Gjest Snorkfrøken Skrevet 21. juni 2002 #1 Skrevet 21. juni 2002 Vi var egentlig ferdige med bordplasseringen nå, og var godt fornøyde - hadde satt par sammen og blandet vennene våre og begge familiene godt blandet... Men så fikk jeg en telefon igår av en i familien som lurte på om det var riktig at vi skulle ha par sittende sammen. Det var helt tydelig på henne at det var virkelig FY!!! Men vi har tenkt at det er hyggelig å sitte sammen med partneren sin hvis man har, og vi har absolutt ikke satt enslige slik at de føler seg til overs (mener vi selv da.). Hva sier dere? Hvordan har dere bordplasseringen??? Hilsen en litt oppgitt Snorkfrøken :cry:
Engel Skrevet 21. juni 2002 #2 Skrevet 21. juni 2002 Behold bordplasseringen du! Det er jo dere som bestemmer sånt. Jeg har forresten vært i 5 bryllup, og i alle 5 var par plassert sammen, så jeg trodde da virkelig dette var mest vanelig. Vi kommer definitivt til å plassere par sammen.
scorpion73 Skrevet 21. juni 2002 #3 Skrevet 21. juni 2002 Vi har satt alle par, bortsett fra forloverne våre sammen( de har akkurat blitt et par), men de sitter rett ovenfor hverandre på midten av e. bordet. Jeg selv ville ikke ønsket å sitte sammen med andre enn min kjære, dersom jeg var invitert i bryllup, heller. Synes dere skal holde på bordplanen deres jeg, den er sikkert nøye gjennom tenkt, slik at alle sitter sammen med noen de vil ha noen å snakke med.
snowkid Skrevet 21. juni 2002 #4 Skrevet 21. juni 2002 Sitt som du har bestemt! Det som er "riktig" i følge gml skikk og bruk er at forlovde par får sitte sammen, mens gifte par ikke sitter sammen. Tror ikke det er så mange som følger dette lenger... I de fleste bryllupene jeg har vært i har par fått sitte sammen uansett om de var forlova eller ikke, det er da også mest behagelig - det finnes noen som ikke bare prater med alle rundt seg og det kan være godt å ha partneren ved siden av seg til å begynne med. Lykke til! :D
Malla Skrevet 21. juni 2002 #5 Skrevet 21. juni 2002 Hei! Hos oss sitter par sammen. Visste ikke at det fantes slike "regler"... Men slik blir det.. syntes det var mest naturlig! Lykke til videre!
vinterbrud 010203 Skrevet 21. juni 2002 #6 Skrevet 21. juni 2002 Sitt slik dere har bestemt! Jeg tror forresten det blir en mye løsere og hyggeligere stemning rundt bordet når man sitter sammen med noen man kjenner godt og er trygg på. Det er mange som blir fort kjent med andre, og da kan det bli tungt å sitte ved bordet i flere timer...
Gjest lilletroll Skrevet 21. juni 2002 #7 Skrevet 21. juni 2002 Sier det alle steder jeg kan her inne nå :D IKKE SPLITT PAR!!! Kanskje synes mange det er helt greit, men tenk da på alle de som IKKE synes det er det.....sånne som meg foreksempel
Gjest usikker brud Skrevet 21. juni 2002 #8 Skrevet 21. juni 2002 Vi har en del problemer med bordsettingen. Ønsket å følge skikk og bruk (kun forlovede par sammen), men vil sammtidig ikke dele par. Vi lurte på å sett alle parene over bordet for hverandre. Da er de nærme hverandre, samtidig som det blir lettere å blande familier og ikke minst single venner. Det er ikke alltid at de som er single passer sammen så derfor lurte vi på denne løsningen. Hva mener dere? usikker brud
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2002 #9 Skrevet 21. juni 2002 Hvorfor splitte parene, når man fordeler folk utover uansett. det blir liksom ikke slik at man har en partner til bords, for man sitter jo på rekke og rad og man har på en måte begge de som er ved siden av seg til bords.
Gjest Jamila Skrevet 21. juni 2002 #10 Skrevet 21. juni 2002 Hei! Skjønner dere som sier at par skal sitte sammen... men samtidig, partneren din er du jo som regel sammen med hele tiden ellers også! For min egen del tror jeg at jeg ville valgt å ikke la par sitte ved siden av hverandre, men ved samme bord. Men, vi har ikke begynt på bordplaner enda, så det er jo mulig jeg kommer til å ombestemme meg også....
Angelina Skrevet 21. juni 2002 #11 Skrevet 21. juni 2002 Jeg synes absolutt du skal la parene sitte sammen. Det er gjerne slik at en av dem er en del av familien eller vennegjengen, mens partneren deres ikke nödvendigvis er det. Det kan väre et problem å finne sin plass i samtalene rundt bordet, dersom du skal bryte inn i et "innarbeidet" miljö, og du ikke kjenner noen av dem du sitter sammen med. I tillegg er det ikke til å komme bort fra at enkelte er veldig lettrörte, og det er vel gjerne kjekt å ha partneren der, dersom man må slippe ut litt "overskuddsvann"?
Angelina Skrevet 21. juni 2002 #12 Skrevet 21. juni 2002 Jeg synes absolutt du skal la parene sitte sammen. Det er gjerne slik at en av dem er en del av familien eller vennegjengen, mens partneren deres ikke nödvendigvis er det. Det kan väre et problem å finne sin plass i samtalene rundt bordet, dersom du skal bryte inn i et "innarbeidet" miljö, og du ikke kjenner noen av dem du sitter sammen med. I tillegg er det ikke til å komme bort fra at enkelte er veldig lettrörte, og det er vel gjerne kjekt å ha partneren der, dersom man må slippe ut litt "overskuddsvann"?
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2002 #13 Skrevet 21. juni 2002 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg vet at jeg personlig vil bli mye mer stille hvis jeg blir sittende med to ukjente mennesker ved siden av meg, eller med to mennesker jeg bare kjenner litt. Har jeg min kjære ved siden av meg føler jeg meg med en gang litt tryggere og blir mer pratsom med andre. Så ønsker man virkelig et bryllupp der folk prater med hverandre, bør en få sitte ved siden av kjæresten også. Jeg hadde iallfall ikke sagt mye og konversert mye om jeg hadde hatt to andre ved siden av meg.
Frøya*0803 Skrevet 21. juni 2002 #14 Skrevet 21. juni 2002 Det er ganske ofte vi får høre om folk som legger seg oppi og ikke er fornøyd med måten brudeparet ønsker å gjennomføre sitt bryllup. Jeg blir litt oppgitt. Hvor er det blitt av folkeskikken her i verden Hva med å respektere vertsskapets ønsker når man er så heldig å bli invitert? Jeg syns dere skal organisere bordplasseringen sånn dere selv ønsker det. Det er alltid noen som ikke blir fornøyd. Men det går jo ann å håpe på at de holder det for seg selv. Lykke til!
Gjest Snorkfrøken Skrevet 21. juni 2002 #15 Skrevet 21. juni 2002 Tusen takk for tips og tilbakemeldinger, alle sammen! Godt å se at de fleste er enige med oss :D Men vi får se hva det blir til. Jeg fikk et godt tips på jobben idag om at man kan sette par på skrå ovenfor hverandre - da kom de i nærheten av hverandre og samtidig ble man kjent med nye! Vi får se! God helg alle sammen, hilsen bursdags-Snorkfrøken
Solstrålen Skrevet 21. juni 2002 #17 Skrevet 21. juni 2002 Gratulerer med dagen, ja!! Vi kommer nok til å gjøre litt av hvert med bordplasseringen.. De som er gift og har vært det lenge, som tanter og onkler osv, kommer vi nok til å splitte.. Mens nyetablerte par og samboere kommer til å få sitte sammen. Og etter den "gamle" skikken får forlovede sitte sammen.. Gjør som dere føler for! Det er deres fest og deres dag, og da gjør dere sånne ting som dere føler for! Lykke til videre med planlegging og bursdagen din!!
Babyface Skrevet 22. juni 2002 #18 Skrevet 22. juni 2002 Som jeg har sagt tidligere; Jeg tror det er langt flere som foretrekker å ha par sammen, enn motsatt. Men der er deres dag, så til syvende og sist bestemmer dere.
August Skrevet 24. juni 2002 #19 Skrevet 24. juni 2002 Jeg er også av den oppfatning at man ikke bør splitte par. Har mye større tro på at de fleste gjestene foretrekker å sitte ved siden av partneren sin også. Hvis du absolutt ikke aksl sette par sammen , kan man bare sette partneren på andre siden da. At man ikke har konen sin som borddame, men at hun sitter ved siden av mannen sin likevel. Da bør vel kanskje alle bli fornøyde. Da følges alle gamle regler, og de som liker seg best ved siden av partneren sin får det også. Håper du skjønte hva jeg mente.
Snuppis Skrevet 24. juni 2002 #20 Skrevet 24. juni 2002 Jeg må si at jeg ble veldig overrasket over at så mange mener at man bør sette par sammen... Jeg ville trodd at det er morsomt å bli kjent med noen nye mennesker, istedenfor å prate med partneren, som man ser og prater med hver dag ellers! Selv, synes jeg det hadde vært morosmt å bli plassert ved siden av noen andre enn partener min. Ikke for det at det ikke er hyggelig og morsomt å sitte ved siden av han.. men fordi det er moro å snakke med nye mennesker. Vi hadde egentlig bestemt oss for å splitte par i vårt bryllup, men etter å ha lest alle disse innleggene, må vi sette oss ned og revurdere... vi vil jo at gjestene skal være mest mulig fornøyde! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå