AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Jeg synes det var så trist.. selv om han sier selv at han hadde det så fint og koste seg. Skal prøve å gjøre historien kort: Jeg reiste til hjemplassen vår hvor mine venninner holdt verdens fineste og morsomste utdrikningslag. Mannen min sitt skulle holdes hjemme hvor vi bor og jeg regnet med alt mulig kunne skje fordi forloveren hans er en sprelsk kar. Men slik ble det ikke.. de var fire stykker, hjemme hos oss å grilla.. Ingenting eller ihvertfall lite spesielt skjedde. Jeg er veldig misfornøyd med jobben forloveren gjorde. I forkant ante det meg at han hadde lite planlagt og jeg spurte om jeg skulle hjelpe han. Leie inn noen fine servitører, booke noen aktiviteter og jeg tilbydde meg å betale og. Men han sa jeg ikke skulle tenke på det og at han hadde kontroll. Så de så noen dårlige filmer og spilte og grillet. Det er ca ett år siden nå men jeg har fortsatt så vondt i meg for at mannen min ikke skal få ha den spesielle festen som jeg fikk.. han fortjener det virkelig. Så har jeg da tenkt, om jeg skulle bare ordne med noen av hans gode venner og planlegge ett litt freshere utdrikningslag for han i ettertid? Eller er det frekt? han blir 30 i år så jeg har allerede planlagt å holde en fest for han da.. også skal han på et ganske stort guttejulebord med mange av de kompisene hans i jula. Jeg vet ikke helt når vi skulle finne tid til dette da.. Jeg er så redd for at det skal virke som om jeg tar han så innmari høytidelig. Men jeg vet at mange av kompisene hans ble lei seg for at de ikke kunne komme, forloveren hans ga de bare ett par uker varsel og hadde nesten ingen dialog med de! Hva synes dere? skal jeg glemme hele opplegget eller skal jeg arrangere ett nytt utdrikningslag for han? Anonymous poster hash: b020a...f3c Anonymous poster hash: b020a...f3c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Det er vel ikke nødvendig med nytt utdrikningslag, men du kan jo gjøre noe elstra ut av 30-årsdagen? :-)Anonymous poster hash: ddbdc...b12 28
Dame86 Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 (endret) Ja.. det har du nok helt rett i.. det er bare jeg som har så vondt i meg. Han fortjener så inderlig å bli gjort stas på jeg kan jo prate litt med kompisene hans å høre hva de sier? De må jo prates med uansett! Jeg synes bare det er så fælt når andre prater om sitt utdrikningslag så kan ikke han prate om sitt, det er jo trist å si at det kom fire stykker.. når kompisene hanes gifter seg er de bortimot 20 stk i laget! TS Endret 27. juni 2014 av Dame86
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Er det så viktig å ha utdrikningslag? Har du snakket noe med han om dette, kan hende han ikke engang bryr seg .. Jeg og mannen min hadde ikke det, noen av oss, ville ikke.. Anonymous poster hash: ef773...7ca 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 Om det kun er du som synes det er trist, så er det mer trist å arrangere et nytt utdrikningslag. Finn heller på noe spenstig til bursdagen hans. Anonymous poster hash: b6445...325 10
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 Jeg tror ikke du skal begynne å snakke eller tenke utdrikningslag så lenge i etterkant. Det var ikke din oppgave å gjøre det, og kanskje mannen din blir litt.. brydd, flau eller noe, om du plutselig begynner å arrangere det nå.. Men.. Hvis jeg var deg, hadde jeg planlagt et skikkelig guttete og morsomt 30årslag for ham! Du kan planlegge en del av det som om du hadde planlagt et utdrikningslag, send han og noen kompiser på paintball, rafting, fallskjermhopp, gocart, pilsing på kvelden, et eller annet, og se ham kose seg. Ingen utdrikningslag nevnt, men morroa kom, ikke sant Anonymous poster hash: 7c18f...eb0 8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Jeg syns du skal gjøre ekstra stas på mannen når dere skal feire 30-årsdagen hans. Anonymous poster hash: 4175f...97f
Maximillian Cohen Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 Nå kan det være jeg er spesiell, men om jeg skal gifte meg er et av mine største ønsker å slippe utdrikningslag. Om jeg hadde fått et utdrikningslag som din mann fikk, ville jeg vært veldig fornøyd. Grilling og øl med venner er så mange ganger bedre enn pinlige prøve-så-hard-at-det-blit-flaut-festene mange steller i stand. 12
Dame86 Skrevet 28. juni 2014 #9 Skrevet 28. juni 2014 Tusen takk for så bra svar :D Det ble mye lettere å ta en avgjørelse, da gjør jeg heller ekstra stas på han til 30-årsdagen :D Jeg vet at han hadde det fint i utdrikningslaget, jeg tenker mye mer enn han gjør over slike ting og henger meg opp i det Thanks!! 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #10 Skrevet 28. juni 2014 Dette høres ut som et utdrikningslag jeg hadde vært veldig fornøyd med. En fin kveld med grillings, øl og venner hørtes helt perfekt ut. Sikker på at det ikke er bare du som reagerer fordi du mener du sitter på en slags fasit for hvordan utdrikningslag bør være? Anonymous poster hash: ce170...f11 8
Tøytigern Skrevet 28. juni 2014 #11 Skrevet 28. juni 2014 Et råd til deg, TS: Slipp tak i kontrollbehovet. Komisen hans som var forlover kjenner garantert mannen din og vet hva han ønsket seg. Og din type opplegg står tydeligvis ikke på en sånn ønskeliste. Hvis jeg var deg, ville jeg vært forsiktig med å lage en 30-års feiring som tilfredstiller ditt behov for ha en fest som matcher andre venners utdrikningslag, i stedet for å ha en dag med fokus på hans egne ønsker. Det er ikke sikkert han vil trives på sin egen fest, hvis poenget for deg er 20 gjester og sprelske aktiviteter. Spesielt ikke når han tydeligvis satte pris på litt rolig grilling i utdrikningslaget. 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #12 Skrevet 28. juni 2014 Du skal selvfølgelig ikke arrangere et nytt utdrikningslag, det hadde bare vært veldig rart og skapt større problemer for deg i ettertid med kompisene hans, fordi du hadde virket som en kontrollerende kjerring. Folk hadde garantert snakket om det i evigheter. Men jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan slå deg til ro med at mannen din var fornøyd med det som det var? Det var jo ikke du som skulle drikkes ut, og det hadde egentlig ingenting med deg å gjøre, og så har du gått og tenkt på det i ett år? Det høres for å være ærlig litt spesielt ut all den tid hovedpersonen er helt fornøyd. Hvis det er slik at mannen din er typen som ikke er ærlig om hva han føler, er jo saken en annen, men da hadde jeg heller tatt tak i det, i stedet for å fokusere på noe som skjedde for et år siden. Så kan du selvfølgelig arrangere noe morsomt på tredveårsdagen hans. Men som andre sier, pass på at det gjøres for ham (og er noe han liker) og ikke for din egen del og fordi du har bestemt at ting må være på en spesiell måte for at det skal være bra nok for deg. Og pass for guds skyld på at du ikke nevner sammenhengen med utdrikningslaget for noen, for da gjør du noe som har vært bra for deltagerne der om til en dårlig opplevelse, og du gjør deg selv om til kontrollkjerringa nevnt over. Da er det bedre å jobbe med seg selv.Anonymous poster hash: 7d59b...b46
Dame86 Skrevet 28. juni 2014 #13 Skrevet 28. juni 2014 Et råd til deg, TS: Slipp tak i kontrollbehovet. Komisen hans som var forlover kjenner garantert mannen din og vet hva han ønsket seg. Og din type opplegg står tydeligvis ikke på en sånn ønskeliste. Hvis jeg var deg, ville jeg vært forsiktig med å lage en 30-års feiring som tilfredstiller ditt behov for ha en fest som matcher andre venners utdrikningslag, i stedet for å ha en dag med fokus på hans egne ønsker. Det er ikke sikkert han vil trives på sin egen fest, hvis poenget for deg er 20 gjester og sprelske aktiviteter. Spesielt ikke når han tydeligvis satte pris på litt rolig grilling i utdrikningslaget. haha, takk for råd jeg kjenner jo mannen min litt bedre enn forloveren uansett da. Du har på en måte rett men på en annen ikke. Det handler ikke om mitt behov for å holde han en slik fest som jeg hadde, det tror ikke jeg heller han hadde likt. Men jeg tror nok gjerne han kunne tenkt seg en mellomting. De fleste kompisene hans fikk så kort varsel at de ikke kunne komme. Og han ser mange av de sjeldent og jeg vet at han kunne tenkt seg en fest sammen med flere. Jeg tror nok han selv ble tatt på senga av at tre stk møtte opp. Det er jo synd at du forveksler ønske om å gi mannen sin en minneverdig kveld med hans beste venner med kontrollbehov.. det var en spesiell vri. Jeg vet veldig godt at min mann ikke vil sprade rundt i byen i teite kostymer. Men at han vil ha seg en fest med alle hans gode kompiser som kom i bryllupet, det vet jeg at han hadde blitt veldig glad for!
tøydokka Skrevet 28. juni 2014 #14 Skrevet 28. juni 2014 Jeg synes det utdrikningslaget hørtes helt perfekt ut jeg! Ikke noe styr, tull og vas, utdriting og pinligheter. Synes ikke tradisjonelle utdrikkingslag er noe gøy i det hele tatt!! Kanskje han fikk det sånn han ville ha det?
Vaffel Skrevet 28. juni 2014 #15 Skrevet 28. juni 2014 Men jeg vet at mange av kompisene hans ble lei seg for at de ikke kunne komme, forloveren hans ga de bare ett par uker varsel og hadde nesten ingen dialog med de! Hva synes dere? For meg blir dette hovedpoenget. Mange menn ville satt pris på en "enkel" kveld med grilling og hygge med kameratene, men det var sannsynligvis litt rart/trist for mannen din at så få kom, ihvertfall om utrikningslagene i gjengen vanligvis har langt flere deltagere. Høres ut som forloveren ville gjøre det enkelt (ikke noe galt i det), men glemte at ting gjerne må planlegges i god tid. Håper mannen din er klar over dette, og ser at det gjerne er en grunn til at flere kanskje ikke hadde anledning.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #16 Skrevet 28. juni 2014 Glem hele utdrikningslaget. Dere er gift nå, og man har det før man gifter seg. Ikke i etterkant fordi at kona ikke er fornøyd med hvordan det var. Om han er fornøyd med det, så er vel det det viktigste? Det var hans utdrikningslag, ikke ditt. Så lager du heller et bra 30 års lag til han. Men dropper helt tanken om et "plasterpåsåretutdrikningslagfordikonemorikkevarfornøydmedhvordandetvar" opplegg. Anonymous poster hash: eff78...388 1
Dame86 Skrevet 28. juni 2014 #17 Skrevet 28. juni 2014 Og jeg er forsåvidt heller ikke redd for å virke kontrollerende i hans venners øyne.. de kjenner meg godt og hadde nok tatt det knusende med ro uansett hva jeg foreslår.
Dame86 Skrevet 28. juni 2014 #18 Skrevet 28. juni 2014 Men er det viktig for dere menn med en fest uten kona/forlovede? Han sier jo såklart til meg at han vil ha meg med på alt. Men jeg synes liksom han fortjener den "guttekvelden". Men kompisene hans bor langt unna og det er vanskelig å arrangere noe i en anledning der de kan være bare gutta. Skal jeg arrangere noe i forbindelse med 30-årsdagen for bare dem eller med damene og? det blir jo mest naturlig siden det er 30-årsdag da.. Når jeg sammenligner utrikningslaget med det jeg fikk, mener jeg det litt mer som om at det var veldig godt for meg at alle jentene var samlet og vi fikk mulighet til å prate om alt vi ellers ikke har tid til. Vi bor en god reise unna våre fleste venner. Og jeg vil liksom at han skal få den kvelden med kompisene. Grilling og alt det er bra, men han fikk ikke en skikkelig guttekveld :/
Gjest Ildergreier Skrevet 30. juni 2014 #19 Skrevet 30. juni 2014 Dette høres ut som et utdrikningslag jeg hadde vært veldig fornøyd med. En fin kveld med grillings, øl og venner hørtes helt perfekt ut. Sikker på at det ikke er bare du som reagerer fordi du mener du sitter på en slags fasit for hvordan utdrikningslag bør være? Anonymous poster hash: ce170...f11 Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #20 Skrevet 30. juni 2014 Men er det viktig for dere menn med en fest uten kona/forlovede? Han sier jo såklart til meg at han vil ha meg med på alt. Men jeg synes liksom han fortjener den "guttekvelden". Men kompisene hans bor langt unna og det er vanskelig å arrangere noe i en anledning der de kan være bare gutta. Skal jeg arrangere noe i forbindelse med 30-årsdagen for bare dem eller med damene og? det blir jo mest naturlig siden det er 30-årsdag da.. Når jeg sammenligner utrikningslaget med det jeg fikk, mener jeg det litt mer som om at det var veldig godt for meg at alle jentene var samlet og vi fikk mulighet til å prate om alt vi ellers ikke har tid til. Vi bor en god reise unna våre fleste venner. Og jeg vil liksom at han skal få den kvelden med kompisene. Grilling og alt det er bra, men han fikk ikke en skikkelig guttekveld :/ Kanskje du kan kombinere det? Legge opp til en kul aktivitet for han og alle kompisene på dagtid, som nevnes tidligere, med påfølgende øl og mat, og så joiner damene utpå kvelden for en skikkelig fest - hvis han liker det? Ellers er jeg nok ganske lik deg i forhold til å overtenke dette, men jeg tror jeg hadde syntes det var litt kunstig om du - hans kone - inviterte til 30-årslag for han og alle kompisene uten at dere damene var med. Anonymous poster hash: ddd47...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå