Gå til innhold

Ikke klar for pottetrening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår jente er straks 2år. Vi begynte med at hu går uten bleie inne fordi hun sa fra før hun tisset, og var også interessert i å sitte på do/potte. Det har vært svært få uhell da hun enten sier fra (oftest) eller jeg ser det på henne.

Det eneste er at hun tisset svært ofte! Er dette et tegn på at det egentlig er for tidlig å slutte? Særlig om ettermiddagen er det ofte hver halvtime...det gjør jo ingenting, men det går jo ikke hvis vi skal prøve å gå uten når hun er ute/på besøk/i barnehagen til høsten osv. Nå er det kun hjemme hun har sluttet.

Hva tror dere?

Anonymous poster hash: 08bd1...7d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min sluttet ikke før han var 3,5 år og da sluttet han på dagen. I starten tisset han hver halvtime og jeg tenker at det er normalt, de er jo vant til å bare slippe det ut når det kommer. Tok mindre enn en uke så hadde han trent seg opp litt og lært å vente lengre mellom doturene. Nå kan han vente lengere enn meg:)

Anonymous poster hash: ada91...8d0

AnonymBruker
Skrevet

Ja for jeg tror virkelig hun er mentalt klar, det har liksom gått helt av seg selv. Kun uhell når hun virkelig er konsentrert om noe annet, morsom voldsom lek med paps feks.

Forskjellen fra din sønn er jo at han sikkert klarte hele dobesøket selv siden han var så stor. Jeg må ta av tøyet og sette henne opp på do, pluss tørke og kle på. Er jo litt styrete for barnehagen til høsten hvis det fortsatt er hver halvtime liksom... Så jeg lurte på om det betydde at hun ikke var fysisk klar, men da høres det jo ut som det er vanlig uansett alder:)

Anonymous poster hash: 08bd1...7d3

Skrevet

Enkelte steder er ungene tørre både natt og dag når de er ett år, så rent fysisk er hun nok klar. Så lenge det går bra for dere å gå så ofte, så er det bare å holde frem.

De fleste steder i verden er barna tørre ved toårsalder. I Norge er bleier veldig billig, men andre steder er det en stor utgift, og dermed er motivasjonen stor for å få barna pottetrente. :)

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte steder er ungene tørre både natt og dag når de er ett år, så rent fysisk er hun nok klar. Så lenge det går bra for dere å gå så ofte, så er det bare å holde frem.

De fleste steder i verden er barna tørre ved toårsalder. I Norge er bleier veldig billig, men andre steder er det en stor utgift, og dermed er motivasjonen stor for å få barna pottetrente. :)

Dette var en interessant teori! Jeg er selv født i utlandet og har ofte lurt på hvorfor vi var pottetrent fra 1-1,5år, mens det her er vanlig så sent. Og som du sier, bleier i hjemlandet mitt koster flesk!

Anonymous poster hash: ee282...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...