AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Jeg hadde noen endringer på selvangivelsen som jeg sendte inn pr post (innen fristen) men har ikke fått inn noen skattepenger. Skal ha tilbake ca 9000 kr. Står ingenting når jeg logger meg inn på altinn. Når pleier man å få tilbake penger ved endringer? Anonymous poster hash: 85cea...803
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 Hr du ikke fått i denne omgang, så er neste mulighet i aug. Anonymous poster hash: d87bc...658
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Ettersom du hadde endringer og sendte per post så vil jeg anta at du får pengene på høsten. Typ september, tror jeg. Anonymous poster hash: 526e9...1a7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Takk for svar folkens! Men er det ikke vanlig å få en bekreftelse fra skatteetaten når pengene skal komme? Selv med endringer? Anonymous poster hash: 85cea...803
Gjest Blomst83 Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Du kan risikere å ikke få de før ut i oktober.Jo det er vanlig med bekreftelse,men skatteoppgjøret er tydligvis ikke klart ennå så derfor har du ikke fått noen bekreftelse.
TrickyCicci Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Det ble vel sagt at de som leverte pr post automatisk havnet i den puljen som først får oppgjøret i august, og når du da får beskjed om at oppgjøret er klart, vil du få info om når utbetalingene skjer. Endringer trenger ikke bety at man havner i høstpulja, vi gjorde flere endringer, og fikk pengene på onsdag. 1
Hu i Svingen Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Takk for svar folkens! Men er det ikke vanlig å få en bekreftelse fra skatteetaten når pengene skal komme? Selv med endringer? Anonymous poster hash: 85cea...803 Nix. Levere paa papir = bakover i køen. Jeg fikk mine penger paa onsdag. Hadde flere endringer men leverte elektronisk. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Men hvorfor i all verden leverte du pr post? Du har jo vært logget inn og alt så da skjønner jeg ikke poenget med å levere pr post i sstedet for elektronisk. Anonymous poster hash: d04ad...fc5 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Men hvorfor i all verden leverte du pr post? Du har jo vært logget inn og alt så da skjønner jeg ikke poenget med å levere pr post i sstedet for elektronisk.Anonymous poster hash: d04ad...fc5 Har ikke noe å si, jeg leverte elektronisk, men får ikke før tidligst 6.august. Det har faktisk aldri skjedd med meg før
TrickyCicci Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Har ikke noe å si, jeg leverte elektronisk, men får ikke før tidligst 6.august. Det har faktisk aldri skjedd med meg før Har jo noe å si, da ved å levere pr post garanterte TS å havne i høstpulja. Ved å levere elektronisk har man i alle fall en sjanse til å få i juni, selv om noen av ulike grunner også blir flyttet til august av de som leverte elektronisk. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Men hvorfor i all verden leverte du pr post? Du har jo vært logget inn og alt så da skjønner jeg ikke poenget med å levere pr post i sstedet for elektronisk.Anonymous poster hash: d04ad...fc5 Ja men jeg er blond og skjønner ikke åssen jeg gjør det.. Anonymous poster hash: 85cea...803
Wonders Skrevet 30. juni 2014 #13 Skrevet 30. juni 2014 Takk for svar folkens! Men er det ikke vanlig å få en bekreftelse fra skatteetaten når pengene skal komme? Selv med endringer? Anonymous poster hash: 85cea...803 Aldri. De vit ikke selv. Ikke veit kemneren heller, som faktisk utbetales. Følg med på altinn, der får du vite det en uke før pengene er på konto. Deretter ser du på din bankkonto.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Fikk brev på altinn/skatteetaten den 18 juni med skatteoppgjør som godkjente selvangivelsen slik jeg hadde levert den inn. Restbeløp og alt sto spesifisert. Forventet da at summen skulle være på konto i slutten av juni - de har fremdeles ikke blitt overført. Så at det sto noe om at man kunne bli "motregnet" og sjekket NAV og Statens InnkrevningssentralI som står på listen over de som kan trekke deg for penger. Der sto det ingenting om brev eller varsler om noe slikt (utifra hva jeg har forstått kan de trekke penger om du har en bot du har glemt eller lignende, men at de da må varsle deg på forhånd og hvis jeg ikke har missforstått skal det stå elektroniske kopier i innboksen der for slikt). Derfor lurer jeg fælt hvorfor pengene ikke har blitt overført enda? Har sjekket at kontonummer stemme og alt. Noen andre som har opplevd dette? Anonymous poster hash: bf2f0...186
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #16 Skrevet 4. juli 2014 Fikk brev på altinn/skatteetaten den 18 juni med skatteoppgjør som godkjente selvangivelsen slik jeg hadde levert den inn. Restbeløp og alt sto spesifisert. Forventet da at summen skulle være på konto i slutten av juni - de har fremdeles ikke blitt overført. Så at det sto noe om at man kunne bli "motregnet" og sjekket NAV og Statens InnkrevningssentralI som står på listen over de som kan trekke deg for penger. Der sto det ingenting om brev eller varsler om noe slikt (utifra hva jeg har forstått kan de trekke penger om du har en bot du har glemt eller lignende, men at de da må varsle deg på forhånd og hvis jeg ikke har missforstått skal det stå elektroniske kopier i innboksen der for slikt). Derfor lurer jeg fælt hvorfor pengene ikke har blitt overført enda? Har sjekket at kontonummer stemme og alt. Noen andre som har opplevd dette? Anonymous poster hash: bf2f0...186 Så lenge du er "papirbruker" og ikke ebruker, må du vente til august. http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skatteoppgjor/Vanlige-sporsmal-og-svar-om-skatteoppgjoret/Hvorfor-har-jeg-ikke-fatt-skatteoppgjoret-mitt/ Anonymous poster hash: 51831...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå