Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Noen som har tatt dette studiet? Hva syntes du om det, og er du glad for at du gjorde det? Har kjempelyst til å prøve å komme inn, men tror jeg må til utlandet, har ikke topp karakterer, men helt ok tror jeg. Noen som vet hva snittet er for å komme inn i Norge eller andre land?
Rio Skrevet 22. juni 2004 #2 Skrevet 22. juni 2004 Go for it! Men du må nok ha toppkarakterer. Det er det vanskeligste studiet å komme inn på. Foreslår at du leser her http://www.dagbladet.no/dinside/2002/02/22/314939.html
Gjest Virvel Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Gå inn her og bla deg ned til M, så ser du hva inntakskravene var i fjor. Det er mange norske medisinstudenter både i Ungarn og Polen. Stort sett er det lettere å komme inn der enn i Norge (blant annet har de opptaksprøver, og ser ikke så mye på karakterene dine fra videregående, etter hva jeg har forstått), men kravene blir mye høyere utover i studiet, og det er en god del som dropper ut underveis. Men ikke la det skremme deg, hvis det er lege du vil bli. Vil man noe sterkt nok, så klarer man det.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Tusen takk for svar begge to, her fant jeg masse interessant informasjon.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #5 Skrevet 24. juni 2004 når man studerer medisin i utlandet, skjer det da på engelsk eller på landets eget språk, feks ungarsk og polsk i dette tilfellet.... og når man er ferdig utdannet lege i feks polen er man da likeverdig lege i norge? har de like høye krav i polen som i norge og kan man bare begynne som lege i norge etter endt studie i utlandet eller må man ta noen flere prøver i norge eller hva skjer?
Arkana Skrevet 24. juni 2004 #6 Skrevet 24. juni 2004 og når man er ferdig utdannet lege i feks polen er man da likeverdig lege i norge? Nei, du må søke om godkjenning og autorisasjon i Norge. Det er derfor greit å forhøre seg på forhånd om det studiet du har valgt greit lar seg godkjenne, ingen vits i å studere i mange år hvis det er bortkastet.
Gjest Virvel Skrevet 24. juni 2004 #7 Skrevet 24. juni 2004 Undervisningen foregår på engelsk, men du er nødt til å lære deg språket i det landet du drar til. De arrangerer vel språkkurs i begynnelsen av studiet, men siden du kommer til å bo der, lærer du vel ganske raskt uansett. :-)
Gjest medisinstudent i oslo Skrevet 27. juni 2004 #8 Skrevet 27. juni 2004 Hei :-) Jeg studerer medisin i Oslo - og trives som plommen i egget! :-) Det er et fantastisk studium: man møter likesinnede medstudenter og man blir behandlet med respekt av alle som underviser ved universitetet (veldig kontrast til videregående skole). Kjempespennende undervisningsopplegg med mye praksis, gruppeundervisning, forelesninger, laboratorium og selvstudium. Veldig sosialt studentmiljø. Jeg har endelig funnet "min plass i verden"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå