg at det skal ses nærmere på. Nå ba jeg faren hennes sjekke dette ut. For nå skal hun til han. Vi er skillt. Jeg er så urolig, og lurer litt på om dere vet om det er normalt å ha en knall hard kul ( som en stein) utstikkende på kragebeinet? Anonymous poster hash: bc38f...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Del Skrevet 27. juni 2014 Hvordan ser stortærne hennes ut? Anonymous poster hash: f4cd9...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Del Skrevet 27. juni 2014 Det kan være en godartet utvekst av bein på clavicula. Eneste sikre diagnosen er røntgen Anonymous poster hash: 8213e...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Del Skrevet 27. juni 2014 Det kan være en godartet utvekst av bein på clavicula. Eneste sikre diagnosen er røntgen Anonymous poster hash: 8213e...9b2 Selv om den er knallhard som en stein så trenger ikke det å være noe alvorlig? Skal få henne med til lege og se på den. Jeg er bare så bekymret for jeg har ikke peiling på hva det kan være. Jeg har aldri sett den før, men hun hevder at den er irriterende men at hun har hatt den der i mange år. Anonymous poster hash: bc38f...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Del Skrevet 27. juni 2014 Selv om den er knallhard som en stein så trenger ikke det å være noe alvorlig? Skal få henne med til lege og se på den. Jeg er bare så bekymret for jeg har ikke peiling på hva det kan være. Jeg har aldri sett den før, men hun hevder at den er irriterende men at hun har hatt den der i mange år. Anonymous poster hash: bc38f...09b Det trenger absolutt ikke være noe farlig. Er det hardt og ikke vondt er det mest sannsynlig kalk/kalsium som har forbeinet seg. Har sett det på flere barn på røntgen, bla på legg, arm og kragebein. Ta henne med til legen og få henvisning til røntgen Anonymous poster hash: 8213e...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #6 Del Skrevet 27. juni 2014 Lite sannsynlig at det er noe alvorlig hvis hun har hatt den i mange år. Kan være en utvekst av noe slag. Anonymous poster hash: 830b6...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Del Skrevet 27. juni 2014 Dersom stortærne hennes er deformert, så ta for all del ikke en biopsi. Da kan det være snakk om FOP, og en biopsi vil forverre forbeiningen. Det er en svært sjelden tilstand, men det er greit å vite sånn for sikkerhets skyld. Har lest om FOP-unger som har fått store problemer etter at uvitende, velmenende leger tok biopsier. Anonymous poster hash: f4cd9...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #8 Del Skrevet 27. juni 2014 Det trenger absolutt ikke være noe farlig. Er det hardt og ikke vondt er det mest sannsynlig kalk/kalsium som har forbeinet seg. Har sett det på flere barn på røntgen, bla på legg, arm og kragebein. Ta henne med til legen og få henvisning til røntgen Anonymous poster hash: 8213e...9b2 Ja, jeg skal passe på å få henne til doktor. Hun bor fast hos faren, og er 17 år. Men mer beroliggende å høre at dette ikke trenger å være noe farlig selv om den er knallhard og sitter helt fast i beinet, på kragebeinet. Hun vil ikke gå til doktor men det må jo undersøkes. Så jeg må prate med faren om vi kan ta henne med til legen på mandag. Kan jeg gå på akutten på legesenteret der vi bor for sånnt? Eller bør man gå på legevakt... Det haster sikkert ikke. Men jeg ble så stresset fordi jeg har aldri sett den før. Anonymous poster hash: bc38f...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 28. juni 2014 #9 Del Skrevet 28. juni 2014 Er misbruk å gå til legevakt eller akutten med noe hun hevder har vært der i flere år. Bestill legitime på mandag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 28. juni 2014 #10 Del Skrevet 28. juni 2014 Dette høres helt likt ut som det sønnen min har, og det heter Multiple eksostoser. Det er i så fall en slags utvekst på benet. Den er helt ufarlig og det er visst svært vanlig å ha det, men hos de aller fleste er de så små at de aldri oppdages før man tilfeldigvis tar røntgen av stedet. Hos noen få blir de store og plagsomme og da kan de fjernes. Legen fortalte oss at de ikke pleier å operere de bort før barnet er ferdig med å vokse, da de er ganske vanlig at de kan vokse tilbake. Så om jenten ikke plages veldig av dette kan det være lurt å vente et par år til, men dette kan legene svare på. Vi tok først røntgen av stedet, og fikk så videre henvisning til MR på sykehuset. Gutten vår er bare 6 år og plages av sine som har vokst veldig det siste året, så vi venter på innkallelse for å diskutere ev fjerning. Ønsker deg uansett lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #11 Del Skrevet 28. juni 2014 Jeg har en rund, hard kul midt på kragebenet. Den oppsto etter jeg brakk kragebenet en gang for lenge siden. Er du sikker på at hun ikke kan ha brukket/bristet det? (Det gjorde ikke spesielt vondt)Anonymous poster hash: 7b8dd...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå