Tahlia Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Jeg har nylig blitt alenemor. det har vært en tøff prosess. Jeg er glad for jeg er alene og det er det riktige for meg iforholdt til hvordan jeg hadde det. jeg har hele livet mitt slitt psykisk med sosial angst, negative tanker, og konsentrasjonsvansker. Jeg har veldig lenge kjent meg veldig ensom. Både når jeg var samboer og nå. Jeg vet ikke helt . Men tenker som så at jeg muligens kan jobbe med denne ensomhetfølelsen. At det faktisk er bra for meg og gjøre ting alene. bli trygg alene. og trives med meg selv bedre. Jeg er veldig utrygg på meg selv og har gjennom livet alltid støttet meg på noen så dette er første gang jeg er alene. Jeg er flink til og klare meg selv i hverdagen. jeg er stabil mor. Men jeg har alltid villet være rundt folk hele tiden , alltid ha noen der på en måte. Ikke stolt på meg selv at jeg gjør en god nokk jobb. Tar enhver ting folk sier til meg innover meg. Jeg har tenkt og reise alene på ferie i kr sand med min datter. På feriesenter. Jeg tenker jeg skal til dyreparken og bare prøve og kose oss . Akkuratt dette er egentlig veldig skummelt for meg. Å reise are jeg og datteren min. Jeg har tenkt og sove i telt. og bare d og finne campingplassen og finne ut hvor jeg skal sette opp teltet og det og sette opp teltet er kjempeskummelt. jeg får angst for og gjøre noe feil eller at folk ser på meg hvor håpløs jeg er. (det er sånne negative tanker jeg får) som gjør at jeg ikke stoler på meg selv og hadde overlatt d til noen andre med engang jeg fikk mulighet til det. min far spurte om vi skulle reise sammen. Jeg tror han spurte fordi han tenker d ikke er kjekt og reise alene. og at d er dumt for meg og sånn. Jeg sa egentlig til han at jeg hadde ingen problemer med og reise alene og at datteren min sikkert treffer noen og leke med på campingplassen men at de gjerne kunne komme på besøk i et par dager. Jeg tenker at kansje dette kan være en "behandling" for meg til og bli tryggere på meg selv. Hva tenker dere om det?
Tante-Sofie Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 De fleste telt er enkle å sette opp alene, men du bør jo teste det i hagen eller inne før dere reiser. Ikke minst for å slippe å finne ut der at noe mangler. Jeg synes du er kjempetøff, og jeg synes du gjør noe veldig riktig for datteren din. Du lærer henne at du (og hun) ikke er avhengige av noen andre enn dere selv. 2
EmiraFrost Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Ja jeg tenker den eneste måten å "utvide horisonten" er å komme seg ut av komfortsonen sin! Jeg skjønner godt at dette ikke er lett for deg, det er faktisk mange som sliter med slike tanker. Men du kan ikke la deg styre av frykt. Når du gjør dette, kommer du til å være så fryktelig stolt av deg selv og så en fantastisk mestringsfølelse. Du tenker mye negative tanker, ergo du psyker deg litt ned. Dette blir lettere enn du tror! Lykke til
Tahlia Skrevet 27. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2014 De fleste telt er enkle å sette opp alene, men du bør jo teste det i hagen eller inne før dere reiser. Ikke minst for å slippe å finne ut der at noe mangler. Jeg synes du er kjempetøff, og jeg synes du gjør noe veldig riktig for datteren din. Du lærer henne at du (og hun) ikke er avhengige av noen andre enn dere selv. ja det skal jeg absolutt gjøre. kjenner jeg meg rett så kommer jeg til og sette d opp noen ganger til jeg er sikker på jeg kan det har ikke lyst og stå der alene og ikke få det til da ! Tusen takk Det var jo godt og høre!
Tahlia Skrevet 27. juni 2014 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2014 Ja jeg tenker den eneste måten å "utvide horisonten" er å komme seg ut av komfortsonen sin! Jeg skjønner godt at dette ikke er lett for deg, det er faktisk mange som sliter med slike tanker. Men du kan ikke la deg styre av frykt. Når du gjør dette, kommer du til å være så fryktelig stolt av deg selv og så en fantastisk mestringsfølelse. Du tenker mye negative tanker, ergo du psyker deg litt ned. Dette blir lettere enn du tror! Lykke til Tusen takk jeg har veldig lyst og komme meg ut av det. Jeg har lyst til og bli en bedre meg. Det er vell som og trene opp en muskel. Mange lar seg styre av angst. Og det er nok det som er den onde sirkelen. Men nå skal jeg ut av den 3
Tante-Sofie Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 De fleste telt har videoer på Youtube du kan se før du prøver deg også. Jeg er alene med mitt barn og vi bruker mye tid i telt, hittil bare i skogen, men i sommer skal vi prøve oss på campingplass for første gang. Jeg kan nesten love deg at om du skulle ende opp med å knote veldig, er det nok en eller annen som tilbyr deg å hjelpe til.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Tøft av deg å kaste deg ut i det! Jeg tror du har helt rett i at dette kan være en behandling for deg. Skulle ønske flere var som deg, og forsøker å kjempe seg ut. Dere kommer til å få en flott ferie, det er jeg sikker på! Anonymous poster hash: 97a1d...fcb
Serafina. Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Det er kjempetøft av deg å ta tak og endre tilværelsen din, ta kontroll over de negative tankene. Jeg er sikker på at du og datteren kommer til å få en super ferie. De fleste bryr seg lite med andre, så selvom du føler de følger med på deg er nok de også mest opptatt av seg selv. Men jeg skjønner hvor tankene kommer fra.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 Jeg synes du er kjempetøff! Om jeg er usikker på noe passer jeg på å forberede meg godt, da blir jeg mye roligere. Test ut teltet på forhånd, skriv ut veibeskrivelse, sjekk hvor dere kan campe, spise, bade osv. Og ta en sjekk på bilen (hvis du skal kjøre) slik at den går trygt hele ferien, veldig kjedelig å være strømtom, oljetom el. på ferie. Anonymous poster hash: bae6e...5ba
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Jeg er akkurat som deg, slitt med sosial angst i mange år, veldig usikker og deg ble ikke noe bedre etter jeg fikk barn. Ble singel i fjor og trives veldig godt alene. Datteren min er så liten enda, men om noen år er jeg absolutt interessert i å reise alene med henne på ferie. Akkurat nå villedet gitt meg angst å reise langt med henne alene, ettersom jeg ikke har bil. Hvis det med teltet bekymrer deg, er det vel bare å teste det før du drar. Og jeg vet ikke hvor gammel datteren din er, men mest sannsynlig vil det bare gjøre godt for aangsten din å komme deg "alene" å mestre ting på egen hånd. Jeg får alltid en god følelse og ekstra styrke når jeg gjør ting jeg vanligvis ikke ville gjort, alene. Anonymous poster hash: e96cc...22e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 Jeg synes du er råtøff som vil gjøre dette! Et godt forbilde for din datter:) om du kommer til å knote med teltet er det nok ingen som bryr seg om;) Anonymous poster hash: 4416a...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #12 Skrevet 28. juni 2014 Du er tøff- dere kommer til å få en uforglemmelig ferie du Og dattera di! Jeg vil anbefale Hamresanden eller Kristiansand feriesenter. De ligger 10 min fra Dyreparken. Ellers kan dere ta dagstur inn til kr.sand og kikke. Angst er ikke farlig- og du må ta kontroll over den så den ikke styrer resten av livet ditt Lykke til og god tur!! Anonymous poster hash: 38703...36a 1
Peter007 Skrevet 4. juli 2014 #14 Skrevet 4. juli 2014 Hei. Det handler vel mest om å tøye sine egne grenser. Det er ikke bare ferien du er bekymret for virker det som. Kanskje barnets far har gjort det meste utenfor hjemmet når dere bodde sammen. Da blir dette en ny epoke for deg. Liksom den første skoledagen. Det går nok bra, de fleste bekymrer seg unødvendig. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #15 Skrevet 4. juli 2014 Det er bare å øve seg, prøve på de tingene du tror du mestrer først, så blir det bare lettere med tiden. Jeg ble enslig mor for noen år siden, første gang jeg var alene. Så første ferien våres var i leid hytte i Sverige på et sted vi hadde vært før. Så charter reise, med buss til hotellet, så ble det storby ferie til ukjente steder og i år reiser vi med tog rundt i Europa. Anonymous poster hash: d544f...5a7
Meline37 Skrevet 5. juli 2014 #17 Skrevet 5. juli 2014 De fleste telt er enkle å sette opp alene, men du bør jo teste det i hagen eller inne før dere reiser. Ikke minst for å slippe å finne ut der at noe mangler. Jeg synes du er kjempetøff, og jeg synes du gjør noe veldig riktig for datteren din. Du lærer henne at du (og hun) ikke er avhengige av noen andre enn dere selv. Støtter denne
Tahlia Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #18 Skrevet 7. juli 2014 Tusen takk:) jeg har sattopp teltet et par ganger og set var ikke så vanskelig . Datteren min synes det var kjempegøy. Og vi gleder oss:) selv om jeg gruer meg litt. Det værste blir når vi kommer får vi sannsynligvis et sånnt kart som viser hvor vi kan ligge og hvordan vi kommer oss dit. Jeg forstår meg ikke på kart og er helt grønn så det erd et jeg gruer meg mest til akkuratt nå men håper det går bra..
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #19 Skrevet 8. juli 2014 Tusen takk:) jeg har sattopp teltet et par ganger og set var ikke så vanskelig . Datteren min synes det var kjempegøy. Og vi gleder oss:) selv om jeg gruer meg litt. Det værste blir når vi kommer får vi sannsynligvis et sånnt kart som viser hvor vi kan ligge og hvordan vi kommer oss dit. Jeg forstår meg ikke på kart og er helt grønn så det erd et jeg gruer meg mest til akkuratt nå men håper det går bra.. Jeg skjønner godt at det er skummelt - jeg er selv en type som liker å gå opp løypa før jeg skal noe, sånn at jeg ikke går feil eller gjør noe feil eller ser rar ut - men det er jo ikke sånn at jeg stirrer på andre som ser litt forvirret ut og tenker at de er idioter Det enkleste er for meg bare å være helt ærlig og si at "du, dette har ikke jeg gjort før, og jeg er litt grønn på kart ... Kunne du tenkt deg å vise meg hvor vi skal slå oss ned?" - gjerne med en liten latter og et smil. Det er jo ingen som reagerer på noe sånt. Du er tøff TS!! Anonymous poster hash: f55c2...ac5
Tahlia Skrevet 12. juli 2014 Forfatter #20 Skrevet 12. juli 2014 Tusen takk nå har jeg og min datter vært på ferie i ei uke og reiser hjem i morgen det gikk helt fint kjempekjekk tur og jeg er veldig fornøyd med at vi reiste og vil absolutt gjenta det . 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå